728 x 90

کنفرانس در دفتر حزب راديکال ايتاليا درباره «وضعيت خاورميانه و نقش رژيم ايران»

کنفرانس در ایتالیا - درباره «وضعیت خاورمیانه و نقش رژیم ایران»
کنفرانس در ایتالیا - درباره «وضعیت خاورمیانه و نقش رژیم ایران»

کنفرانس در دفتر حزب رادیکال ایتالیا

درباره «وضعیت خاورمیانه و نقش رژیم ایران»

سخنرانیهای نمایندگان سنا و پارلمان ایتالیا

و جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین این کشور

 

حمایت از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس در ۳۰ژوئن

همبستگی با مقاومت و قیام مردم ایران برای تغییر

 

طی کنفرانسی تحت عنوان «وضعیت خاورمیانه و نقش رژیم ایران» که در دفتر حزب رادیکال ایتالیا و با جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین، شماری از نمایندگان هر دو مجلس ایتالیا و شخصیتهای سیاسی و تحلیل‌گران مسائل ایران و خاورمیانه برگزار شد، سخنرانان به اتخاذ یک سیاست قاطع در قبال رژیم آخوندی فراخوان دادند و بر حمایت خود از مبارزه مردم و مقاومت ایران برای استقرار آزادی و دموکراسی تأکید کردند.

در این جلسه که به‌طور زنده از رادیو رادیکال و هم‌چنین پایگاه اینترنتی رسمی آن پخش می‌شد، شخصیت‌های شرکت کننده حمایت خود را از گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس در روز ۳۰ژوئن اعلام کردند.

این کنفرانس به‌ریاست استفانو سانسونتی Stefano Sansonetti سردبیر روزنامه لا نوتیزیا برگزار شد و سخنرانان آن عبارت بودند از:

  • جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا
  • سناتور لوچو مالان Lucio Malan
  • سناتور لوئیجی کومپانیا Luigi Compagna
  • سناتور روبرتو رامپی Roberto Rampi
  • سناتور چینزیا بونفریسکو Cinzia Bonfrisco
  • جوزپه بازینی Giuseppe Basini نماینده پارلمان ایتالیا
  • سفیر حسن ابویوب سفیر مراکش در ایتالیا
  • الیزابتا زامپاروتی از مسئولان انجمن به قابیل دست نزنید و عضو کمیته منع شکنجه شورای اروپا
  • خانم مریم اسماعیل مدافع حقوق زنان از سومالی

 

در ابتدای جلسه استفانو سانسونتی در سخنان مقدماتی خود سخنران و موضوع جلسه را معرفی کرد.

 

جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا

سپس جولیو ترتزی به سخنرانی پرداخت و گفت: وقتی به حضور (رژیم) ایران در خاورمیانه نگاه می‌کنیم، به خطرات این رژیم بیشتر پی می‌بریم. مریم رجوی رئیس‌جمهور (برگزیدة) شورای ملی مقاومت ایران چند روز قبل در رابطه با ادامهٔ قیام‌ها گفت: قیام در ایران ریشه‌یی است و تا سرنگونی این رژیم ادامه خواهد داشت.

وزیر خارجه پیشین ایتالیا اضافه کرد: رژیم ایران بی‌ثبات و یک رژیم تمامیت‌خواه و خونخوار است. رژیمی است که بحرانهایش را به خارج و از جمله به سوریه صادر می‌کند، اما آنهایی که به‌دنبال معامله با این رژیم هستند، نمی‌گذارند این اخبار در مطبوعات انعکاس پیدا کند... مریم رجوی می‌گوید مردم ایران تصمیم گرفته‌اند آزاد شوند و آزادانه زندگی کنند؛ و از طرف دیگر هر گونه صلح و ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه با سرنگونی این رژیم محقق خواهد شد.

جولیو ترتزی با یادآوری ترور جنایتکارانه دکتر کاظم رجوی شهید بزرگ حقوق‌بشر و محمد حسین نقدی نماینده شورای ملی مقاومت در ایتالیا توسط تروریست‌های رژیم آخوندی، تأکید کرد: این رژیم از مخالفان خودش که هزاران کیلومتر دورتر از ایران هستند وحشت دارد؛ به همین خاطر به ترور آنها دست می‌زند این رژیم خونریز هم‌چنین هزاران زندانی سیاسی را در سال ۶۷قتل‌عام کرد.

وزیر خارجه پیشین ایتالیا ادر ادامهٔ سخنانش به برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس اشاره کرد، و افزود: من در زمینه حقوق‌بشر در ایران در ورای تعهدات سیاسی‌ام فعال هستم و با بسیاری از شخصیت‌های مهم جهان در این امر فعالیت می‌کنم؛ به همین دلیل در گردهمایی مقاومت ایران در ۳۰ژوئن در پاریس همراه با بسیاری از شخصیت‌های مختلف شرکت خواهم داشت.

 

حسن ابویوب –سفیر مر اکش در ایتالیا

سخنران بعدی کنفرانس حسن ابویوب سفیر کشور مراکش در ایتالیا بود که طی سخنان کوتاهی به دخالتهای رژیم در منطقه خاورمیانه و سایر کشورها پرداخت و با اشاره به قطع روابط کشورش با حکومت آخوندی گفت متأسفانه این عملکرد رژیم ایران در کشورهای دیگر و به‌خصوص خاورمیانه هم‌چنان ادامه دارد و بایستی جامعه جهانی با قاطعیت با آن برخورد کند.

 

الیزابتا زامپاروتی -از مسئولان انجمن به قابیل دست نزنید

سخنران دیگر کنفرانس الیزابتا زامپاروتی ضمن ارائه گزارش کوتاهی در رابطه با اعدامها توسط رژیم طی سال گذشته، به وضعیت وخامت‌بار حقوق‌بشر در ایران پرداخت و گفت: اکنون (رژیم) ایران به‌عنوان تهدیدی برای امنیت جهان شمرده می‌شود؛ ولی من فکر می‌کنم که این رژیم قبل از همه تهدیدی برای مردم ایران است. خانم زامپاروتی هم‌چنین توضیحاتی را پیرامون وضعیت زنان در ایران تحت حاکمیت زن‌ستیز آخوندی و محدودیتهایی که رژیم در تمامی عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و حقوقی بر زنان ایران اعمال می‌کند ارائه داد.

 

مریم اسماعیل مدافع حقوق زنان از سومالی

مریم اسماعیل مدافع حقوق زنان از سومالی در سخنرانی خود ضمن ارائهٔ یک گزارش تحلیلی از وضعیت زنان در کشورهای مسلمان در رابطه با ایران گفت، آنچه طی سال‌های اخیر در ایران شاهد آن هستیم مبارزه زنان برای به‌دست‌آوردن آزادی خود است؛ آنها با تمام اجباراتی که این رژیم بر زنان تحمیل می‌کند به مبارزه پرداخته‌اند و این در همه‌جای ایران به چشم می‌خورد.

 

سناتور روبرتو رامپی عضو مجلس سنای ایتالیا

سخنران بعدی سناتور روبرتو رامپی عضو مجلس سنای ایتالیا بود که در بخشی از سخنانش گفت: در ایران مجازات مرگ به‌عنوان ابزاری برای مرعوب‌کردن مردم استفاده می‌شود، ما در غرب باید متوجه باشیم که احترام به حقوق‌بشر موضوعی مربوط به همه ما است. سناتور رامپی افزود: من سال گذشته این شانس را داشتم که در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس شرکت کنم و البته امسال هم در ۳۰ژوئن همراه با یک هیأت بزرگ پارلمانی در آنجا حضور خواهیم داشت؛ در آنجا دیدم که این مقاومت توسط یک زن رهبری می‌شود و این مقاومت نماینده واقعی مردم ایران است.

 

سناتور چینزیا بونفریسکو- عضو مجلس سنای ایتالیا

سناتور چینزیا بونفریسکو عضو مجلس سنای ایتالیا در سخنان خود، با توجه تجربیاتش در کمیسیون بودجه سنای ایتالیا به تشریح معاملات اروپا با رژیم آخوندی پرداخت و گفت (این حکومتی است) که سیستم بانکی آن، تروریسم را تأمین مالی می‌کند، بانکهای آن تحت تحریم هستند؛ لذا (سرمایه‌گذاری در ایران) بسیار خطرناک است رژیم ایران عمیقاً ضددموکراتیک و فاسد است و ما نمی‌توانیم در مقابل آنها سکوت کنیم.

 

سناتور لوچو مالان-عضو مجلس سنای ایتالیا

سناتور لوچو مالان در سخنان خود در این جلسه گفت، معاملات تجاری اروپا و از جمله ایتالیا با رژیم ایران به‌خاطر سیاست مماشات اوباما و اروپایی‌ها بوده است؛ شما می‌بینید که چطور دولتهای غربی تلاش می‌کردند فعالیت‌های مقاومت ایران را نادیده بگیرند، من همراه با سفیر جولیو ترتزی و بسیاری دیگر از پارلمانترها در جلسات مقاومت ایران در پاریس و جلساتی که در این‌جا توسط مقاومت ایران برگزار می‌شد شرکت داشته‌ایم. جلساتی که شخصیت‌های بزرگ سیاسی از آمریکا و اروپا به این‌جا می‌آمدند.

 

سناتور لوئیچی کومپانیا-بونفریسکو عضوم مجلس سنای ایتالیا

در کنفرانس در دفتر حزب رادیکال ایتالیا، سناتور کومپانیا در ابتدای سخنانش گفت که ما به زمان برگزاری گردهمایی سالانه مقاومت ایران نزدیک می‌شویم و من بسیار مایلم اعلام کنم که امسال هم در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس شرکت خواهیم کرد. اولین باری که من در این جلسه شرکت کردم برایم بسیار پرمعنا بود؛ (ما شاهد) ایرانیانی (بودیم) که از سراسر جهان آمده بودند تا از این مقاومت به رهبری مریم رجوی حمایت کنند و علیه یک رژیم فاسد قیام کنندسناتور کومپانیا هم‌چنین با رد مماشات با دیکتاتوری آخوندی، به اتخاذ یک سیاست قاطع در قبال رژیم فراخوان داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/36bace0f-637f-4540-b377-f7136017148f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات