728 x 90

کنفرانس در کنگره آمریکا در حمایت از قیام مردم ایران و طرح ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی (۳) - ماریو دیاز بالارت، جْدی هایس، استیو کوهن، داگ لامالفا، فرنچ هیل و قاضی تدپو

کنفرانس در کنگره آمریکا در حمایت از قیام مردم ایران
کنفرانس در کنگره آمریکا در حمایت از قیام مردم ایران

کنگره آمریکا

۳ مارس۲۰۲۱ (۱۳ اسفند ۹۹)

با افزوده شدن ۴۵ عضو مجلس نمایندگان آمریکا به حامیان قطعنامه ۱۱۸

شمار امضاکنندگان این قطعنامه به ۱۵۸تن افزایش یافت

 

قطعنامه ۱۱۸ مجلس نمایندگان آمریکا

از قیام مردم ایران و طرح ۱۰ ماده‌یی خانم مریم رجوی

برقراری یک ایران دموکراتیک، غیرمذهبی، غیراتمی و جمهوری حمایت می‌کند

و نقض حقوق‌بشر و تروریسم دولتی توسط حکومت ایران را محکوم می‌کند

 

  • ماریو دیاز بالارت –نماینده کنگره آمریکا از فلوری

من با افتخار از قطعنامه دو حزبی شماره ۱۱۸ کنگره حمایت کرده‌ام که تروریسم حکومت ایران را محکوم می‌کند.

من در کنار مردم ایران برای آزادی، دموکراسی، حقوق بشر، خوشبختی و یک ایران غیراتمی ایستاده‌ام.

  • جْدی هایس نماینده کنگره آمریکا از جورجیا

خوشحالم که در کنار دیگر همکاران در مجلس نمایندگان حامی قطعنامه (۱۱۸) هستم. این قطعنامه اساساً به دفاع از مردم ایران و محکوم کردن اقدامات شرورانه رژیم ایران کمک خواهد کرد. .

  • استیو کوهن نماینده کنگره آمریکا از ایالت تنسی

مردم ایران شایسته حکومتی هستند که به حقوق و آزادیهای اساسی آنها احترام بگذارد. آزادی بیان و اجتماعات، برابری جنسیتی و مذهبی را محترم بشمارد. آرزو دارم آن‌روز برسد و دوست دارم آن روز را با شما در ایران باشم.

  • داگ لامالفا - نماینده کنگره آمریکا از کالیفرنیا

از آزادی مردم ایران و همه کسانی که با این موضوع ارتباط دارند اعلام حمایت کنم.

این در حالیست که رژیم ایران در بسیاری از نقاط جهان از ترور حمایت می‌کند و هم‌چنین علیه مردم ایران مرتکب جنایت می‌شود. مردم ایران فقط به‌دنبال آزادی هستند آزادیهایی شبیه آنچه ما در اینجا داریم. آنها حق انتخاب دارند.

  • فرنچ هیل- نماینده کنگره آمریکا از آرکانزاس

طی چهار دهه گذشته، مردم ایران تحت دیکتاتوری وحشیانه آخوندها زندگی کرده‌اند. هزینه‌های آخوندها و نیروهای نظامی رژیم همه از جیب شهروندان عادی ایرانی تأمین می‌شود و این شهروندان ایرانی خواستار پاسخگویی رژیم هستند

  • قاضی تد پو

آخوندها از شما می‌ترسند، از خانم رجوی می‌ترسند، از برنامه ۱۰ ماده‌ای برای ایران آزاد می‌ترسند

رژیم یک دیپلمات تروریست را به قلب اروپا فرستاد تا خانم رجوی را هدف قرار دهد، تا تغییرات دموکراتیک و اجتناب‌ناپذیر رژیم توسط مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته شما را به تأخیر بیندازد رژیمی که توفان وحشت به‌راه انداخته بود، اکنون باید گردباد عدالت را درو کند.

 

مشروح سخنرانی‌ها

ماریو دیاز بالارت –نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از فلوریدا

از فعالان طرفدار دموکراسی که برای دستیابی به آزادی مردم ایران، چه در ایالات متحده، چه در ایران و چه در سراسر جهان می‌جنگند، متشکرم.

من با افتخار از قطعنامه دو حزبی شماره ۱۱۸ کنگره حمایت کرده‌ام، قطعنامه‌ای که تروریسم مورد حمایت حکومت ایران را محکوم می‌کند و از آرزوی مردم ایران برای یک ایران دموکراتیک و غیرهسته‌یی حمایت می‌کند.

تهدید تروریستی رژیم ایران به‌روشنی از مرزهای آن فراتر می‌رود.

ماه گذشته دادگاهی در بلژیک یک دیپلمات رژیم ایران و سه همدست وی را به‌دلیل نقش آنها در برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در گردهمایی ایران آزاد در سال۲۰۱۸ محکوم کرد.

رژیم ایران هم‌چنین سفیر عربستان در ایالات متحده را در واشنگتندی. سی هدف قرار داده بود و از گروه‌های نیابتی خود برای گسترش خشونت و تروریسم در جاهایی مانند لبنان و یمن استفاده کرده و حملات گوناگونی را در سرتاسر اروپا طراحی کرده است.

من شدیداً مخالف معامله نادرست دولت اوباما بودم که حکومت ترور در ایران را تقویت کرد بدون الزام هر گونه، هر گونه تغییر دموکراتیک یا آزادی زندانیان سیاسی یا احترام به حقوق‌بشر یا کنار گذاشتن تروریسم.

 

مردم ایران باید حق تعیین آینده و سرنوشت خود را داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که حق آزادی بیان، اعتقادات مذهبی، عقاید سیاسی، اجتماعات و حق انتخاب نمایندگان واقعی محترم شمرده شده است.

این رژیم باید به زندان وحشیانه و اعدام فعالان شجاع طرفدار دموکراسی بالاخره پایان دهد.

شما می‌ببینید، من در کنار مردم ایران در برابر دیکتاتوری در ایران برای آزادی، دموکراسی، حقوق بشر، خوشبختی و یک ایران غیرهسته‌یی و غیرتروریستی ایستاده‌ام.

ایران آزاد خواهد شد.

از تلاشهای شما برای آزادی، سعادت و آینده مردم ایران متشکرم

 

جْدی هایس نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از جورجیا

سلام. من جدی هایس نماینده کنگره هستم.

رژیم ایران به‌طور روزمره حقوق شهروندان ایرانی را نقض می‌کند، مواردی مانند آزادیهای مذهبی که به‌طور مداوم نقض می‌شود، و البته به‌نظر می‌رسد که زندگی مردم در سراسر جهان مستمراً توسط سازمانهای تروریستی که از ایران می‌آیند، تهدید می‌شود. صادقانه بگویم رژیم ایران تا زمانی که این رفتار را ادامه می‌دهد هیچ جایی در صحنه بین‌المللی نخواهد داشت.

برای ایالات متحده و متحدانش ایستادن در مقابل رژیم ایران و ایستادگی برای آزادیهای مردم ایران مهم است. به همین دلیل است که من خوشحالم که در کنار دیگر همکاران در مجلس نمایندگان حامی قطعنامه (۱۱۸) تام مک کلینتاک نماینده مجلس هستم. این قطعنامه اساساً به دفاع از مردم ایران و محکوم کردن اقدامات شرورانه رژیم ایران کمک خواهد کرد.

امیدوارم که شاهد آن باشیم که دولت بایدن هم در کنار ما قرار گرفته و همان موضع محکمی که دولت ترامپ علیه رژیم ایران اتخاذ کرده بود را حفظ کند. برای ما مهم است که در این موضوع کنار هم متحد شویم.

من شخصاً برای خواهران و برادرانم در ایران دعا می‌کنم و امیدوارم که همه این اهداف روزی محقق شوند.

 

استیو کوهن - نماینده دموکرات کنگره آمریکا از تنسی

سلام برهمگی

به‌عنوان رئیس مشترک گروه پارلمانی حقوق‌بشر و دموکراسی برای ایران در کنگره، مفتخرم که امروز با شما صحبت کنم.

من مدتهاست که طرفدار مردم ایران برای یک ایران آزاد هستم. من افتخار می‌کنم که یکی از امضا کنندگان قطعنامه ۱۱۸ هستم. که از خواست مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک، سکولار و غیرهسته‌یی برای ایران حمایت می‌کند.

این قطعنامه هم‌چنین نقض حقوق‌بشر و تروریسم دولتی توسط دولت ایران را محکوم می‌کند.

زمان آن فرا رسیده است که ایران به بخشی از ملتهای جهان تبدیل شود که سعی می‌کنند از شهروندان خود مراقبت کنند و صلح و آزادیها را ارتقا دهند، نه آنچه که در گذشته دیده‌ایم.

 

مردم ایران سزاوار حکومتی هستند که به حقوق و آزادیهای اساسی آنها احترام بگذارد. آزادی بیان و اجتماعات، برابری جنسیتی و مذهبی را محترم بشمارد. آرزو دارم آن‌روز برسد و دوست دارم آن روز با شما در ایران جشن بگیرم. به شما تبریک می‌گویم.

 

داگ لامالفا - نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از کالیفرنیا

من فقط می‌خواستم خطاب به شما برای لحظه‌ای در مورد مسائلی که در تهران می‌گذرد بگویم و از آزادی مردم ایران و همه کسانی که با این موضوع ارتباط دارند اعلام حمایت کنم.

این در حالیست که رژیم ایران در بسیاری از نقاط جهان از ترور حمایت می‌کند و هم‌چنین علیه مردم ایران مرتکب جنایت می‌شود. مردم ایران فقط به‌دنبال آزادی هستند آزادیهایی شبیه آنچه ما در اینجا داریم. آنها حق انتخاب دارند.

ایران در گذشته مکانی با فرهنگی بسیار غنی بوده که با فرهنگ غربی تعامل بسیار داشته است اما امروزه این‌گونه نیست.

بنابراین من فکر می‌کنم آنچه که همه ما باید انجام دهیم این است که هم‌چنان ما که در آمریکا کرده‌ایم به حمایت خود از آنهایی که می‌جنگند و به‌دنبال آزادی هستند ادامه بدهیم. من امیدوارم مسیری که دولت بایدن می‌رود مبنی به امتیاز دادن به رژیم ایران و یا این‌که به‌نحوی آنها را با اعتبارتر در صحنه بین‌المللی جلوه دهند بیش از اندازه به جلو نرود. رژیم ایران همسایه خوبی در خاورمیانه نبوده است و ما باید از شرکای خود در خاورمیانه حمایت کنیم تا بتوانیم بر رژیم ایران غلبه کنیم.

 

فرنچ هیل- نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از آرکانزاس

من نماینده کنگره فرنچ هیل نماینده حوزه دوم آرکانزاس در مجلس نمایندگان ایالات متحده هستم. طی چهار دهه گذشته، مردم ایران تحت دیکتاتوری وحشیانه آخوندها زندگی کرده‌اند. هزینه‌های آخوندها و نیروهای نظامی رژیم همه از جیب شهروندان عادی ایرانی تأمین می‌شود و این شهروندان ایرانی خواستار پاسخگویی هستند. در دوره ۱۱۶ کنگره، نماینده ال لاوسون و من، قوانینی را برای پاسخگو کردن سران رژیم ایران با افشا کردن میزان درآمدهای آنها از هزینه مردم ایران، افشا و مورد حمایت قراردادیم.

در کنگره امسال نیز من با حمایت از قطعنامه ۱۱۸ که رئوس مصائب و مشکلات زندگی روزمره مردم ایران را بیان می‌کند هم‌چنان از مردم ایران حمایت می‌کنم.

 

ایرانیان خواهان تغییر هستند اما این تغییر فقط با سرکوب وحشیانه اعتراضات آنها در سال۲۰۰۹ و هم‌چنین در نوامبر سال۲۰۱۹ روبه‌رو شد، زمانی که صدها نفر توسط دیکتاتوری کشته شدند، از جمله کودکان. بنابراین من در کنار مردم ایران ایستاده‌ام. آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده است.

من به ایستادگی در برابر رژیم در تهران و هم‌چنین دیکتاتوریهای استبدادی در سراسر جهان که شهروندان خود را از تجربه برخورداری از آزادیهای اساسی منع می‌کنند، ادامه خواهم داد.

 

قاضی تد پو

من قاضی تد پو از تگزاس هستم. خوشحالم که با شما هستم. برای دهه‌ها حکومت آخوندها در ایران یک رژیم نامشروع را اداره می‌کند که توسط ایالات متحده به‌عنوان حامی شماره یک تروریسم در جهان تعیین شده است. من به‌عنوان عضو سابق کمیته امور خارجه مجلس و رئیس کمیته فرعی تروریسم، گزارشهای اطلاعاتی بی‌شماری را که جنگ وحشتناک آخوندها با جهان را تأیید می‌کنند، بررسی کرده‌ام.

شما ایرانیان مقیم آمریکا از کارهایی که آخوندها در اشرف، لیبرتی و عراق انجام داده‌اند آگاهید و به یاد داشته باشید هیچکس به‌دلیل این جنایات تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته است. آزار و شکنجه وحشیانه عزیزان شما در داخل ایران یک سیاست تروریستی دولتی است که توسط آخوندها بر مردم اعمال می‌شود.

 

ما قتل‌عام ۳۰.۰۰۰ زندانی سیاسی در سال۱۹۸۸ توسط آخوندهای شیطان صفت، کشتار غیرنظامیان در جریان اعتراضات در سراسر ایران، شکنجه‌های مداوم زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنها را در ایران به یاد می‌آوریم. این آخوندهای فاسد سه حق خدادادی هر ایرانی را نقض می‌کنند. عاملان این جنایات از قتل‌عام بی‌گناهان لذت می‌برند.

افتخار من این است که در زمانی که در کنگره بودم در کنار شما بودم و حالا هم در کنار هم هستیم، مفتخرم که شانه به شانه جامعه شما بایستم. من به فرانسه رفته‌ام تا خانم رجوی آن رهبر الهام‌بخش را ملاقات کرده و در گردهمایی ایران آزاد شما شرکت کنم و شور و شوق آزادی را که در اعماق وجود شما شعله‌ور است را، ببینم. من هم‌چنین از اشرف۳ در آلبانی بازدید کرده‌ام و مقاومت قابل تحسین ساکنان آنجا را دیده‌ام.

 

توماس جفرسون، یکی از بنیانگذاران آمریکا، گفت: "وقتی دولتها از مردم می‌ترسند، آزادی وجود دارد. وقتی مردم از دولت می‌ترسند، استبداد وجود دارد." به همین دلیل آخوندها از شما می‌ترسند، از خانم رجوی می‌ترسند، از برنامه ۱۰ ماده‌ای برای ایران آزاد می‌ترسند، زیرا این ظالمان تروریست از آزادی می‌ترسند. آنها از مبارزان آزادی در اشرف می‌ترسند و از شما، پسران آزادی و دختران دموکراسی می‌ترسند. جهان دیگر برای مستبدین در ایران مهمان‌نوازی نمی‌کند که از ترور علیه مردم خود استفاده می‌کند.

اعتراضات در بیش از ۱۰۰شهر ایران به‌رغم آزار و شکنجه هم‌چنان ادامه دارد. بیشتر این اعتراضات توسط جوانان انجام می‌شود.

 

این معترضان به حق شعار می‌دهند، "دشمن ما همین‌جاست، دروغ میگن آمریکاست."تهدید آمریکا نیست. آخوندهای قاتل تهدید هستند. بله، فریاد آزادی اشرف، مقاومت در برابر استبداد و دعای همه ایرانیان برای رهایی از این رژیم خائن با صدای بلند در خیابانهای ایران، در خیابانهای سراسر جهان شنیده می‌شود. آخوندها می‌دانند روزهایشان به شماره افتاده است. به همین دلیل است که این رژیم یک دیپلمات تروریست را به قلب اروپا فرستاد تا خانم رجوی را هدف قرار دهد، او و شما را ساکت کند، تا تغییرات دموکراتیک و اجتناب‌ناپذیر رژیم توسط مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته شما را به تأخیر بیندازد. اما عدالت به تروریست مورد حمایت حکومت ایران رسید و وی توسط دادگاه اروپا به ۲۰سال حبس محکوم شد. به‌عنوان یک قاضی سابق می‌گویم: "صدای این عدالت در این دادگاه بلندتر از تمام سخنان سیاستمداران هر کشوری است."

 

جهان و ایالات متحده جنایات آخوندها را مورد توجه قرار خواهند داد. جهان اکنون جنایت و وحشت و ترور ۴۰ساله این رژیم علیه مردم جهان را درک کرده است. به همین دلیل است که ایالات متحده این رژیم را به‌عنوان حکومت شماره یک حامی تروریسم می‌داند. جهان باید این آخوندهای قاتل را مورد بازخواست قرار دهد و خواهد داد. زمان حسابرسی اکنون بالای سر آنها است. روزهای آخوندها به شماره افتاده است. سلطه ۴۰ساله وحشت علیه بی‌گناهان ایران را نمی‌توان در اروپا نادیده گرفت و اروپا باید تهدید پیش روی خود را با چشمان باز باز ببیند. منطقه بالکان نیز باید این را درک کند. ایالات متحده نباید هیچ به‌اصطلاح گفتگویی یا مذاکره‌یی با رژیم ایران، این قانون شکنان داشته باشد (مگر این‌که آخوندها پاسخگوی ۴۰سال جنایتشان باشند علیه ایران، علیه خاورمیانه، علیه اروپا، علیه کشورهای بالکان و علیه آمریکا رژیم ایران که توفان وحشت به‌راه انداخته بود، اکنون باید گردباد عدالت را درو کند. و این درست همان است که باید باشد.

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/447f4c66-69d7-431d-bc2a-f38ba8415840"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات