728 x 90

کیهان خامنه‌ای: آلبانی که مدت‌هاست به پایگاه مجاهدین مبدل شده دو دیپلمات ایرانی را اخراج کرد

وزارت امور خارجه آلبانی در تیرانا
وزارت امور خارجه آلبانی در تیرانا

کیهان خامنه‌ای ۱۹دی۹۷ با غیظ و نگرانی از لیست‌گذاری و تحریم معاونت امنیت وزارت اطلاعات رژیم آخوندی و همچنین سعید هاشمی مقدم معاون وزیر اطلاعات و اسدالله اسدی دیپلمات تروریست دستگیر شده به‌خاطر توطئه تروریستی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت توسط اتحادیه اروپا، در گزارشی از « تازه‌ترین میوه باغ برجام»تحت عنوان ” اروپا قرار بود تضمین بیاورد، تحریم آورد ”، تلاش کرد کلان ضربه دریافتی را روی دولت ورشکسته آخوند روحانی سرشکن کند و نوشت: قرار بود دولت در اردیبهشت ۹۷ ظرف فرصتی ۲هفته‌یی از اروپا تضمین عملی برای حفظ منافع ایران در قبال خروج آمریکا از برجام بگیرد، حالا با سپری شدن حدود ۸ماه، نه تنها اروپا هیچ تضمینی نداد بلکه در جدیدترین اقدام گستاخانه، نظام ایران را تحریم کرد!

وزیر امور خارجه دانمارک گفت: اتحادیه اروپا با تحریم ایران موافقت کرد. دولت فرانسه مدعی اجرای یک طرح تروریستی در ماه ژوئن شد و گفته بود که ایران در پشت پرده این طرح قرار داشته است. فرانسه در همین ارتباط دارایی دو فرد و همچنین بخش داخلی وزارت اطلاعات ایران در این کشور را مسدود کرد.

چندی بعد دولت دانمارک نیز در اقدامی همآهنگ با آمریکا مدعی طرح یک حمله تروریستی در این کشور با حمایت (نظام) شد. کپنهاگ در همین زمینه سفیر ما در این کشور را احضار کرد.

«استیف بلاک» وزیر خارجه هلند نیز در یک اتهام‌زنی بی‌پایه و اساس، نظام ایران را به‌قتل دو نفر در این کشور متهم کرد.

 

کیهان خامنه‌ای سپس با سوزوگداز از هلاکت مهره‌ها و مزدوران سرکوبگر فاشیسم خون اشام مذهبی افزود: فرانسه اکنون میزبان مجاهدین است که ۱۷هزار را به خاک و خون کشیده است

در تیرماه ۹۷ «اسدالله اسدی» دیپلمات سفارت ایران در وین به‌رغم مصونیت دیپلماتیک در اقدامی غیرقانونی توسط پلیس آلمان و در جریان حضورش در این کشور بازداشت شد. در مهرماه ۹۷ رسانه‌ها از استرداد دیپلمات یاد شده به بلژیک خبر دادند.

در روزهای گذشته نیز آلبانی که مدت‌هاست به پایگاه مجاهدین مبدل شده، در اقدامی گستاخانه دو دیپلمات ایرانی را به دلایل واهی از این کشور اخراج کرد. نکته قابل تأمل اینجاست که یکی از دیپلمات‌های اخراج شده ایرانی، «غلامحسین محمدنیا» از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی است!

تنها گزینه‌یی که در پاسخ به گستاخی‌های روزافزون اروپا، منافع ملی و عزت مردم ایران را تأمین می‌کند، خروج از برجام از سوی دولت است.

 

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ۱۹دی ۹۷: نیز با سوزوگداز می‌نویسد: مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا طی پیامی در توئیتر از تحریمهای اتحادیه اروپا علیه ایران حمایت کرد و نوشت:آمریکا قاطعانه از تحریمها علیه ایران حمایت کرده و در مقابله با این تهدید مشترک در کنار متحدان اروپایی قرار دارد.

روزنامهٔ حکومتی وطن امروز ۱۹دی ۹۷ با عنوان «تحریم به جای SPV » نوشته است: «وزارت‌خارجه فرانسه ۲اکتبر (۱۰مهر) وزارت اطلاعات ایران را متهم به تلاش برای اقدام تروریستی در همایش (مجاهدین) در پاریس کرد. سازمان اطلاعات فرانسه نیز همان زمان مدعی شد: «بدون هیچ تردیدی وزارت اطلاعات ایران در اقدام به بمب‌گذاری در گردهمایی مجاهدین خلق در پاریس دست داشته است». پس از آن بود که فرانسه اموال وزارت اطلاعات ایران در این کشور را توقیف کرد».

 

در همین حال فریدون مجلسی دیپلمات پیشین رژیم با اشاره به اظهارات وزیر خارجه دانمارک در مورد تحریم وزارت اطلاعات با نگرانی گفت: «در حوزه دیپلماسی چنین ادعاهایی بسیار سنگین است و می‌تواند منجر به تیرگی بیش از حد مناسبات بین دو کشور شود و از آنجایی که دیپلمات‌های اروپایی مشرف به کار و آگاه از اثرات حقوقی گفته‌های خود هستند، معلوم می‌شود که با طرح این اتهام در حال کلید زدن فاز جدیدی از رویارویی با نظام جمهوری اسلامی هستند». و به باندهای نظام هشدار داد: « بهتر است نظام نسبت به آنچه که غرب درباره آن حساس است، یعنی تهدیدهای علنی برخی کشورها، پاره‌ای ملاحظات امنیتی را انجام دهد».(روزنامه همدلی ۱۹دی)

 

رسانه‌های حکومتی: «در جلسه دیپلمات‌های اروپایی در وزارت‌خارجه ایران چه گذشت؟»

به گزارش رسانه‌های حکومتی پس از اعلام تحریمهای اتحادیه اروپا، وقتی سفرای شش کشور اروپایی در این رابطه در محل وزارت‌خارجه رژیم حاضر شدند، موضوع آن‌قدر برای رژیم غیرقابل تحمل بوده که جلسه ظرف کمتر از ۱۰دقیقه به اتمام رسیده است.

خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۹دی۹۷ در این باره نوشت: روز سه‌شنبه شش نفر از دیپلمات‌های اروپایی مستقر در تهران با حضور در محل وزارت امور خارجه در تلاش بودند که مواضع این اتحادیه را در پی اعمال این تحریم‌ها توجیه کنند که با واکنش تند مقام مسئول در وزارت‌خارجه مواجه شدند و با توجه به اظهارات غیرقابل پذیرش و توجیه آنها، در نهایت این ملاقات کمتر از ۱۰دقیقه به طول نینجامید.

 

تصریحاًت کشورهای اروپایی به این‌که توطئه دیکتاتوری تروریستی آخوندها علیه گردهمایی مجاهدین خلق ایران موجب لیست‌گذاری وزارت منفور شده و عواقبی پرهزینه برای رژیم خواهد داشت نیز از آستانه تحمل خلافت آخوندی فراتر رفته و در این رابطه خبرگزاری قضاییه رژیم(میزان)۲۰دی با درج یک تهدید تو خالی از سوی امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس رژیم نوشت: اکنون ارو پای مأمن (مجاهدین) باید پیامی معقول، حکیمانه، اما «شوک آور» دریافت کند.غربی‌ها باید با «شوکی» مواجه شوند که بدانند به هر قیمتی در تونل یکطرفه برجام کنونی نخواهیم ماند.

 

همچنین خبرگزاری رسمی رژیم ایرنا ۱۹دی به‌نقل از یک مقام آگاه دیپلماتیک نوشت: با توجه به حمایت کشورهای اروپایی از گروه‌های شناخته شده تروریستی، جمهوری اسلامی در حال تجدیدنظر در همکاری اطلاعاتی و امنیتی خود با این کشورهاست و به‌زودی تصمیمات مهمی در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

 

خبرگزاری حکومتی عصر ایران ۱۹دی۹۷ نیز تحت تحت عنوان در جلسه دیپلمات‌های اروپایی در وزارت‌خارجه ایران چه گذشت؟ نوشت: استف بلاک وزیر امور خارجه هلند روز سه‌شنبه‌ عنوان کرد که بعد از تصمیم اروپا برای تحریم ایران، دیپلمات‌های هلند، انگلیس، فرانسه، آلمان، و بلژیک در تهران با مقامهای ایران دیدار کردند تا نگرانی‌هایشان را ابراز کنند.

اعمال این تحریم‌ها از سوی اتحادیه اروپا در حالی صورت می‌گیرد که بعد از خروج آمریکا از برجام، اعضای این اتحادیه بر تأمین منافع اقتصادی نظام ایران از این توافق متعهد شده و حتی در این راستا قرار است که کانال ویژه مالی موسوم به SPV از سوی کشورهای اروپایی در راستای مقابله با تحریم‌های آمریکا ایجاد شود که به‌رغم وعده‌های داده شده هنوز این سازو کار کلید نخورده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f2d52e1-6b93-4df3-83d5-83f119ab124f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات