728 x 90

گرانی افسارگسیخته قیمتها در دولت آخوند رئیسی جلاد

گرانی افسارگسیخته
گرانی افسارگسیخته

سایت دیده‌بان رژیم ایران روز دوشنبه ۱۳دی، طی گزارشی نوشت، در حالی در طول یک سال گذشته بر اساس گزارش مرکز آمار ایران شاهد رشد ۵۵.۳درصدی قیمت برنج، ۱۶.۵درصدی قیمت گوشت گوسفندی، ۳۴.۹درصدی قیمت گوشت گاو و گوساله، ۱۵.۹درصدی قیمت مرغ و ۷۷.۷درصدی قیمت ماهی بودیم که حداقل دستمزد ماهانه ۱۴۰۰ کارگران ۲میلیون و ۶۵۵هزار تومان است.
این در شرایطی است که اقتصاد کشور در آذرماه نیز با تورم ۴۳.۴درصد روبه‌رو شده است. این نشان می‌دهد که عقب‌ماندگی تاریخی افزایش دستمزد از شتاب تورم تشدید شده است.
در حالی است که، گزارشها از روند بازار مواد غذایی حاکی از آن است که هر کیلو برنج ایرانی از قیمت ۴۰ تا ۸۲هزار تومان دیده می‌شود، گزارش مرکز آمار نیز تا حدی بر قیمت‌های بازار مهر تأیید گذاشته است.
اما نکته دیگر گزارش مرکز آمار، گرانی ۵۵.۳درصدی برنج درجه یک ایرانی در یک سال گذشته است. در آذرماه سال۱۳۹۹ متوسط قیمت هر کیلو برنج ایرانی ۳۳هزار و ۲۶۸تومان بود.
هر کیلو برنج خارجی در یک سال گذشته نیز ۱۹درصد گران شده است. در آذر سال گذشته متوسط قیمت هر کیلو برنج خارجی درجه یک ۲۳هزار و ۴۷۹تومان بود.
در گزارش رسمی دولت آخوند رئیسی، از تغییر شدید قیمت گوشت حکایت دارد. قیمت هر کیلو گوشت گوسفند در آذرماه امسال اگر چه از افت ۰.۵درصدی نسبت به آبان ماه برخوردار بوده، اما در طول یک سال منتهی به اول دیماه، ۱۶.۵درصد گران شده است.
قیمت گوشت گاو یا گوساله نیز در طول یک سال گذشته ۳۴.۹درصد گران شده است. بر اساس گزارش رسمی دولت رئیسی، متوسط قیمت گوشت گاو یا گوساله در آذرماه ۱۴۰۰ در حدود ۱۴۶هزار و ۶۳تومان بود و این در حالی است که در آذرماه سال گذشته ۱۰۸هزار و ۲۴۷تومان قیمت داشت.
و اما قیمت مرغ ماشینی در طول یک سال گذشته ۱۵.۹درصد گران شده است. متوسط قیمت هر کیلو مرغ در آذرماه امسال ۳۱هزار و ۶۶۷تومان اعلام شده و این در حالی است که در آذرماه سال گذشته ۳۱هزار و ۷۴۲تومان قیمت داشت. در آبان امسال نیز هر کیلو مرغ به قیمت ۳۱هزار و ۷۴۲تومان فروخته می‌شد.
در این میان، در میان محصولات پروتئینی، ماهی رکورد گرانی را با ۷۷.۷ درصد رشد قیمت در طول یک سال گذشته زد. متوسط قیمت هر کیلو ماهی قزل‌آلا در آذرماه امسال را ۸۶هزار و ۱۶۰تومان اعلام کرده؛ این در شرایطی است که این کالا آذر سال گذشته ۴۸هزار و ۴۷۷تومان قیمت داشت.
ماهی قزل‌آلا در آذر امسال نسبت به آبان ماه ۱۴۰۰ نیز ۱.۶درصد گران‌تر شده است. متوسط قیمت هر کیلو ماهی قزل‌آلا در آبان ماه ۸۴هزار و ۸۲۰تومان بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb63766e-ab65-4892-8970-76489ead6ab9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات