728 x 90

کوه موش زایید؛ سقوط موشک خامنه‌ای در حومه زاهدان!

سقوط موشک خامنه‌ای در حومه زاهدان
سقوط موشک خامنه‌ای در حومه زاهدان

در تاریخ، بعضی از رویدادها به‌طور عجیبی شبیه به همدیگر هستند. طی جنگ دوم جهانی هیتلر تلاش بسیار زیادی برای به دست آوردن بمب اتمی انجام داد. به دست آوردن چنین سلاح قدرتمندی می‌توانست صحنه جنگ و تاریخ را به گونه دیگر رقم بزند. اما شکست ارتش نازی در لنین‌گراد و پیشروی ارتش سرخ به سمت دروازه‌های برلین این فرصت را از او گرفت.

تلاش مخفیانه رژیم آخوندی برای پیشرفت در فناوری هسته‌یی و قابلیت‌های موشکهای بالستیکی را می‌توان نمونهٔ دیگری از چنین اقداماتی برشمرد که از دههٔ هفتاد خورشیدی آغاز شد. رژیم توانست با به خدمت گرفتن دانشمندانی مانند عبدالقادرخان پاکستانی و دانشمندان کره شمالی، در فرصتی که نگاهها به سمت عراق و جنگ کویت بود بهترین زمان را برای راه‌اندازی این پروژه سنگین به دست آورد. سال‌ها مخفی‌کاری آن‌هم در سطح بسیار بالا و هزینه کردن میلیاردها دلار از ثروت و اموال عمومی مردم، اهمیت تلاش رژیم را برای چنگ‌یابی به سلاح اتمی نشان می‌داد. داشتن بمب اتمی و موشکهای دوربرد و بالستیک باعث می‌شد تا رژیم بتواند با تغییر ساختار نظامی خود وارد کلوپ دارندگان سلاح اتمی‌شود.

 

با همت و تلاش خستگی‌ناپذیر مقاومت ایران و دهها سلسله افشاگری، مصاحبه و...، در حقیقت تمام رشته‌هایی که رژیم طی چندین سال بافته بود پنبه شد و جهان که تا آن زمان درگیر مشکلات خودش با عراق و خاورمیانه بود فهمید کلاه گشادی بر سرش رفته است. ضمن این‌که رژیم در این مخفی‌کاری، با ترفند دیگری سرویس‌های جاسوسی غربی را به بی‌راهه برده بود. این ترفند عبارت بود از جعل مدارکی مبنی بر داشتن فعالیت اتمی توسط دولت وقت عراق(صدام حسین) و ارسال آنها برای کشورهای غربی و تبلیغ گسترده حول آن‌که به‌طور مشخص در تصمیم‌گیری برای جنگ علیه دولت عراق مؤثر واقع شد. جنگی که تنها برنده‌اش نظام آخوندی بود.

با رفتن پرونده مخفی‌کاریهای رژیم برای کسب فناوریهای اتمی غیرمجاز به شورای امنیت ملل متحد، عملاً رژیم دیگر نتوانست ادامه این پروژه را به شکل مستمر پیگیری کند و با تحریم‌های بین‌المللی کمرشکن مجبور شد تا به توافق برجام تن دهد.

اما از آنجا که سیاست مماشات هم‌چنان پا برجا بود غرب و به‌طور مشخص اوباما بر تهدیدهای دیگر نظام ولایت فقیه چشم پوشید. بنابراین در این توافق اساساً صحبتی از محدودیتهای موشکی و تروریسم منطقه‌ای رژیم نشد. رژیم هم از همین شکاف سوء‌استفاده کرد و با تلاشی مضاعف سیاست ارتقا و گسترش صنعت موشکی‌اش را دنبال نمود.

از آن زمان تاکنون رژیم تحت پوش تحقیقات هوا- فضایی بسیار تلاش کرده است تا به ارتقا کیفیت موشکهای دوربرد خود بپردازد و تمام این عملیات را به‌عنوان قرار دادن ماهواره در مدار زمین و تحقیقات علمی و مخابراتی انجام می‌دهد.

 

چهارمین شکست در چهارمین مرحله

از دیماه سال گذشته رژیم سه بار متوالی برای فرستادن ماهواره خود به فضا اقدام کرد که هر سه بار آن با شکست مواجه شد. چهارمین مورد نیز شکست‌های پی‌درپی او را در آستانه سالگرد انقلاب ضدسلطنتی، تکمیل نمود!

بنا بر آماری که پنتاگون درج کرده است، رژیم آخوندی تنها در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۰میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار بابت برنامه‌های نظامی خودش هزینه کرده است و چنین هزینه کردن‌هایی در طی چند سال اخیر مخصوصاً از دوران پسا برجام باعث شده است که اکنون رژیم بزرگ‌ترین زرادخانه موشکی را داشته باشد.

 

دلیل اصلی چنین سرمایه‌گذاری چیست؟

رژیم که از بدو به‌وجود آمدنش با شعار جنگ با استکبار شرق و غرب سیاست خارجی خود را شکل داد، تمام هم‌ و غم خود را برای به دست آوردن سلاح برتر نظامی به‌کار گرفته است، تا بتواند آینده خودش را تضمین کند. رسیدن به نقطه شلیک موشکهای دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی هدف اصلی سرمایه‌گذاریهای کلان در امر ساخت موشک است. چرا که اکنون روزبه‌روز در صحنه بین‌المللی در انزوای سیاسی و اقتصادی بیشتری قرار می‌گیرد، بنابراین احساس نیاز بیشتری به این صنعت می‌کند.

 

باز هم شکستی دیگر

چهارمین تلاش شکست‌خورده رژیم برای گذاشتن یک ماهواره در مدار زمین روز یک‌شنبه به جهان مخابره شد. جهرمی وزیر ارتباطات و دستگاه پروپاگاندای رژیم تمام تلاش خود را به خرج دادند تا از این پرتاب موشک یک پیروزی حماسی در آستانهٔ مراسم سالروز به قدرت رسیدن آخوندها در ایران بسازند. این موضوع آن‌قدر برای ولی‌فقیه ضعیف شده و ناتوان پس از قیام آبان و دی اهمیت داشت که مراسم پرتاب به‌صورت زنده در تلویزیون نظام به نمایش درآمد.

از سویی دیگر در طی یک سال گذشته رژیم با ضربات بسیار زیادی روبه‌رو بوده است: گران کردن بنزین به‌دلیل جبران کسری بودجه که به قیام عمومی مردم تبدیل شد، هلاکت قاسم سلیمانی بازوی استراتژیک و اصلی‌ترین اهرم جنگ‌افروزی و سرکوب خامنه‌ای در منطقه و متعاقب آن ساقط کردن هواپیمای اکراینی به‌وسیله پدافند موشکی سپاه، لاپوشانی آن و سرازیر شدن دانشجویان در اعتراض به این موضوع در خیابان‌ها با شعار سلیمانی قاتله رهبرشم باطله و مرگ بر خامنه‌ای... و عدم توانمندی رژیم در دور زدن تحریم‌ها که رژیم را در بحران اقتصادی فرو برده است، و...

اینها همه انگیزه بسیار بالایی به خامنه‌ای داد تا در جهت به دست آوردن یک موفقیت آن‌هم در سالگرد غصب حاکمیت مردم تلاش کند. به همین علت از مدتها قبل تبلیغ کرد و رجز خواند که تصویر قاسم سلیمانی را به فضا ارسال می‌کند و...، اما همین تلاش هم به یک شکست سنگین دیگر و آبروریزی بیشتر برای رژیم تبدیل شد و قطعات ماهواره در منطقه سیستان و بلوچستان فرود آمد.

 

فرصت محدود برای خودکشی پیشوا

ارتشهای متفقین پیش از به دست آوردن هیتلر در کسب سلاح اتمی به برلین رسیدند و او تنها وقت داشت که خودکشی کند تا سقوط رایش سوم را به چشم نبیند اما رژیم آخوندی در طول این ۴۰سال نشان داد که هیچ عبرتی از تلاش‌های بی‌نتیجه دیکتاتورها نگرفته است، باعجله زیاد می‌خواهد به سلاح و موشکهای استراتژیک دست یابد. به همین منظور از قوت و مایحتاج مردم ایران می‌زند تا با صرف میلیاردها دلار از اموال آنها به هدفش برسد. اما ارتش گرسنگان و بیکاران، جوانان آگاه و دلیر و شورشی فرصتی به ‌فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران نخواهند داد و به‌زودی آن‌چنان محاصره را بر نظام ولایت تنگ خواهند کرد که شاید «پیشوا» تنها وقت محدودی برای خودکشی داشته باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87bed533-23e6-4601-9f69-c784cf1d5aa5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات