728 x 90

گران کردیم تا دست قاچاقچی‌ها کوتاه شود!

گرانی آرد و نان
گرانی آرد و نان

روزنامه حکومتی آفتاب یزد روز شنبه ۱۰ اردیبهشت نوشت: یک روزنامه دولتی در دفاع از دولت در چند برابر شدن قیمت آرد کارخانه‌های تولید ماکارونی نوشته: گران کردیم تا دست قاچاقچی‌ها کوتاه شود / این گرانی امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کند؛ مزایای بسیار زیاد دیگری هم دارد.

آفتاب یزد در ادامه نوشت: اول فکر کردیم به طنز گفتند اما جدی بود! ولی سالهاست اجناس مدام گرانتر می‌شوند اما خبری از محو قاچاقچی و واسطه نیست؟

 

این روزنامه حکومتی با به تمسخر گرفتن رویکرد دولت رئیسی با موضوع گرانی نوشت: گرانی‌ها چه مزایایی دارد؟ اگر گرانی‌ها مزیت دارد امنیت غذایی ما را تأمین می‌کند پس دم گرانی‌ها گرم. مردم ما در مزیت زندگی می‌کنند و با گرانی‌های هر روزه نعمت و تنعم‌شان بیشتر می‌شود ولیکن اگر سری به یخچال خانه ما بزنید متوجه می‌شوید ما امنیت غذایی نداریم مگر با گرانی‌های بیشتر امنیت غذایی ما تأمین شود!

آفتاب یزد به دو دوزه بازی مقامات رژیم و اشک تمساح ریختن آنها اشاره کرد و نوشت: اگر گرانی‌ها و مثلا افزایش قیمت آرد و در نهایت نان مزیت دارد چرا یکی از اساتید محترم از یک تریبون گفت: درد جانکاه گرانی باید رسیدگی شود. بالاخره این مزیت است یا درد جانکاه؟

 

آفتاب یزد افزود: اگر گران می‌کنید تا رانت ایجاد نشود گران می‌کنید که اصلاح قیمتی صورت گیرد وجداناً ً با این اصلاحات دست قاچاقچی‌های گندم و آرد قطع می‌شود؟ فی‌الواقع باید نان گران شده بخریم و سر سفره گذارده و بگوییم: آخ جون دست واسطه‌ها قطع شد؟ نان بی‌واسطه حتی گرانتر باشد خوردن دارد!

با گرانتر کردن قیمت آرد به بهانه حذف واسطه‌ها یک وقت همین نان هم از سفره‌ها حذف نشود؟

گفته‌اند: دولت با واقعی کردن نرخ آرد در مسیر درستی حرکت می‌کند. پس باید بدانیم گران کردن یعنی مسیر درست. آیا این مسیر درست کمی تا قسمتی آزار دهنده نیست؟ در این مسیر درست بیش از آن که دست قاچاقچی قطع شود اشتباهی دور از جان دست مردم از رسیدن به حتی نان قطع نشود؟

آفتاب یزد در پایان در نتیجه اخلاقی گران کردن آرد نوشت: با گران کردن دست واسطه‌ها را قطع کنیم حتی اگر از نون خوردن هم بیفتیم!

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/127de984-061a-4d45-bdda-1f6f7872e5df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات