728 x 90

کنگره آمریکا: تصویب لایحه تحریم شبه‌نظامیان عراقی رژیم ایران

کنگره آمریکا - آرشیو
کنگره آمریکا - آرشیو

کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، طی جلسه‌یی به‌ریاست اد رویس، لایحه دو حزبی ۴۵۹۱را برای اعمال تحریم بر عوامل رژیم آخوندی در عراق به‌خاطر تهدید صلح و ثبات این کشور به‌تصویب رساند.

لایحه ۴۵۹۱مجلس نمایندگان، شامل مفادی است که از سوی قاضی تد پو رئیس زیرکمیته تروریسم ارائه شده و به لیست‌گذاری تروریستی دو گروه وابسته به رژیم آخوندی در عراق موسوم به عصائب و نجبا، فراخوان می‌دهد.

در جلسه کمیته خارجی، اد رویس رئیس این کمیته در سخنانش، گفت: «این لایحه اختیارات موجود را برای رئیس‌جمهور به‌منظور حسابرسی از (رژیم) ایران و شبه‌نظامیانش به‌خاطر فعالیت‌های مرگبار آنها در عراق تدوین و تشدید می‌کند. این شبه‌نظامیان فقط تهدیدی برای مردم عراق نیستند؛ چون پیش‌تر در ماه جاری، این شبه‌نظامیان اقدام به پرتاب خمپاره به سفارت ایالات متحده در بغداد کردند».

اد رویس اضافه کرد: «می‌خواهم از نماینده کینزینگر (ارائه‌دهنده لایحه) و رئیس (تد) پو که جلسات استماعی را در این رابطه... برگزار کرده است تشکر کنم».

 

لزوم لیست‌گذاری شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق

قاضی تد پو در سخنانش در جلسه کمیته خارجی، با تأکید بر لزوم لیست‌گذاری شبه‌نظامیان وابسته به رژیم در عراق، گفت: «(روز چهارشنبه) زیرکمیته من... جلسه استماعی را درباره نفوذ... (رژیم) ایران در عراق برگزار کرد. (این رژیم) تلاش دارد، عراق را به حکومتی دست‌نشانده خود تبدیل کند. همه شاهدان (در جلسه استماع) روشن ساختند که بزرگ‌ترین تهدید برای ثبات و حق حاکمیت عراق، (رژیم) ایران است... ما باید هر اقدام ممکن را برای منزوی‌کردن این گروه‌های تروریستی... انجام بدهیم...».

 

مسدود کردن دارایی‌ها و محدودیت سفر افراد رژیم و مزدوران عراقی

همچنین آدام کینزینگر ارائه‌دهنده لایحه ۴۵۹۱ از حزب جمهوری‌خواه، گفت: «می‌خواهم هم‌چون بسیاری دیگر از رئیس تد پو به‌خاطر همکاری با ما برای وارد کردن تدابیر مهم لایحه خودش... در لایحه ۴۵۹۱تقدیر کنم... همچنین از او به‌خاطر سالیان خدمت به کشورش، (تشکر می‌کنم)».

وی افزود: «(این لایحه) تحریم‌هایی هم‌چون مسدود کردن دارایی‌ها و محدودیت سفر را بر (افراد رژیم) ایران و یا هر کس دیگری اعمال خواهد کرد که صلح و ثبات عراق را مورد تهدید قرار دهد. تصویب این لایحه تضمین می‌کند که به (رژیم) ایران برای دخالت مجدد در امور مردم عراق، دست باز داده نخواهد شد».

 

نور (رژیم) ایران در حال کم‌شدن است و نور مردم ایران هر روز درخشان‌تر می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: «مهم است تأکید شود که نور (رژیم) ایران در حال کم‌شدن است و نور مردم ایران هر روز درخشان‌تر می‌شود. این‌که مردم ایران بتوانند خود را از شر رژیم استبدادی (حاکم بر) ایران برهانند، فقط مسأله زمان است».

کینزینگر همچنین در بیانیه‌یی، تأکید کرد: «رژیم ایران با جاه‌طلبیهای استبدادی و اتمی خود، تلاش کرده در سراسر خاورمیانه هرج و مرج ایجاد کند... (لایحه ۴۵۹۱) پیام قدرتمندی را می‌فرستد که ما فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده (رژیم) ایران را در رابطه با دولت عراق، تحمل نخواهیم کرد».

 

شبه‌نظامیان عراقی، شهروندان غیرنظامی را اعدام کرده و خانه‌ها را غارت کرده‌اند

تام سوآزی Tom Suozzi ارائه‌دهنده مشترک لایحه از حزب دموکرات نیز، گفت: «سال‌هاست که شبه‌نظامیان تحت حمایت (رژیم) ایران در عراق، مرتکب نقض حقوق‌بشر شده‌اند؛ آنها شهروندان غیرنظامی را اعدام کرده و مورد ضرب ‌و شتم قرار داده‌اند و خانه‌ها را غارت کرده‌اند...».

وی افزود: «این نسخه لایحه (ما) همچنین شامل مفاد مهمی از سوی نماینده کنگره تد پو است که از دولت (آمریکا) می‌خواهد دو (گروه از) عوامل (رژیم) تهران را به‌عنوان سازمانهای تروریستی خارجی مد نظر قرار بدهد».

 

آمریکا کنسولگری خود در بصره را بست؛ هشدار مایک پمپئو به رژیم ایران

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز جمعه فرمان تخلیه دیپلماتهای ایالات متحده مستقر در شهر بصره را صادر کرد. این اقدام با در نظر گرفتن «‌تهدیدات رژیم ایران و شبه‌نظامیان آن علیه پرسنل و تأسیسات» آمریکایی صورت گرفت.

واشنگتن پست ۶مهر۹۷:

تعطیلی کنسولگری آمریکا در بصره که یکی از سه کنسولگری ایالات متحده در عراق می‌باشد به‌دنبال حداقل دو حمله موشکی علیه سفارت آمریکا در بغداد و کنسولگری در بصره در اوایل این ماه صورت می‌گیرد. در حالیکه این موشکها بدون وارد کردن آسیب در فاصله دوری از این اماکن دیپلماتیک فرود آمدند ولی نشانگر تنشهای تشدید شده بین واشنگتن و تهران است در حالیکه عراق در تلاش برای تشکیل دولت جدیدی می‌باشد.

مایک پمپئو گفت: «با در نظر گرفتن تهدیدات فزاینده و مشخص و تحریکات برای حمله به پرسنل و تأسیسات ما در عراق، من برای انجام یک جابه‌جایی مناسب و موقت پرسنل دیپلماتیک در عراق فرمان دادم،»...

پمپئو در بیانیه روز جمعه خود گفت ایالات متحده در حال کار با دولت عراق برای پرداختن به تهدیدهای رژیم ایران است.

او گفت: «ما از تمامی طرف حسابهای بین‌المللی علاقمند به صلح و ثبات در عراق و منطقه انتظار داریم علیه این تهدید با ما همکاری کنند».

 

سرطان رژیم ایران در عراق


پایگاه خبررسانی العربیه در گزارش جدیدی از ادامه دخالتهای رژیم ایران در عراق پرده برداشت. العربیه مطلب تحلیلی خود را با این عنوان نوشت: «سرطان ایران در عمق وجود سیاست عراق».

به‌نوشته این منبع رژیم ایران از نفوذ خود در میان شبه‌نظامیان حشدالشعبی استفاده می‌کند،(جزئیات بیشتر)

 

ترور و آدم‌ربایی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در بصره

بعد از تظاهرات بصره، لیست تصفیه و ترور ادامه دارد. گزارش اسکای نیوز از آدم‌کشیهای شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در استانهای جنوب عراق با این جمله شروع می‌شود.

 

به گزارش اسکای نیوز ۴مهر۹۷: بعد از تظاهرات گسترده‌یی که به مدت چندین ماه در بصره ادامه داشت مردم این استان شاهد دستگیریهای گسترده، آدم‌ربایی و تروراند و تعدادی از فعالان که در راه‌اندازی راهپیماییهای ضددولتی دست داشته‌اند ترور شده‌اند.

روز سه‌شنبه در روز روشن سعاد العلی فعال ۴۶ساله عراقی در منطقه العباسیه بصره به‌دست عوامل رژیم ایران ترور شد. بر اساس فیلم‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی گذاشته شده در حالی که او سوار بر خودرو خود بود فردی به او شلیک می‌کند

این فعال عراقی ریاست سازمان دوستی جهانی برای حقوق‌بشر را به عهده داشت.

عکس او در سایتش درج شده و آن‌چنانکه پیداست این عکس را در تظاهرات زنان دربصره گرفته است.

 

او در سایتش نوشته است، سعاد العلی رئیس سازمان دوستی جهانی برای حقوق‌بشر در تظاهرات برای مطالبه حقوق مشروع مردم شرکت کرد تا با برادران و فرزندان و خانواده خود در بصره همبستگی کند.

او گفت ما آزاده‌ایم و در مواجهه با ظلم ایستادگی می‌کنیم و این تظاهرات را با هر خطر و مانعی که بر سر راه آن وجود داشته باشد ادامه خواهیم داد.

 

ترور فعال حقوق‌بشر در بصره در روز روشن

ترور العلی بخشی از سلسله ترورهای حقوق‌دانان مؤید تظاهرات است. خشن‌ترین ترور مربوط به جبار عبدالکریم حقوق‌دان.....(جزئیات بیشتر)

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95ab97c3-21af-4b45-959a-2b00d81ff11a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات