728 x 90

کنفرانس بین‌المللی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت – سر آلن میل، باب بلکمن، لوئیس لیت راموس و ریتا زوسموت

۳۱خرداد ۱۳۹۹(۲۰ژوئن۲۰۲۰)

کنفرانس بین‌المللی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت
کنفرانس بین‌المللی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

کنفرانس بین المللی با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت

ارتباط زنده با ۲۰۰۰ نقطه درکشورهای مختلف واشرف۳

درآغاز چهلمین سال مقاومت انقلابی، روز شهیدان و زندانیان سیاسی

سالروز تأسیس ارتش آزادیبخش ملی

سرنگونی رژیم آخوندی

لازمه دمکراسی و عدالت اجتماعی در ایران

سر آلن میل، نماینده افتخاری مجمع پارلمانی شورای اروپا از انگلستان

این جنبشی است که مدتهاست برای من الهام‌بخش است و این نبرد با استبداد دینی خمینی الهام‌بخش دیگران هم هست.

این تنها چیزی نیست که در حال حاضر به‌وقوع می‌پیوندد و اکنون این مبارزان در شیوع کرونا تلاش می‌کنند به مردم ایران نیز کمک کنند.

در شرایط کنونی رژیم ایران تلاش می‌کند تقصیر شیوع کرونا را به گردن مردم بیاندازد. آنها حق چنین کاری را ندارند. زیرا که در شروع این پاندمی آنها وجود آن را انکار می‌کردند. وقتی که مجبور شدند واقعیت را بپذیرند گفتند این یک همه‌گیری جزیی است و دوام نخواهد یافت. اکنون هم تلاش می‌کنند تقصیر را به گردن مردم بیاندازند. نتیجه این سیاست چه بوده است؟ نتیجه بهایی است که مردم ایران آن را پرداخت کرده‌اند. آمار تلفات در ایران اکنون بالای ۵۰هزار نفر است و هم‌چنان ادامه می‌یابد. رقمی که در واقع ایران را در جایگاه سومین کشور پرتلفات در جهان قرار می‌دهد. این یک نمونه از سوءمدیریت انزجارآور این رژیم است. چیزی که می‌توان گفت این است که آیا این یک نمونه از عملکرد همیشگی این رژیم نیست؟ آنها در این چند سال فقط به همین ترتیب در قدرت مانده‌اند. با شکنجه و سرکوب مردم و به کجراه بردن اقتصاد. ایران یکی از کشورهای ثروتمند جهان است اما اکنون در شرایط وخیم اقتصادی به سر می‌برد و این حاصل سوءمدیریت رژیم کنونی است.

من هیچ تردیدی در ادای احترام به شهیدانی که برای یک ایران آزاد، متحمل رنج و شکنجه شده‌اند نمی‌کنم.

بنابراین من از سیاستمداران، دانشمندان، دانشگاهیان، اتحادیههای کارگری در هر جای جهان و از همه مردم شرافتمند جهان می‌خواهم که بگویند نه به مماشات. آری به یک ایران آزاد.

باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان

من می‌خواهم در روز گرامی‌داشت شهدا و زندانیان سیاسی از فرصت استفاده کنم و بر همبستگی خودم با مردم ایران و هم‌چنین حمایت خودم را از مقاومت سازمان‌یافته علیه دیکتاتوری مذهبی ایران به رهبری خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران تأکید کنم.

هم‌چنین می‌خواهم به شما مردم شجاع ایران برای ۳۹سال مبارزه به رهبری سازمان مجاهدین خلق علیه دیکتاتوری جنایتکاری که کشور شما را ربود و نابود کرد تبریک بگویم.

شما فداکاریهای زیادی انجام داده‌اید و تحت تعقیب وحشیانه از طرف حکومت بوده‌اید.

من این را می‌خواهم به شما بگویم که ما شما را می‌شنویم و شجاعت شما از چشم ما دور نیست.

همه ما می‌دانیم که رژیم تهران یک تهدید برای کل جامع بین‌المللی و صلح جهانی است. شما نقش رهبری دارید و من و بسیاری از اعضای پارلمان افتخار می‌کنیم که کنار شما مردم ایران در مبارزه مشروعتان برای آزادی و حقوق پایه‌یی‌تان ایستاده‌ایم.

من برای شما آرزوی موفقیت هر چه بیشتر را دارم. من و بسیاری دیگر از اعضا ی پارلمان انگلیس در کنار شما شانه به شانه در نبردتان با رژیم آخوندی ایستاده‌ایم.

بیاید امیدوار باشیم بار دیگر که ملاقات می‌کنیم در تهران در یک ایران آزاد باشد. پیروزی از آن مردم است.

حاضر حاضر حاضر!

لوئیس لیت راموس نماینده پارلمان پرتغال، رئیس کمیته اجتماعی و بهداشت مجمع پارلمانی شورای اروپا و نایب‌رئیس گروه پ پ او:

چندین سال است که جهان با سیاست تهاجمی رژیم ایران در سراسر خاورمیانه و برنامه هسته‌یی مخفی آن روبه‌رو شده است.

در گزارش محرمانه اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورهای عضو اعلام شده است این رژیم همه محدودیت‌های توافق هسته‌یی را نقض می‌کند. رژیم ایران پاسخی به سؤالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد وجود اورانیوم بسیار غنی شده نداده است و هم‌چنین اجازه مصاحبه با کارشناسان و مسئولان اصلی برنامه هسته‌یی خود را نمی‌دهد.

دکتر هاینونن، معاون مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در کنفرانس اخیر خود در واشنگتن گفت به‌رغم توافق هسته‌یی، ایران تعداد سانتریفوژهای خود را افزایش داده است و حدود یک تن اورانیوم کم غنی شده تولید کرده است. دکتر هاینونن افزود: اگر ۲۰۰۰ سانتریفوژ مجدداً مونتاژ شود، زمان لازم برای تولید اورانیوم بسیار غنی شده برای سلاح هسته‌یی احتمالاً فقط دو یا سه ماه طول می‌کشد. این قطعاً مورد توجه جامعه جهانی است.

این بدان معنی است که برجام یک توافق هسته‌یی با نقص اساسی است که نه تنها نتوانسته مسیر رژیم ایران را برای دستیابی به سلاحهای هسته‌یی ببندد، بلکه راه را برای دستیابی ایران به سلاح اتمی را هموار کرده است. میلیاردها دلار که برای گسترش تجاوزات منطقه‌ای، حمایت از متحدان تروریستی و سرکوب شهروندان خود را برای، این رژیم فراهم کرده است.

بنابراین، من از دولتم می‌خواهم که با اتخاذ یک سیاست محکم در قبال دیکتاتوری حاکم بر ایران در همه زمینه‌ها، از جمله مسأله هسته‌یی و حقوق‌بشر، در کنار مردم ایران و جنبش مقاومت آنها بایستد.

ریتا زوسموت رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان

در هر دو باری که من از شما دیدن کردم، از سرزندگی فزاینده شما و از میزان ساخت و ساز و بازسازی صورت گرفته توسط شما شگفت‌زده شدم. هر کس از من بپرسد که اشرف۳ با چه ویژگی برجسته می‌شود می‌گویم: شما (اشرفیان) کسانی هستید که از آنچه که کهنه است، از آنچه نابود شده و از «هیچ چیز» به‌ناگهان دوباره چیز جدیدی خلق می‌کنید و نشان می‌دهید که فرهنگ شما نابود شدنی نیست.

من خاطره حملات خونین به‌اشرف را به یاد می‌آورم، اما نیروی مقاومت شما، اشتیاق شما به‌آزادی، عدم خشونت، صلح و عدالت قویتر بود.

مردمی که از دهه‌ها پیش در نظامی به‌سر برده‌اند که رنگ آزادی را ندیده‌اند و یا میزان ناچیزی از آن را تجربه کرده‌اند، به‌دیگران نشان می‌دهند که تشنه آزادی هستند.

وقتی که من به‌زندگی شما، زنان و مردان عزیز اهل اشرف فکر می‌کنم، در حقیقت مشخص می‌شود که ما به‌دنبال الگوهایی هستیم. الگوهایی که نحوهٔ متفاوت از برخورد زنان و مردان با یکدیگر را نشان می‌دهند. زندگی در مشارکت، برابری و هم عرض بودن، به‌گونه‌یی که برای زنان در اجتماع یک موقعیت متفاوت و یک سطح دیگری از به‌رسمیت شناخته شدگی امکانپذیر شود. چیزی که برای مدتهای طولانی وجود نداشته و در یک سری از کشورها هنوز هم وجود ندارد. شما پیش از آن‌که فردی را یک مرد یا یک زن ببینید، او را یک انسان می‌بینید. دیگر چیزی باسم جنس قوی مرد و یا جنس ضعیف زن اعتبار پیدا نمی‌کند. بلکه هر دوی آنها انسان هستند و الگوی درخشان شما خانم رجوی است. زیرا هدف اصلی او برابری، ارزشگذاری برابر و به‌رسمیت شناختن متساوی زنان و مردان و مردان است. آن هم نه در مواضع پایین‌تر بلکه در مواضع رهبری کننده.

(شما زنان) با برعهده گرفتن مسئولیت و شکل دادن امورات به مردم نشان می‌دهید که ما عاجز نیستیم. برابری بین زن و مرد مهمترین سرمایه شما برای آزادی پایدار و دموکراسی در ایران و سراسر جهان است.

چهل سال مقاومت خستگی‌ناپذیر و به‌قول فرانسویها «رزیستانس»، این چیزی است که همه ما مردم در سراسر جهان به انحاء و درجات مختلف شاهدش بودیم.

اما این مقاومت همواره نیازمند الگوهایش بوده است و این آن چیزی است که شما در زندگی پیشه خود کرده‌اید. وگرنه برای شما در آلبانی هم نمی‌توانست موفقیتی در کار باشد.

من برای شما شجاعت، شهامت و توان خلاقیت بیشتر آرزو می‌کنم و امیدوارم که خیلی زود همدیگر را ببینیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dcd16647-3364-442f-8112-804fcf550fed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات