728 x 90

کنفرانس در سنای آمریکا در آستانهٔ سال نو ایرانی با حضور سناتورها و شخصیتهای سیاسی

سنای آمریکا
سنای آمریکا

در کنفرانسی که در سنای آمریکا در آستانهٔ سال نو ایرانی در جریان است، سناتورها و شخصیتهای سیاسی شرکت‌کننده خواستار سیاست قاطعیت علیه رژیم آخوندی و حمایت از مقاومت ایران شدند.

خانم مریم رجوی طی پیامی به‌این کنفرانس در سنای آمریکا گفت استراتژی آخوندها سرکوب، ساختن بمب اتمی و تروریسم است، اما شک ندارم مردم ایران پیروز خواهند شد.

خانم مریم رجوی: امروز حکومت آخوندها در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارد. ایران در شرایط رکود اقتصادی است. طی سال گذشته هر چهار ماه یک قیام بزرگ علیه رژیم واقع شده است.

خانم مریم رجوی: معلمان و کارگران ایران، به‌طور مستمر به اعتراض و اعتصاب سراسری دست می‌زنند. علت این اعتراضات، خواست مردم برای تغییر بنیادین است. خامنه‌ای و سپاه پاسداران او نزد جامعهٔ ایران به‌شدت منفور و نامشروعند

در کنفرانس سنای آمریکا، سناتورها رابرت منندز، تد کروز، جین شهین، تام تیلیس، جان کورنین و پتریک تومی خواستار توقف تروریسم و نقض حقوق‌بشر رژیم آخوندی شده و از یک ایران آزاد و دمکراتیک حمایت کردند.

سناتور منندز، رئیس کمیتهٴ روابط خارجی سنا در این کنفرانس گفت: فراتر از برنامه هسته‌یی، در سال گذشته، رژیم ایران در حالی‌که مذاکرات در جریان بودند، با توسعهٔ برنامهٔ موشکی بالستیک، چهره واقعی خود را به جهان بیشتر نشان داد.

سناتور منندز: نیازی نیست که من در این‌جا به جنایات هولناکی که رژیم علیه مردم ایران هر روزه روا می‌دارد اشاره کنم، جنایاتی مثل دستگیریها، بازداشتها و محاکمه‌های فراقضایی. البته چیزی جز این از ابراهیم رئیسی مورد اعتماد ولی‌فقیه که از طرف آمریکا به‌خاطر نقض حقوق‌بشر در تحریم است نمی‌توان انتظار داشت.

سناتور تد کروز: رژیم ایران منطقه را به یکی از خطرناک‌ترین نقاط جهان تبدیل کرده، اما حقیقت بر دروغ فائق می‌آید، نور بر روشنایی غلبه می‌کند، لذا نبردتان را برای آزادی و دموکراسی در ایران ادامه بدهید.

سناتور جین شهین، رئیس زیرکمیته اروپا خطاب به خانم مریم رجوی گفت ما شاهد مقاومت قوی مردم اوکراین علیه اشغال غیرعادلانه کشورشان هستیم، مقاومتی که من می‌دانم بسیار مورد توجه مردم ایران است، چرا که آنها سالیان برای آزادی خودشان جنگیده‌اند. مبارزه مشترک مردم ایران و اوکراین نشان‌دهنده خواست عمیق انسانی برای آزادی از قید دیکتاتوری، پیروزی شرافت بر سرکوب، و آرمان برابری برای همه هست.

سناتور تام تیلیس، عضو ارشد کمیته قوای مسلح سنا گفت مردم ایران هم‌چنان در برابر رژیم ستمگر کنونی شجاعت فوق‌العاده‌یی از خود نشان می‌دهند. رئیس‌جمهور جدید ابراهیم رئیسی که دستچین‌شدهٔ ولی‌فقیه است، به‌دلیل نقش کلیدی خود در قتل‌عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در ایران در سال۱۳۶۷، که بر اساس فتوای خمینی علیه مخالفان اصلی رژیم، مجاهدین خلق ایران صادر شد، بسیار بدنام است.

سناتور تیلیس: من تحت تأثیر هزاران ایرانی آزادیخواه در اشرف۳ در آلبانی قرار گرفته‌ام، جایی که با آنها و خانم مریم رجوی دیدار کردم. آنها با هدایت زنی قوی و فداکار هم‌چنان منبع الهام معترضانی هستند که در ایران به‌دنبال پایان دادن به استبدادند.

سناتور جان کورنین، عضو کمیته اطلاعات سنای آمریکا: من از تلاش سخت شما و مبارزه با نقض حقوق‌بشر و تمامیت خواهی و هم‌چنین همبستگی شما با مردم اوکراین تمجید می‌کنم. آمریکا همیشه در کنار مردم ایران خواهد بود.

سناتور پتریک تومی از پنسیلوانیا: من به‌عنوان یک مدافع قوی و محکم حقوق‌بشر در جهان، آرمانهای مشترکی با شما در حمایت از آزادی، دموکراسی و برابری در ایران دارم.

در کنفرانس سنای آمریکا، نمایندگان پارلمان اوکراین در حالی‌که در زیر بمباران قرار داشتند، ارتباط خود را با کنفرانس در حمایت از مقاومت ایران برقرار کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb77b971-247a-4a87-97ea-c59a5c4d95b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات