728 x 90

گذرنامه مسافرتی کووید۱۹ در کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجرایی شد

گذرنامه مسافرتی کووید۱۹ در کشورهای عضو اتحادیه اروپا
گذرنامه مسافرتی کووید۱۹ در کشورهای عضو اتحادیه اروپا

در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه گواهینامه بهداشتی کووید۱۹ هنگام تردد در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا از امروز پنجشنبه اجرایی می‌شود و این در صورتی است که، با توجه به افزایش گونه جهش‌یافته دلتا از ویروس کرونا هم‌چنان بسیاری از کشورهای اروپایی را تهدید می‌کند.
یورونیوز روز پنجشنبه ۱۰تیر، به‌نقل از اتحادیه اروپا نوشت، گذرنامه بهداشتی به دو شکل کاغذی و دیجیتال در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و حاوی یک کد QR با ویژگی‌های امنیتی پیشرفته است که نشان می‌دهد صاحب آن با یکی از محصولات دارویی مورد تأیید اتحادیه اروپا واکسینه شده، یا به‌تازگی از ابتلا به کووید شفا یافته و یا نتیجه تازه‌ترین آزمایش کرونای وی منفی اعلام شده است.
بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، دارندگان این گواهینامه هنگام سفر بین ۲۷کشور عضو و چهار کشور دیگر اروپایی ایسلند، نروژ، سوئیس و لیختن اشتاین که به این برنامه پیوسته‌اند دیگر نیازی به قرنطینه شدن یا انجام تست‌های متعدد و مکمل را نخواهند داشت.
دیدیه ریندرز کمیسر عدالت اتحادیه اروپا طی گفتگویی با فرانس۲۴ اعلام کرد، انتظار دارد کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا از روز پنجشنبه ۱۰تیر به‌صورت هماهنگ اجرای این طرح را آغاز کنند.
کلیه کشورهای یاد شده اتحادیه اروپا ملزم هستند، و داشتن گواهینامه مسافرتی کووید را که سبب یکپارچکی مقررات بهداشتی برای مسافران ورودی می‌شود را از روز پنجشنبه ۱۰تیر، به مدت دوازده ماه اجرایی کنند.
از این پیش‌تر ۲۱کشور عضو این اتحادیه اروپا از جمله فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، یونان و کرواسی که مقصد نهایی اغلب گردشگران اروپایی و حتی غیراروپایی به‌شمار می‌روند پیش‌تر روز چهارشنبه آمادگی خود را برای اجرایی کردن این طرح اعلام کرده بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca7525e4-d706-4965-a129-ec5c72f8f316"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات