728 x 90

کنفرانس مطبوعاتی دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشنگتن؛ سیاست در قبال ایران، دخالت‌های رژیم آخوندی در منطقه، تهدیدات اتمی

کنفرانس در واشنگتن؛ سیاست در قبال ایران، دخالت‌های رژیم آخوندی در منطقه، تهدیدات اتمی
کنفرانس در واشنگتن؛ سیاست در قبال ایران، دخالت‌های رژیم آخوندی در منطقه، تهدیدات اتمی

روز چهارشنبه ۲۳آذر دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن در کنفرانسی با حضور شخصیتهای سیاسی و متخصصان و کارشناسان امور تسلیحاتی، هسته‌یی، پهپادی، امنیتی و اطلاعاتی کتاب «تهدید پهپادی سپاه پاسداران» را معرفی کرد.

سخنرانان این کنفرانس عبارت بودند از:

سناتور جوزف لیبرمن، کاندیدای معاونت ریاست‌جمهوری در انتخابات سال۲۰۰۰

سفیر رابرت جوزف، معاون پیشین وزیر امور خارجه در امور کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌المللی.

دیوید شِد David Shedd مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا ۲۰۱۵

پروفسور متیو کرونیگ Matthew Kroenig از دانشگاه جورج تاون و مدیر ابتکار استراتژی جهانی در شورای آتلانتیک.

جاناتان روهه Jonathan Ruheمدیر سیاست خارجی بنیاد جیسنا JINSA.

در این کنفرانس علیرضا جعفرزاده، معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت به معرفی کتاب تهدید پهپادی سپاه پاسداران پرداخت


علیرضا جعفرزاده در بخشی از سخنان خود گفت:

علیرضا جعفرزاده

ما با ابراهیم رئیسی مواجه هستیم که قاتل ۶۷ است تظاهرات بزرگی در اصفهان توسط مردم این شهر شکل گرفت رفتار یاغی گرایانه رژیم از موضوع پهپاد تا رفتار یاغی گرایانه رژیم در منطقه است که ما باید به آن بپردازیم. ما نه فقط به‌خاطر موضوع هسته‌یی رژیم بلکه به‌خاطر سایر رفتار یاغی گرایانه رژیم باید اقدام کنیم ما اینجا سناتور لیبرمن را داریم هم‌چنین آقای هریتج را داریم او هم‌چنین در بنیاد هریتج فعالیت می‌کند. آقای جوزف را اینجا داریم از همه شما سپاسگزاریم که در این کنفرانس شرکت کرده اید.
ما هم‌چنین کتاب خودمان را اینجا معرفی می‌کنیم.
من چند دقیقه‌ای اینجا توضیح می‌دهم ما ۶اکتبر جنبه‌های مختلف پهپادی رژیم را افشا کردیم اگر نقشه را نگاه کنید ما اینجا ۶ اکتبر نقاطی را از فرماندهی هوا فضای سپاه را افشا کردیم ما در رابطه با سرتیپ آقاجانی فرمانده سپاه هوا فضای سپاه افشاگری کردیم و وزارت خزانه‌داری او را لیست‌گذاری کرد این اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد و این نشان می‌دهد که چرا ما باید روی این شبکه‌ها متمرکز باشیم شبکه‌ای از شرکتهای پوششی را داریم که آنها در خدمت برنامه‌های سپاه پاسداران هستند ما در این کتاب توضیح دادیم که چطور سپاه را این شرکت‌ها کمک می‌کنند که قطعات پهپادی را تهیه کند در حالی‌که وقتی ما در سایت این شرکت‌ها مراجعه می‌کنیم اصلاً صحبت از پهپاد در میان نیست.

سپاه از اتاق بازرگانی البرز برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کند. ۱۵ شرکت دخیل در این کار هستند. حامد سعیدی یکی از نفرات اصلی این مرکز هست. صنایع الکترونیکی خوارزمی را معرفی کرده‌ایم این هم مربوط به شرکت هوا فضای سپاه است مواد اصلی ای را که سپاه نمی‌تواند تهیه کند این شرکت‌ها برایش تهیه می‌کنند.
از زمانی که رئیسی روی کار آمده شرکتهای پهپادی فعالیت‌شان را شدت بخشیده‌اند.
کنگره باید شدت عمل نسبت به این شرکت‌ها و نهادها از خود نشان بدهد.

 

سناتور جوزف لیبرمن در بخشی از سخنان خود گفت:

سناتور جوزف لیبرمن

از شما متشکرم به‌خاطر توضیحاتی که ارائه دادید. آنچه که شما معرفی کردید به ما یادآوری می‌کند که شورای ملی مقاومت فقط یک گروه حمایتی نیست. بلکه فراتر از آن فعالیت می‌کند و اطلاعات گسترده‌یی را ارائه می‌کند و از اعتبار برخوردار است و کمک می‌کند به این‌که جهان و منطقه و ایران از تهدیدهای آن در امان باشد.
به نظرم زمان مهمی است که گردهم آمدیم اینجا به‌خاطر چیزی که در وین و آنچه در داخل ایران رخ می‌دهد.

به‌نظر می‌رسد که آمریکا تلاش دارد که عقب بکشد از خط مقدم در خاورمیانه به‌نظر من این نه فقط اشتباه است بلکه به‌لحاظ اصولی غلط و غیرممکن است.
آنها به این واقعیت توجه ندارند که ایران در سراسر منطقه و جهان چه کار می‌کند؟ و این خطرناک و دارای ریسک است. نه فقط آمریکا باید قاطع‌تر باشد در برجام بلکه از نظر من خارج شدن از آن بهترین کار است بلکه برای ما این امکان و فرصت را فراهم می‌کند که مقابله کنیم و آنچه که در خروج از افغانستان نشان دادیم را جبران کنیم و به متحدانمان در منطقه بگوییم در کنارتان هستیم.
هم‌چنین به کسانی که ما را به چالش می‌کشند خواهیم گفت نه فقط آمریکا بر اصول خودش وفادار است بلکه به‌پا می‌خیزیم و از آن دفاع می‌کنیم و از حکومتهایی مثل ایران فریب نمی‌خوریم.

پس این بهترین راه برای محدود کردن تلاشهای رژیم ایران است. و فرصتی است که به همه جهان نشان دهیم موضع قاطعی را پیش می‌گیریم با اختیاراتی که آمریکا دارد. شما می‌دانید که رژیم در مذاکرات بر سر برجام با دستان کثیفی برای مذاکره به وین می‌آید. این رژیمی است که به‌نحو بی‌رحمانه‌ای مفاد خود برجام را نقض کرده است. آنها به غنی‌سازی اورانیوم با درصد بالایی ادامه می‌دهند و می‌گویند همه تحریم‌ها باید لغو شود. آنها به قتل‌عام در سوریه کمک می‌کنند.
هم‌چنین لازم است به داخل ایران توجه داشته باشیم. رژیم ایران در سالهای گذشته و بعد از آمدن رئیسی خطرناکتر شده است. از گزارشی در رابطه با این موضوع می‌خوانم:
رژیم ایران بیشتر از بقیه کشورها به نسبت جمعیت اعدام می‌کند. هم‌چنان به مخالفان سیاسی و اقلیتها حمله می‌کند و متهمان جوان را اعدام می‌کند. یک رژیم بی‌رحم است که اصلاً درک نمی‌کند ما چه می‌گوییم. چطور شما به این رژیم اعتماد می‌کنید که رئیس‌جمهورش رئیسی است و ولی‌فقیهش خامنه‌ای.

در هر حال خوشحال می‌شوم اگر آمریکا خارج شود از مذاکرات و تحریم‌های بیشتری اعمال شود از جمله در مورد برنامه پهپادی رژیم و این پیام قوی‌تری به رژیم ایران می‌دهد.
رژیم ایران باید به شورای امنیت ارجاع شود. زمان آن است که این بازی که آنها می‌کنند را خراب کنیم چون به آنها فرصت می‌دهد که برنامه اتمی‌شان را تمام کنند.
باید از هر شیوه‌ای که می‌توانیم از مردم ایران و آلترناتیو حمایت کنیم و تلاش کنیم برای نابودی اقدامات اتمی قبل از این‌که به سلاح هسته‌یی دست پیدا کنند.
اقداماتی صورت گرفته از جمله لایحه‌یی که در کنگره تصویب شد. این بازگشت یک سیاست دو حزبی علیه رژیم ایران است که مدتی متأسفانه وجود نداشت و خوشبختانه هر دو حزب تهدید رژیم ایران را می‌بینند و بیش از‌ پیش با کمک شورای ملی مقاومت به این سمت حرکت می‌کنند. شورای ملی مقاومت بر این مسیر حرکت می‌کند که یک پیام قوی را برساند.

 

سفیر رابرت جوزف در بخشی از سخنان خود گفت:

سفیر رابرت جوزف

ما الآن در مقطع مهمی به‌سر می‌بریم. فقط بحث گفتگوهای اتمی که همه تیترها را به خود اختصاص داده نیست، آینده رژیم مطرح است. دولت بایدن حاضر است که قیمت زیادی در مسیر مماشات بپردازد برای یک توافق بد.
در این صورت رژیم فرصت بیشتری برای سرکوب بیرحمانه مردم ایران به‌دست می‌آورد. این یک رژیم تنفرانگیز است که می‌خواهد چند صباحی به حیات خودش ادامه بدهد.
اول این‌که کتابی که امروز منتشر شد اطلاعات زیادی از تهدیدهای پهپادی را در بر می‌گیرد. پهپادها اهمیت تاکتیکی زیادی برای رژیم دارد و ارزش آن وقتی درک می‌شود که موقعیت جغرافیای سیاسی را در این منطقه درک کنیم. پهپادها امکان گسترش رژیم در منطقه را به او می‌دهد برای همین این رژیم از این امکان دست نخواهد کشید.
ما باید از توافق برجام درسهای خودمان را بگیریم. رفع انبوهی تحریم‌ها که فقط باعث شد دست رژیم برای دخالت در منطقه باز شود. برجام قرار بود منع گسترش برنامه اتمی رژیم را به‌دنبال داشته باشد ولی این‌طور نشد. دولت آمریکا باید گام‌هایی را در پیش بگیرد که نواقص برجام را برطرف کند.
بدترین موضوع این است که گویا می‌شود با حسن‌نیت با این رژیم کنار آمد. این تیمی که ولی‌فقیه بعد از انتخابات قلابی به‌وجود آورد حداقل ۱۰تن از اعضای دولت فعلی ایران در لیست تحریم‌ها هستند. خود رئیسی در قتل‌عام۶۷ نقش داشته که بیش از ۱۰۰نماینده پارلمان اروپا اخیراً آن را نسل‌کشی اعلام کردند. نقش رئیسی در قتل‌عام۶۷ و نقش او را در سرکوب آبان۹۸ محکوم کردند. مردم ایران دیدند که کشور عزیزشان به زندانی برای آنها تبدیل شده است. ما می‌توانیم سیاست غلط را ادامه بدهیم یا این‌که از تغییر رژیم از داخل ایران حمایت بکنیم.
اگر اشتباه را ادامه بدهیم چیزی جز مماشات یا جنگ نخواهد بود. انتخاب درست حمایت از مردم و مقاومت ایران است مقاومتی با رهبری یک زن، مریم رجوی و طرح ده ماده‌ای او. این انتخاب درست برای ما است.

 

دیوید شِد در بخشی از سخنان خود گفت:

می‌خواهم از شورای ملی مقاومت قدردانی کنم که یک گنجینه با ارزشی در جمع‌آوری اطلاعات نظامی مخفی رژیم ایران است. این افشاگریهای به جامعه جهانی خدمت زیادی می‌کند.

رژیم ایران از سال۵۷ سیاستش بر سرکوب مخالفان استوار بوده است... آمدن رئیسی فقط باعث افزایش این سرکوب است و هیچ حد و محدودیتی در استفاده از ابزاری که می‌خواهند برای ایجاد اهدافشان استفاده کنند وجود ندارد. یکی از کارهایی که من فکر می‌کنم ما باید انجام بدهیم ایجاد دسترسی به اینترنت از طریق ماهواره برای مردم ایران است که من خیلی مدافع آن هستم که مردم بدون سانسور به اینترنت دسترسی داشته باشند.

هم‌چنین موضوع حقوق‌بشر را باید در خط مقدم سیاست‌مان با رژیم ایران قرار بدهیم.

 

پروفسور متیو کرونیگ در بخشی از سخنان خود گفت:

بایستی فشار بیشتری بر رژیم ایران بگذاریم تا بفهمد که نمی‌تواند به تسلیحات اتمی دست پیدا کند... . ما کارهای بیشتری می‌توانیم انجام دهیم تا این رژیم احساس نگرانی کند. هم‌چنین می‌توانیم گزینه نظامی را در نظر داشته باشیم، در صورتی‌که دیپلوماسی شکست بخورد... . اینطوری ما می‌توانیم از دستیابی رژیم به تسلیحات اتمی جلوگیری کنیم.

 

معرفی کتاب تهدید پهبادی سپاه پاسداران

کتاب تهدید پهپادی سپاه پاسداران که در کنفرانس مطبوعاتی واشنگتن معرفی شد، جزئیات مستندی را از اقدامات سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس برای ساخت پهپادهای مورد استفاده رژیم و مزدوران منطقه‌یی آن و هم‌چنین پایگاههای آموزش و تجهیز این پهپادها و استفاده از آنها برای برپایی آشوب و جنگ‌افروزی در منطقه را منعکس کرده است.

دفتر نمایندگی شورا در این کتاب هم‌چنین فاش کرد که رژیم آخوندی برای این‌که بتواند تجهیزات و مواد مورد نیاز برای ساخت پهپادهای خودش با اهداف تروریستی را تأمین کند، از مجموعه شرکتهایی که با عناوین غیرنظامی در همین زمینه تأسیس کرده استفاده گسترده می‌کند و تحریم‌ها را دور می‌زند. جزئیات مربوط به ۱۵شرکت پوششی با ظاهر غیرنظامی توسط شورای ملی مقاومت ایران افشا شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f9b0366-8d76-4e9c-bf83-38c618f4e421"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات