728 x 90

گرسنگی دادن به زندانیان، در کنار نبود آب گرم ابزار شکنجه زندانیان زندان تهران بزرگ

زندان تهران بزرگ
زندان تهران بزرگ

بر اساس اخبار دریافتی دوشنبه ۲۶آبان ۹۹، زندانیان در تیپ۲ زندان تهران بزرگ، به‌دلیل پایین بودن حجم غذایی که به آنها داده می‌شود، گرسنه می‌مانند. در این زندان مدتهاست که غذا به میزان کافی به زندانیان داده نمی‌شود. زندانیان سیر نمی‌شوند. در برخی روزها غذا آن‌قدر کم است که به بعضی سالنها و زندانیان غذا نمی‌رسد. همه زندانیان توان مالی برای تأمین مواد روزانه برای رفع گرسنگی خود را ندارند؛ چرا که خود سرپرست خانواده بوده و حال که به زندان افتاده‌اند، خانواده باید مخارج فرزندان و پدر و مادر خویش را هم تأمین کنند.

گزارشها حاکی است که میزان غذا در تیپ۲ زندان تهران بزرگ، روز به روز کمتر و بی‌کیفیت‌تر می‌شود. برخی روزها غذای زندانی چند قاشق بیشتر نمی‌شود. این میزان غذا هیچکس را سیر نمی‌کند. پیش از این به زندانیان تخم‌مرغ داده می‌شد که حال تخم‌مرغ هم از غذای زندان حذف شده است.

از سوی دیگر آب حمام همیشه سرد است. حمامها تا ساعت یک ظهر بسته است و به زندانیان از این ساعت به بعد اجازه استحمام داده می‌شود. اما آب آن‌قدر سرد است که زندانیان نمی‌توانند حمام کنند. سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا زندانیان را تهدید می‌کند. این در حالی ست که از بهداری و پزشک و رسیدگیهای درمانی و دارو هم خبری نیست.

پیش از این نیز بارها با گرسنگی دادن و محرومیت زندانیان در زندان تهران بزرگ از آبگرم برای نظافت و استحمام، برای شکنجه و آزار آنان استفاده شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ffb6b5dc-aca9-4ad4-abc5-8870e9bcf5d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات