728 x 90

گردنهٔ بورس

بورس ، ابزار چپاول حکومتی
بورس ، ابزار چپاول حکومتی

از زمان روی کارآمدن آخوند رئیسی روزی نیست که رسانه‌های رسمی حکومتی خبر از افت شاخصهای بورس ندهند. و کمتر روزی بوده که خبر از تظاهرات ما‌ل‌غارت‌شدگان بورس نباشد.

آخوند روحانی با پشتیبانی خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع، برای رفع کسری بودجه‌اش با تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بورس، ۳۰۰هزار میلیارد تومان چپاول کرد و مردمی را که با فروش زندگیشان به امید کسب درآمدی در دوران رکود کرونا هست و نیستشان بر باد رفته بود، مثل دزدان سرگردنه چاپید و رها کرد. آخوند رئیسی و سایر کاندیداهای پوششی او که اکنون معاونینش شده‌اند در نمایش انتخابات قول حل فوری و کوتاه مدت مسأله بورس را دادند. اما در حال حاضر آش به قدری شور شده که صدای تلویزیون حامی آخوند جلاد هم در آمده. و از گماشتهٔ آخوند رئیسی در بورس می‌پرسد:

«یک سوال خیلی  متنابهی که مردم دارند و تکرار می کنند می‌گویند آقا موقع انتخابات خیلی از آقایونی که کاندیدا شدن طرح های سه روزه و یک‌هفته‌یی و سه ماهه و یک‌ماهه داشتند و می‌گفتند ما بورس را درست می‌کنیم. الان این دوستان همه هستند دم دست شما، حالا یکی معاون است، یکی رئیس اجرایی شده، یکی وزیر شده، خلاصه هستند. شما رفتید از این‌ها بپرسید که طرحشان چه بوده است؟» (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۷دی۱۴۰۰)

 

نه رئیسی و نه هیچ‌یک از معاونان و وزرایش نه تنها حاضر به پاسخ به این سؤال نشده‌اند بلکه روزنامه حکومتی جهان صنعت روز چهارم بهمن به‌نقل از حسینی قطب آبادی عضو کمیسیون صنایع مجلس آخوندی نوشت: «این دولت برای بورس برنامه‌یی ندارد».

البته این بی‌برنامگی مورد اشاره عضو مجلس رژیم از سر بلاهت و ناتوانی نیست بلکه دقیقاً بخشی از نقشهٔ راه دولت رئیسی است که در امتداد غارتهای آخوند روحانی، می‌خواهد اموال مردم را درست مثل دزدان سر گردنه در یک بی‌قانونی زورمدارانه چپاول کند.

این عضو مجلس ارتجاع «نبود برنامه را به‌دلیل وجود «مافیاهایی دانست «که در جاهای خوب اقتصادی کشور چنبره زده‌اند (تا) بیشترین نفع و سود را ببرند». این عضو مجلس ارتجاع در ادامه به شیطانی‌ترین نقشه دولت رئیسی اذعان کرد و ضمن اشاره به بودجه سال۱۴۰۱ گفت: «من فکر می‌کنم آن‌قدر فشارها بر مردم زیاد شود که بحث بورس یادشان برود».

 

بی‌دلیل نیست که مال غارت‌شدگان بورس همین چند روز قبل در برابر ساختمان بورس شعار مرگ بر این دولت مردم فریب می‌دادند چون در عمل پیام نظام آخوندی را دریافت کرده و به این وسیله به رژیم واکنش مناسب نشان داده‌اند.

روزنامه حکومتی جهان صنعت عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دولت اصلاً نمی‌داند بورس چیست

به نوشتهٔ روزنامه حکومتی جهان صنعت در روز چهارم بهمن حسینی قطب آبادی با اذعان به این‌که از بالای نظام به مجلس آخوندی گفته‌اند که در این مورد وزرا را استیضاح نکنند، آب پاکی را روی دست مال غارت‌شدگان بورس ریخت که بدانند دادرسی در این نظام به دادشان نخواهد رسید و خلاصه چاقو دسته خودش را نمی‌برد و رژیم آخوندی در تنگنای خفگی اقتصادی تنها را ه را دست کردن در جیب و سفره و حلقوم مردم می‌داند.

 

روز چهارم بهمن روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد با اشاره به «تبخیر ۶۰تا۷۰درصدی» سهامداران حقیقی که همان مردم عادی باشند خاطرنشان کرد، در این میان سهامداران حقوقی که سپاه و دولت هستند بیشترین بهره را برده‌اند. این روزنامه در ادامه نوشت:

«به‌نظر می‌رسد بورس به «سرزمین سوخته‌» ای تبدیل شده که شاید مدت‌ها امکان کشت مجدد و برداشت محصول پربازده از آن سخت و حتی غیرممکن باشد؛ آن هم در زمانی که اعتماد عمومی نسبت به آن و متولیان آن از بین رفته است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97622914-5541-416d-b863-65157dd27d26"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات