728 x 90

کیهان خامنه‌ای: فرانسه روزبه‌روز بر اقدامات خصمانه علیه ایران می‌افزاید

حمله پلیس فرانسه به مقر انجمن نزدیک به رژیم ایران
حمله پلیس فرانسه به مقر انجمن نزدیک به رژیم ایران

 

روزنامه کیهان خامنه‌ای نسبت به اقدامات فرانسه علیه رژیم آخوندی سوزوگداز کرد و با حمله به وزارت‌خارجه رژیم نوشت:‌ «در سایه سکوت و بی‌عملی دولت و دستگاه دیپلماسی، فرانسه روزبه‌روز بر اقدامات خصمانه علیه ایران می‌افزاید. از توهینهای دیپلماتیک تا بستن پاویون ایران در نمایشگاه».

کیهان در مورد جلوگیری از شرکت رژیم در نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی در پاریس نوشت:

«از ۲۹مهر تا ۳آبان ۹۷ نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی پاریس موسوم به SIAL برگزار می‌شود. نکته قابل تأمل اینجاست که فرانسه، پاویون ایران در نمایشگاه مذکور را بسته است و در ادامه این رفتار خصمانه، حضور بازرگانان و شرکت‌ کنندگان ایرانی برای بازدید از این نمایشگاه را نیز ممنوع اعلام کرده است».

 

کیهان در ادامه این مطلب بسته شدن یک مرکز وابسته به رژیم در شمال فرانسه را یادآوری کرد و افزود: «در روزهای گذشته فرماندار شمال فرانسه در اقدامی خصمانه فرمان تعطیلی مرکز شیعی الزهرا واقع در «گراند سنت» شهر «دانکرک» را صادر کرد.

کیهان خامنه‌ای ضمن فهرست کردن مجموعه‌یی از اقدامات فرانسه علیه رژیم نسبت به حضور مقاومت ایران در فرانسه سوزو گداز کرد و نوشت:‌ «خودداری از معرفی سفیر، ایجاد محدودیت برای سفر دیپلمات‌های ایرانی در پاریس، بخشنامه رسمی وزارت‌خارجه فرانسه مبنی بر ممنوعیت سفر دیپلماتها و حتی کارگزاران رسمی به ایران را باید به فهرست اقدامات ضدایرانی فرانسه اضافه کرد. این اقدامات خصمانه در حالی است که فرانسه میزبان و حامی و پناهگاه (مجاهدین) است.

 

بیشتر بخوانید

وال استریت ژورنال: فرانسه دارائی‌های رژیم ایران را به‌خاطر طرح بمب‌گذاری منجمد کرد

به گزارش وال استریت ژورنال فرانسه برای مجازات تهران به‌خاطر طراحی فعالیت تروریستی در اروپا بواسطه اتهام یک طرح تروریستی در خاک فرانسه، دارائی‌های آژانس اطلاعاتی ایران و ۲مأمور آن‌را منجمد کرد.

گفته می‌شود که این انجماد حداقل برای ۶ماه روی این دو مقام یعنی اسدالله اسدی و سعید هاشمی‌مقدم که مقامات اروپایی آنها را متهم به دست داشتن در حمله شکست خورده می‌کنند، به‌علاوه مدیریت امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران، اعمال خواهد گردید.

این روزنامه می‌نویسد این اقدامات نشانه تلاش دولت فرانسه برای مجازات رژیم ایران به‌خاطر طرحی است که مستقیماًً به مقامات دولت ایران مرتبط است

 

وزیر خارجه فرانسه: رویکرد قوی علیه رژیم ایران

ژان-ایو لودریان، وزیرخارجه فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد که عملیات ایران “ضرورت رویکردی قوی در روابط ما با رژیم ایران را مورد تأیید قرار می‌دهد.”

روشن نیست که مقامات و مدیریت اطلاعات ایران، اگر هم چیزی در فرانسه داشته باشند، این دارائی‌ها چیست؟

در گزارش آمده است این طرح جلسه سالانه شورای ملی مقاومت ایران و پشتیبان اصلی آن مجاهدین خلق را هدف قرار داد.

این جلسه به‌طور معمول لیستی از سیاستمداران آمریکایی که دیدگاهی مهاجم نسبت به رژیم ایران دارند را شامل می‌شود. اما امسال سخنران اصلی رودی جولیانی بود

متیو دالتون که این گزارش را در وال استریت ژورنال قلم زده، اشاره می‌کند که این هفته یک دادگاه آلمان اجازهٔ استرداد اسدی به بلژیک را صادر کرد و این استدلال که وی به‌خاطر مصونیت دیپلماتیک باید اجازهٔ بازگشت به ایران پیدا کند را رد نمود.

به‌گفته یک مقام فرانسوی، مقدم یک مقام ارشد اطلاعات در تهران است که دستورات این عملیات را صادر کرده است.

 

تصمیم دولت فرانسه برای مسدود کردن داراییهای وزارت اطلاعات رژیم ایران

دولت فرانسه روز سه‌شنبه دوم اکتبر، با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به طراحی یک حمله تروریستی در خاک فرانسه، دارایی‌ دو ایرانی و بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران را مسدود کرد. این حمله تروریستی قرار بود روز سی ژوئن گذشته علیه تجمع سازمان مجاهدین خلق ایران در ویلپنت، در حومه پاریس انجام شود.

 

ژان ایو لودریان، برونو لومر و ژرار کلن، وزرای امورخارجه، اقتصاد و کشور فرانسه با انتشار یک بیانیه مشترک نوشتند: "این اقدام فوق‌العاده خطرناک در خاک ما، نمی‌تواند بدون پاسخ باشد."

این بیانیه می‌افزاید که فرانسه "اقدامات پیشگیرانه هدفمند و متناسبی" را در چارچوب "تصویب اقداماتی ملی برای انسداد دارایی‌های اسدالله اسدی و سعید هاشمی مقدم، اتباع ایرانی، و همچنین بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران" اتخاذ کرده است.

این اقدامات به مدت شش ماه اعمال خواهد شد.

همچنین وزیر امور خارجه فرانسه در این بیانیه تأکید کرده که "حمله خنثی شده ویلپنت ضرورت یک رویکرد سختگیرانه در روابط با ایران را تأیید می‌کند."

طرح حمله تروریستی علیه تجمع سازمان مجاهدین خلق در حومه پاریس با کمک سرویس‌های امنیتی فرانسه، آلمان و بلژیک خنثی شد و یک زوج ایرانی که در تماس با اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی بازداشت شده در آلمان بودند، در بلژیک بازداشت شدند.

 

دادگاه آلمان روز دوشنبه اول اکتبر اعلام کرد که اسدالله اسدی را به دستگاه قضایی بلژیک تحویل خواهد داد.

واکنش ضروری فرانسه در برابر اقدامات تروریستی فوق‌العاده وخیم اطلاعات ملایان در جلسه‌یی در پارلمان فرانسه: مریم رجوی: مردم ایران خواهان تغییر رژیم آخوندی هستند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0da29adc-19c6-4ebc-9ba8-1cf1540315c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات