728 x 90

گرامی‌داشت خاطره حماسه کبیر میهنی عقیدتی فروغ جاویدان

گرامیداشت حماسه میهنی عقیدتی فروغ جاویدان
گرامیداشت حماسه میهنی عقیدتی فروغ جاویدان

اعضای کانون شورشی فریاد با حضور در تنگه چهارزبر کرمانشاه (منطقه عملیاتی فروغ جاویدان) و زیر درخت و پای صخره‌ای که پیکر فرمانده سارا را چون مدال افتخار میهن بر سینه زد، یاد حماسه آفرینان میهن اسیر را گرامی داشتند. یکی از اعضای این کانون شورشی که صدایش در فیلم ارسالی شنیده می‌شود، این چنین گفت: «آن زمان که خنجر استبداد خمینی بر قلب پاکت فرود آمد دل این صخره از هم پاشید. به یاد فرمانده سارا، شیر زنی که در برابر سیاهی لشکر خمینی جانانه جنگید. یادش گرامی.

مگر می‌شود طنین فریادهای امروز مهران فردا تهران شما را نشنید؟ پس از ۳۰سال فروغ جاودان، هنوز هم کوه و دشت کرمانشاه از شما می‌گویند و سراغ شما را می‌گیرند. به‌قول برادر مسعود نتیجه آن حماسه بزرگ هر چه که باشد برای همیشه در دل تاریخ ایران‌زمین نقش بست و حک شد. تا آیندگان شما را که قلب تپنده مبارزه با ارتجاع خمینی و خامنه‌ای هستید را تا ابد به‌خاطر بسپارند. کجایید، کجایید که باز هم قدم به قدم ارتش آزادیبخش تان را گلباران کنیم. مسعود جان، صخره‌ها و کوههای اینجا خاطره شیرزنان و کوه مردان تو را فراموش نکرده‌اند، نعره حاضر حاضر گفتنشان را می‌شنوم و با افتخار فریاد خواهم کشید حاضر، حاضر، حاضر. به یاد حماسه بزرگ فروغ جاویدان. پاینده نامتان جاودان، از آتش گذشتن ها کار شما سیاوش ها است. با افتخار، کانون شورشی فریاد – ششم مرداد ماه ۹۷– کرمانشاه – تنگه چهار زبر»

گرامیداشت حماسه میهنی عقیدتی فروغ جاویدان - کانون شورشی فریاد

 

خاطر نشان می‌شود عملیات فروغ جاویدان از سوم تا هفتم مرداد در منطقه کرمانشاه در جریان بود و لرزه سرنگونی را به تمامیت رژیم خمینی چشاند. در این عملیات کبیر ۵۵هزار تن از نیروهای تحت‌امر خمینی دجال کشته یا مجروح شدند. این ضربه آن چنان سنگین و کاری بود که بعد از گذشت ۳۰سال، هنوز سرکردگان و کارگزاران ریز و درشت این نظام پلید، زوزه وحشت سر می‌دهند. از جمله در یک گزارش تصویری که خبرگزاری حکومتی ایسنا منتشر کرد مجری برنامه می‌گوید: «در این عملیات خلبانان نیروی هوایی ارتش با روزانه ۳۰سورتی پرواز بر فراز مواضع دشمن حدود ۳۶۰هزار پوند بمب بر سر (مجاهدین) ریختند»، مطابق آمار همین خبرگزاری حکومتی در این عملیات کبیر ۵هزار رزمنده مجاهد خلق شرکت داشتند، به کلام دیگر اعتراف می‌کند برای فرار از مهلکه سرنگونی، به‌طور متوسط بر سر هر رزمنده مجاهد چیزی بیش از ۳۰تن بمب فرو ریخته است تا موقتاًً رژیم پلیدشان را در ببرند.

بخش هایی از گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا از حماسه فروغ جاویدان

 

برادر مجاهد مهدی ابریشمچی در قسمتی از مصاحبه‌اش در مورد این حماسه کبیر میهنی و عقیدتی گفت: البته رژیم خمینی خیلی خوب می‌دانست که تا وقتی که ارتش آزادیبخش هست رژیمش آینده ندارد. و این حرف را، بهتر از هر کسی و گاهی بهتر از خود ما آخوندها می‌فهمیدند. به همین دلیل بر توطئه‌های خودش افزود و بتدریج در قتل‌عام اشرفیها و نابود کردن تک‌تک آنها مصمم باتمام قوای ضد انقلابیش پیش رفت و حتی در لیبرتی هم این استراتژی قتل‌عام مجاهدین را ادامه داد. مصمم‌تر چرا؟ چون همان‌طور که گفتم می‌دانست تا ارتش آزادیبخش هست ولو بدون سلاح، رژیمش آینده‌ایی ندارد. ما گفته بودیم که فروغ جاویدان به‌رغم این‌که به هدف تمام عیار نظامی خودش که رسیدن به تهران بود، نرسید! ولی اینعملیات فروغ جاویدان آن‌چنان پیروزی و حماسه درخشانی بود که بقای ارتش را بیمه کرد. در یک کلام تحقق بیمه شدن ارتش آزادی با فروغ جاویدان بود.

ارتش آزادیبخش به تصادف قادر نشد این مراحل بسیار سهمگین را از سر بگذراند، ریشه و بنیاد این پیروزی و ماندگاری در فروغ جاویدان بود، در این‌که ارتش آزادی به یمن برخورداری از رهبری و فرماندهی کل خودش توانست در لحظه مناسب اقدام اصولی را به‌عمل بیاورد و همان‌طور که گفتم قبل ازهر چیز نشان بدهد که این ارتش، ارتشی است ملی و میهنی و بقایش هیچ ربطی به بودن یا نبودن جنگ ندارد.

بالاخره ایستادگی ارتش آزادی و بسیج شدن جهانی برای خنثی کردن توطئه‌های رژیم و استعمار و توطئه‌های باتلرها و کوبلرها و مالکی ها برای نابودی این ارتش، عالیترین میوه خودش را در عملیات کبیر و پیچیده و درخشان و پیروزمند هجرت بزرگ نشان داد. فروغ جاویدان، در واقع ارتش آزادیبخش را بیمه کرد و خدای شهدای فروغ این امانت را به سلامت به ساحل امن با عبور از انواع توفانهای سهمگین رساند و ارتش آزادی‌بخش در آلبانی متمرکز شد. جایی که دیگر دست فرعون زمان برای نابودی این قوم و این نسل به آن نمی‌رسید. ولی البته از طرف دشمن توطئه‌ها را ادامه داد. ولیکن سپاهیان آزادی، از امواج دریاها، امواج پرتلاطم که برای شکستن کشتی مستحکم بسیاری از مقاومت ها و درهم کوبیدن آنها کافی بود، از دریاها عبور کردند و به پایگاه امن رسیدند. آری «الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا و ان الله لمع المحسنین». خدا با ارتش نیکو کاران است، دیدیم که مدعی نتوانست ریشه نسل مجاهد خلق و ارتش آزادی را برکند، چرا؟ چون که خدا در اندیشه آنها بود. و حالا بار دیگر این ارتش بعد از گذار از یک دوران طولانی دفاع و ایستادگی برای ماندگاری، برای ماندن، سرافراز، سرو قامت، مثل روزهای قبل از فروغ جاویدان و البته در مدار بسا بالاتر، با بهترین فرصت برای آغاز تهاجم روبه‌روست.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8551e729-bd63-4ae2-8811-dd92dc816ca5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات