728 x 90

کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت در بارهٔ رئیسی، جلاد۶۷ و شکایت بستگان مجاهدین قتل عام شده در لندن

کنفرانس مطبوعاتی آنلاین دربارهٔ رئیسی جلاد ۶۷ و شکایت بستگان مجاهدین قتل‌عام شده در انگلستان
کنفرانس مطبوعاتی آنلاین دربارهٔ رئیسی جلاد ۶۷ و شکایت بستگان مجاهدین قتل‌عام شده در انگلستان

کمیته عدالت برای قربانیان قتل‌عام ۱۹۸۸

نیک فلاک رئیس سابق کانون وکلای انگلستان (با ۱۸۰ هزار وکیل و حقوقدان)

 

نیک فلاک

از پلیس مترو پلیتن انگلستان می خواهم

برای بررسی مدارک جرایمی که رسیدگی به آنها در صلاحیت جهانی هستند

با هدف پیگرد قانونی رئیسی اقدام کند

 

جفری رابرتسون، رئیس سابق دادگاه جنایات جنگی در سیرالئون

قتل‌عام ۶۷ که رئیسی نقش مستقیم و جدی در آن داشت

نمونه بارزی از یک نسل‌کشی است

 

سفیر لینکلن بلومفیلد

رئیسی در سرکوب و احکام زندان و شکنجه

دستگیر شدگان قیام آبان ۹۸ دست داشته است

 

طاهر بومدرا مسئول سابق حقوق‌بشر سازمان ملل در عراق

عضو هیأت‌رئیسه کمیته عدالت برای قربانیان قتل‌عام ۱۹۸۸

همه امکانات خود را برای تحت پیگرد قانونی قرار دادن رئیسی

و سایر آمران و عاملان جنایت علیه بشریت به کار می‌گیرد.

 

بعدازظهر پنجشنبه ۳ تیر ۱۴۰۰، جفری رابرتسون، رئیس سابق دادگاه جنایات جنگی در سیرالئون، سفیر لینکلن بلومفیلد، معاون وزیر خارجه سابق آمریکا، نیک فلاک رئیس سابق کانون وکلای انگستان، طاهر بومدرا، مسئول پیشین حقوق‌بشر ملل متحد در عراق، در یک کنفرانس آنلاین، با تأکید بر این‌که قتل‌عام زندانیان سیاسی ۱۳۶۷ مصداق بارز جنایت علیه بشریت است، خواستار محاکمه ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید رژیم آخوندی شدند.

در این کنفرانس اعلام شد، وکلای بستگان مجاهدان قتل‌عام شده شکایت خود را علیه ابراهیم رئیسی جلاد ۶۷ به‌زودی در انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی در نزد مراجع قانونی ثبت کرده و روند قانونی ضروری برای محاکمه این دژخیم را شروع می‌کنند.

 

جفری رابرتسون، با اشاره به نقش آخوند رئیسی در قتل‌عام ۶۷ خطاب به کشورهای اروپایی گفت: مقوله‌ای که فراتر از مصونیت دولتی‌ست، جنایت علیه بشریت است و هیچکس نمی‌تواند به بهانه این‌که دارای یک منصب حکومتی است از حسابرسی به‌خاطر جنایت علیه بشریت بگریزد. وی قتل‌عام ۶۷ را که نمونه بارزی از یک نسل‌کشی نامید. وی تصریح کرد که رئیسی در اولین کنفرانس خبری که داشت گفت که از انجام این جنایت علیه بشریت افتخار می‌کند. او باتکیه بر تحقیقات گسترده‌یی که در مورد قتل‌عام ۶۷ انجام داده بود تأکید کرد که رئیسی نقش مستقیم و جدی در اعدامهایی که انجام شده داشته است.

 

نیک فلاک، گفت، مادامی که این حکومت سر کار است امکان ندارد که آمران و عاملان این جنایت را مورد مؤاخذه قرار دهد، بنابراین جامعه بین‌المللی نمی‌تواند در این رابطه ساکت باشد. او گفت از پلیس مترو پلیتن انگلیس می‌خواهد برای بررسی مدارک جرایمی که رسیدگی به آنها در صلاحیت جهانی هستند، با هدف پیگرد قانونی رئیسی اقدام کند.

 

سفیر لینکلن بلومفیلد، گفت علت گزینش رئیسی این بوده است که او خدمتگذارترین نفر به خامنه‌ای بوده است. وی به نقش رئیسی در سرکوب و احکام زندان و شکنجه دستگیر شدگان قیام آبان ۹۸ اشاره نمود و بر ضرورت اتخاذ یک سیاست همه‌جانبه در قبال تمامی جنایات این رژیم چه علیه مردم ایران و چه جامعه بین‌المللی تأکید کرد و گفت از آنجا که دولت کنونی آمریکا بر اهمیت جایگاه حقوق‌بشر در سیاست خارجی تصریح کرده است، می‌باید نقض وحشتناک حقوق‌بشر در ایران را در نقطه کانونی این سیاست قرار دهد. او به شرکت در گردهمایی بزرگ مقاومت در ۱۰تا ۱۲ ژوئیه که ابعاد و زوایای مختلف این سیاست در آن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت فراخوان داد.

 

طاهر بومدرا، مسئول پیشین حقوق‌بشر ملل متحد در عراق و عضو هیأت‌رئیسه کمیته عدالت برای قربانیان قتل‌عام ۱۹۸۸ به ابتکار بیانیه ۱۵۰ تن از گزارشگران سابق ملل متحد، ‌متخصصین حقوق‌بشر، وزاری سابق خطاب به کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد برای آغاز یک تحقیقات مستقل در مورد قتل‌عام ۶۷ اشاره کرد و گفت بی‌عملی جامعه جهانی و ملاحظه‌کاریهای سیاسی باعث استمرار جنایات آخوندها در ایران شده است. وی با یادآوری نامه ۷ گزارشگر ویژه ملل متحد که خواهان انجام تحقیقات مستقل حول قتل‌عام ۶۷ و پایان مصونیت دولتی عاملان و آمران این جنایت علیه بشریت شده بودند، گفت کمیته عدالت برای قربانیان قتل‌عام ۱۹۸۸ همه امکانات خود را برای تحت پیگرد قانونی قرار دادن رئیسی و سایر آمران و عاملان جنایت علیه بشریت به کار می‌گیرد.

 

در این کنفرانس رضا فلاح زندانی سیاسی سابق که از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۰ در زندان بوده است، تجارب خود از زندانها و شکنجه‌گاههای رژیم آخوندی و ماجرای قتل‌عام ۱۳۶۷ را بازگو کرد و خواستار محاکمه و مجازات رئیسی و دیگر سرمداران رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت شد.

 

علی صفوی، از سوی شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران با اشاره به تحریم گسترده و سراسری انتخابات توسط مردم ایران گفت بر اساس گزارشات بیش از ۱۲۰۰خبرنگار سیمای آزادی در ۴۲۹شهر و بیش از ۳۵۰۰کلیپ و گزارشهای متعدد از هزاران شعبه اخذ رأی مشارکت کمتر از ۱۰٪ واجدین شرایط بوده است، وی تأکید کرد رئیسی، یکی از بدترین جنایتکاران علیه بشریت در تاریخ معاصر است که تجسم چهره واقعی حکومت خون‌ریز آخوندی است و ریاست‌جمهوری او بیانگر اوج استیصال خامنه‌ای، در مقابله با یک جامعه در حال انفجار است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/73d36971-8e21-4f68-9d23-f473e7b5a047"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات