728 x 90

کنفرانس اینترنتی در آمریکا؛ ایران: سرکوب د اخلی، تهدید جهانی رژیم و چشم‌انداز تغییر

کنفرانس اینترنتی در آمریکا - ۱خرداد ۹۹
کنفرانس اینترنتی در آمریکا - ۱خرداد ۹۹

جوامع ایرانی در آمریکا روز پنجشنبه ۱خرداد ۹۹ یک کنفرانس اینترنتی با عنوان «ایران: سرکوب د اخلی، تهدید جهانی رژیم و چشم‌انداز تغییر» برگزار کردند.

در این کنفرانس فرماندار تام ریچ اولین وزیر امنیت آمریکا، سناتور توریسلی، کن بلکول نماینده پیشین آمریکا در کمسیون حقوق‌بشر، چند شخصیت مذهبی مدافع حقوق‌بشر، سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت در آمریکا و شماری از نمایندگان جوامع ایرانی سخنرانی کردند.

دکتر رامش سپهرراد

در آغاز این کنفرانس رامش سپهرراد از سوی جوامع ایرانی به شرکت‌کنندگان خوش‌آمد گفت و افزود: «کارنامه حاکمیت آخوندها طی ۴۰سال گذشته در ایران را می‌توان در فساد گسترده، سرکوب و شکنجه و اعدام و جنایات بزرگی چون قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ و هم‌چنین جنگ‌افروزی و صدور تروریسم خلاصه کرد. با این وجود، یک جنبش مقاومت پویا و پایدار برای تغییر و ایجاد یک ایران آزاد وجود دارد که مردم ایران به آن افتخار می‌کنند و آماده‌اند تا بهای آزادی میهن خود را بپردازند. مردم ایران مصمم به تغییر رژیم و پس گرفتن ایران از آخوندهای ضدایرانی هستند».

فرماندار تام ریج اولین وزیر امنیت آمریکا

فرماندار تام ریج اولین وزیر امنیت آمریکا در سخنان خود گفت:

«همان‌طور که می‌بینید، از اعضای هر دو حزب در این کنفرانس حضور دارند . در ۱۵سال گذشته هم به همین شکل بوده، زیرا همه ما با هم درگیر چالشهایی بودیم که مجاهدین و شورای ملی مقاومت بیش از یک دهه با آن روبه‌رو بوده‌اند. جمهوریخواهان و دموکراتها همصدا و مستحکم برای یک ایران آزاد و دموکراتیک با این چالشها مقابله کردند.

وقتی به شجاعت ساکنان اشرف و مقاومت کسانی فکر می‌کنم که متعهد به یک ایران آزاد و دموکراتیک هستند، بهترین نمونه آن را در پایداری زنان و مردانی می‌بینم که در اشرف۳ حضور دارند».

فرماندار تام ریج در ادامه با اشاره به پیام جهانی مقاومت ایران گفت:

«این پیام جهانی، در آخرین گردهمایی مقاومت در پاریس با حضور ۱۰۰۰۰۰نفر تجسم یافت. رهبران کشورها هر روز بیش‌از‌پیش شور و اشتیاق، تعهد، پایداری، و شجاعتی را که ایرانیان به اهدافشان دارند را درک کرده‌اند».

فرماندار تام ریج گفت: «من می‌خواهم به رهبری بی‌بدیل، نستوه، خستگی‌ناپذیر، و الهام‌بخش خانم رجوی. درود بفرستم. گروه بزرگی از زنان و مردان در این مقاومت از او در تلاش هایش حمایت می‌کنند و من این افتخار را داشته‌ام که با بسیاری از آنها در آمریکا یا در نقاط دیگر جهان آشنا بشوم و به‌خصوص افتخار آشنایی نزدیک با مردان و زنان قهرمانی را دارم که اکنون در اشرف۳ در آلبانی که زندگی‌شان را وقف جنگیدن برای تحقق یک ایران آزاد در تراز قرن بیست و یکم کرده‌اند».

فرماندار تام ریج هم‌چنین به شجاعت و فداکاری مردان و زنان و جوانان شورشگر و میهن‌پرستی که در داخل ایران برای آزادی می‌جنگند درود فرستاد و تأکید کرد:

«ما آزاد خواهیم شد. "این در چشم‌انداز است. ما آزاد خواهیم بود که به پیش برویم. ما به سلطنت برنمی‌گردیم. ما قصد داریم این حکومت دینی سرکوبگر را نفی کنیم و آزاد خواهیم شد. و"ما تنها نیستیم". شاید این اتحاد برای مبارزان آزادی در اشرف و ایران از هر چیز دیگری مهمتر باشد. افزایش حمایت جهانی از این هدف. "از ته دلم باور دارم که روزی پیروز خواهیم شد". من از سخنان دختر و نوه، (هانا و آلیا)، وقتی که در مورد پدرشان که از مبارزان شهید آزادی بود صحبت می‌کردند، بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. ما روزی پیروز خواهیم شد. خدا همه شما را حفظ کند».

سناتور توریسلی

سناتور توریسلی طی سخنرانی خود در این کنفرانس گفت:

«رژیم آخوندها با اختصاص تمامی منابع و امکاناتش به سپاه پاسداران تلاش کرده تا خود را سرپا نگهدارد، اما آنها اکنون دچار وضعیتی هستند که کنترل خیابان‌ها را هم دارند از دست می‌دهند. کانون‌های شورشگر مجاهدین خلق در سراسر کشور در حال رشد هستند. آنها از جان و زندگی خود برای تحقق یک ایران آزاد می‌گذرند».

سناتور توریسلی با اشاره به استیصال و درماندگی رژیم آخوندی که با بحرانهای مختلف روبه‌رو است گفت:

«آخوندها در لحظات استیصال فقط به خانم رجوی و مجاهدین خلق حمله می‌کنند. آنها به هیچ گروه مخالف دیگری حمله نمی‌کنند. این به شما چه می‌گوید؟ آنها به هیچ ایرانی دیگری حمله نمی‌کنند. تنها مجاهدین هدف حملات هستند. این اتفاقی نیست. آنها می‌دانند که این سازمانیافتگی و فداکاری و همه این تلاشها برای از بین بردن این رژیم است. ما همه توان خودمان را برای کمک به شورای ملی مقاومت، مجاهدین خلق و خانم رجوی متمرکز کرده‌ایم. خانم رجوی از سرمایه و فداکاری لازم برای هدایت این مقاومت برخوردار است، او هم‌چنین پشتوانه‌ای از یک حمایت بین‌المللی برای اهداف خود دارد . در حال حاضر... . این فقط مجاهدین خلق هستند که می‌توانند جنبش مقاومت در داخل ایران با کانون‌های شورشی را با فعالیت‌های بین‌المللی در سراسر جهان پیوند بدهند».

سناتور توریسلی با مقایسه وضعیت رژیم آخوندی با سایر دیکتاتوریهای ساقط شده تأکید کرد دیکتاتوری آخوندها در حال حاضر در موقعیتی بسا بحرانی‌تر و ضعیف‌تر نسبت به بسیاری از آنها قرار دارد و سرنگونی آن قطعی است.

سفیر کن بلکول نماینده پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر سازمان ملل

سفیر کن بلکول با اشاره ماهیت ضدانسانی و جنایت رژیم آخوندی در نقض ابتدایی‌ترین حقوق مردم ایران گفت: «ما دست در دست هم می‌توانیم سینه این تاریکی قرون‌وسطایی را بشکافیم. در حقیقت من روح و تعهد شما در شورای ملی مقاومت برای این مبارزه را می‌ستایم و بر همراهی و همبستگی خود با خانم مریم رجوی و سازمان مجاهدین خلق ایران تأکید می‌کنم. ما باهم به پیش می‌رویم تا با تحقق عدالت و آزادی، این رژیم ستمگر ریشه‌کن شود».

اسقف رابرت استرنز و کشیش دکتر مارکوس میراندا از نیویورک

در کنفرانس آمریکا هم‌چنین اسقف رابرت استرنز و کشیش دکتر مارکوس میراندا از نیویورک از سوی شخصیتهای مذهبی شرکت‌کننده، سخنرانی کردند. اسقف استرنز طی سخنان خود گفت:

«رژیم کنونی در ایران نماینده مردم ایران نیست . این رژیم با صرف میلیونها دلار تبدیل به عامل اصلی ناپایداری صلح در منطقه و حامی اصلی تروریسم در خاورمیانه و کل جهان است .

همصدا با دکتر مارتین لوترکینگ باید ندا سر داد که "بی‌عدالتی در یک جا عین بی‌عدالتی در همه جاست".

بنابراین ما از تمامی آزادیخواهان جهان یاری می‌طلبیم که از طرح خانم مریم رجوی برای ایران فردا پشتیبانی بکنند».

سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران

سونا صمصامی در سخنان خود با اشاره به ثروتهای چند صد میلیاردی خامنه‌ای و بنیادهای تحت کنترل وی و هم‌چنین چنگ انداختن سپاه پاسداران بر اقتصاد ایران گفت: «به‌رغم محرومیتها و نیازهای مبرم مردم ایران در بحران کرونا، ولی‌فقیه ارتجاع این ثروت عظیم را صرف جنگ‌افروزی و تأمین مالی تروریسم کرده و از هزینه کردن آن برای مقابله با کرونا و تأمین نیازهای مردم خودداری می‌کند».

نماینده شورای ملی مقاومت افزود: «در طی قیام آبان۹۸ هیبت شکست ناپذیری تو خالی سپاه فرو ریخت و مردم به قدرت خود اعتقاد پیدا کردند. صحت استراتژی متکی به کانون‌های شورشی و شهرهای شورشی، در عمل به اثبات رسید. همه دیدند که کانون‌های شورشی راهگشا و چراغ قیام و آزادی هستند».

سونا صمصامی در پایان گفت:

«بگذارید نتیجه بگیرم که برای حل فاجعه اپیدمی ویروس کرونا، فقر، ظلم، تروریسم، و تهدید جهانی از جانب تهران، تنها یک راه‌حل وجود دارد. این راه‌حل براندازی دیکتاتوری مذهبی آخوندها توسط مردم ایران است».

در این کنفرانس نمایندگان جوامع ایرانی در آمریکا جنبه‌های گوناگونی از پیامدهای حاکمیت ضدبشری رژیم آخوندی و تجربه خود از همراهی با مقاومت ایران را بیان کردند و چند قطعه هنری توسط هنرمندان شرکت‌کننده در کنفرانس اجرا شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3c8275cc-3738-45bc-9ad8-8d41b51a44a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات