728 x 90

گاردین: مذاکرات توافق هسته‌یی ایران متوقف می‌شود

مذاکرات وین
مذاکرات وین

گاردین روز ۲۵بهمن در مطلبی درباره سرنوشت مذاکرات اتمی رژیم آخوندی در وین نوشت: مذاکرات در مورد توافق هسته‌یی ایران متوقف می‌شود زیرا تهران از آمریکا می‌خواهد تا شرایط را بپذیرد. هیچ نشانه‌ای از پیشرفت غیرمنتظره وجود ندارد، زیرا ایران به پیشرفت توانایی برای ساخت سلاح هسته‌یی ادامه می‌دهد.

در گزارش گاردین آمده است: مذاکرات ماراتن برای احیای دوباره توافق هسته‌یی ایران با بن‌بست جدیدی مواجه شده است؛ رژیم ایران آمریکا را به خودداری از اتخاذ تصمیمات سیاسی لازم برای رسیدن به توافق در حقوق بین‌الملل یا برای گسترش دامنه تحریم‌های اقتصادی که برداشته خواهد شد، متهم می‌کند.

این موضوع مذاکرات در وین بین غرب، روسیه، ایران و چین را که از ماه فوریه آغاز شده از همان ابتدا با مشکل مواجه کرده است. هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که دور هشتم مذاکرات، که قرار است دور نهایی باشد، به پیشرفتی که برخی انتظار داشتند رسیده است.

علی شمخانی، دبیر تندرو شورای امنیت ملی رژیم، در (حساب کاربری توئیتر خودش) توئیتی به زبانهای مختلف (‌نوشته است): مذاکره‌کنندگان پس از صحبت با دولتش اعلام کردند، که پیشرفت روزبه‌روز دشوارتر می‌شود...

خطیب‌زاده در پاسخ به این سؤال که ایران به‌دنبال چه تضمینی است، گفت: آمریکا قابل اعتماد نیست و بنابراین باید ضمانت‌های عینی گرفته شود تا دوباره قوانین و روابط بین‌المللی مورد تمسخر دولت آمریکا قرار نگیرد.

وی افزود: همه تحریم‌ها باید در شورای امنیت سازمان ملل متحد برداشته شود. خطیب‌زاده گفت: عنوان تحریم‌ها مهم نیست زیرا با برچسب دروغین اعمال شده است.

او تأکید کرد: هر گونه توافق بر سر آزادی زندانیان سیاسی از جمله افراد دوتابعیتی آمریکایی که در زندانهای ایران نگهداری می‌شوند، تنها به موازات مذاکرات هسته‌یی مورد بحث قرار گرفته است...

گاردین افزود: جو بایدن که از بحران اوکراین پریشان شده است، در حال حاضر با مقاومت سیاسی فزاینده‌یی از سوی سناتورهای جمهوری خواه ایالات متحده مواجه شده است، که اصرار دارند رئیس‌جمهور نمی‌تواند با خودداری از به رأی گذاشتن هر گونه توافق جدید، کنگره را دور بزند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2824a200-dba0-4126-b842-ce78240a588c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات