728 x 90

کنفرانس اعضای کنگره آمریکا در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی - نه به دیکتاتوری شاه، نه به استبداد مذهبی – قسمت دوم

کنفرانس اعضای کنگره آمریکا در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی
کنفرانس اعضای کنگره آمریکا در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی

کنفرانس اعضای کنگره آمریکا از هر دو حزب در واشینگتن

به مناسبت سالگرد انقلاب ضدسلطنتی

نه به دیکتاتوری شاه، نه به استبداد مذهبی

آری به جمهوری دموکراتیک

جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

 

سخنرانیها و پیامهای۵۰ تن از اعضای کنگره

در حمایت از یک ایران آزاد

جمهوری دموکراتیک و مبتنی بر جدائی دین از دولت

با شرکت ایرانیان از ۴۰ ایالت آمریکا

 

گزیده سخنرانیهای رندی وبر، رائول رویز، نیکول مالیوتاکیس، ارل کارتر

تیم بورچت، بلیک مور، رالف نورمن، ترزا لجر

گرگ استیوب، مو بروکس، اندی بار

 

 

رندی وبر؛ رئیس ‌جمهوری‌خواهان در زیرکمیته انرژی از کمیته علوم،فضاو تکنولوژی کنگره

-انقلاب ضد دیکتاتوری سال ۱۹۷۹ ریشه در خواستهای مردم ایران داشت، این خواستها هنوز زنده و بسیار قوی تر هم شده است. کنگره آمریکا از طرح ده ماده ای خانم رجوی برای ایران آینده حمایت می‌کند.

-نیروهای دموکراتیک پیشتاز، و بطور خاص سازمان مجاهدین خلق ایران اصلی ترین هدف سرکوب توسط خمینی بودند. دهها هزار از اعضا و هوادارانشان کشته شده‌اند، اما آنها هرگز از آرمان آزادی خود دست نکشیدند

دوستان!

مردم ایران بسیار قوی هستند و تاریخ این را ثابت میکند. با سرنگون کردن رژیم دیکتاتوری شاه، مردم ایران نشان دادند که حاضر به هرگونه فداکاری هستند. انقلاب ضد دیکتاتوری سال ۱۹۷۹ انقلابی اصیل بود و عمیقاً ریشه در خواستهای مردم ایران برای آزادی، دموکراسی و حقوق بشر داشت. آخوندها، به سرکردگی روح الله خمینی رهبری این انقلاب را دزدیدند و در همان چند ماه اولیه بعد از انقلاب پایه های قدرت خود را تحکیم کردند، آنهم با حذف هر صدای مخالف، سرکوب روشنفکران و نیروهای دموکراتیک و ستیزه جویی علیه مردم ایران. در واقع نیروهای دموکراتیک پیشتاز، و بطور خاص سازمان مجاهدین خلق ایران، اصلی ترین هدف این سرکوب بودند، کما اینکه دهها هزار از اعضا و هوادارانشان کشته شدهاند. اما آنها هرگز از آرمان آزادی خود دست نکشیدند. هنوز همان خواسته ایی که مردم ایران در انقلاب سال ۱۹۷۹ داشتند زنده است و بسیار عمیقتر هم شده است. طی ۳ سال گذشته ۸ قیام جدی سراسری در ایران بوقوع پیوسته است. تنها در نوامبر ۲۰۱۹ رژیم ایران ۱۵۰۰ نفر را به قتل رساند. اعتراضات در سال ۲۰۲۱ همچنان ادامه پیدا کرد و در مقایسه با سال ۲۰۲۰ تعداد آنها دو برابر شد. من مفتخرم که از قطعنامه ۱۱۸ کنگره حمایت کرده ام که میگوید: به رسمیت شناختن حقوق مردم ایران و مبارزه شان برای برپایی جمهوری دموکراتیک، غیر مذهبی و غیر اتمی در ایران.

این قطعنامه همچنین بخوبی برجسته میکند که مردم ایران دیکتاتوری سلطنتی را نفی کرده و علیه دیکتاتوری مذهبی هستند. قطعنامه ۱۱۸ کنگره همچنین از طرح ده ماده ای خانم رجوی برای آینده ایران حمایت میکند. طرحی که به حق بین المللی رأی دادن و برگزاری انتخاباتی آزاد و اقتصادی مبتنی بر بازار آزاد فرا میخواند، بر برابری جنسیتی و قومی تأکید میکند، سیاست خارجی مبتنی بر همجواری مسالمت آمیز را تبلیغ میکند و خواهان یک ایران غیر اتمی است.

از زمانی که رئیسی سر کار آمده اعدامها افزایش یافته. اما این باعث خاموش شدن صدای مردم نشده است. گزینش رئیسی برای سرکوب اعتراضات و در عین حال رویارویی با غرب بود. همه اینها با هدف گسترش برنامه اتمی و صدور تروریسم در منطقه انجام گرفت. ابراهیم رئیسی یکی از اعضای کمیته مرگ در قتل عام سال ۱۹۸۸ بود و مسئول قتل عام بیش از سیهزار زندانی سیاسی در ایران است. او باید به جرم جنایت علیه بشریت و نسل کشی پای میز محاکمه در دادگاه جنایی بین المللی کشیده شود.

گفتگوهای اتمی وین نشان داده که سازنده نیست، همچنانکه امتیازاتی که آمریکا به رژیم ایران ارائه داده است، در واقع این رژیم را جریتر وگستاختر کرده که هر هفته مطالباتش را بیشتر کند. امتیاز دادن به رژیم ایران یعنی میدان دادن بیشتر به آن برای کشتار بیشتر، گسترش تروریسم درمنطقه و دستیابی هر چه سریعتر به سلاح اتمی. ما مصراً از دولت بایدن میخواهم که سریعاً مسیرش را در برخورد با رژیم ایران تغییر دهد و به حرف بیش از ۲۵۰ نماینده از هر دو حزب در قطعنامه ۱۱۸ کنگره گوش فرا دهد. حرف این است ما در کنار مردم ایران میایستیم که همچنان اعتراضات مشروع خود را علیه این رژیم سرکوبگر و فاسد ادامه میدهند. مردم ایران شایسته این حمایت هستند.

 

رائول رویز؛ رئیس گروه پارلمانی اسپانیولی زبان ها در کنگره امریکا

خطاب به مردم ایران در مسیر آزادی و دموکراسی و حقوق بشر؛ کنگره ایالات متحده و مردم آمریکا در کنار شما ایستاده اند.

امروز ما سالگرد انقلاب 1357 برای آزادی در ایران را گرامی می‌داریم. من به رشد جامعه ایرانیان مقیم آمریکا در منطقه خود و کالیفرنیا بسیار افتخار می‌کنم و فداکاری مداوم مردم ایران برای دستیابی به جمهوری که به بهترین وجه از یک ظالم دیگر جلوگیری می‌کند را ستایش می کنم. دفاع از حقوق بشر مردم ایران ضروری است و پیامی قوی به ایرانیان می‌فرستد که آمریکا و همه مردم صلح‌دوست در پیگیری آزادی، دموکراسی و ایرانی صلح‌آمیز در کنار آنها هستند. به همین دلیل است که من از قطعنامه ۱۱۸ حمایت کردم که بر طرحی برای ترویج جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌ای ایران تاکید دارد. این قطعنامه حملات تروریستی حکومت ایران در گذشته و حال علیه شهروندان و مقامات ایالات متحده و همچنین مخالفان ایرانی را محکوم می کند. این قطعنامه در کنار مردم ایران است که به اعتراضات مشروع علیه رژیم ظالم و فاسد ادامه می دهند. مجلس باید قطعنامه ۱۱۸ را تصویب کند تا پیامی روشن به مردم ایران بدهد که «مردم آمریکا در کنار شما ایستاده‌اند ».

حرف مردم ایران روشن است و ایالات متحده حرف شما را شنیده و با شما همبستگی می کند.

خطاب به مردم ایران که به دنبال آزادی، دموکراسی و حقوق بشر هستند، من در کنار شما هستم، کنگره ایالات متحده در کنار شما و مردم آمریکا در کنار شما ایستاده اند.متشکرم

 

نیکول مالیوتاکیس؛ نماینده کنگره آمریکا

چهل و سومین سالگرد تظاهرات مردم ایران برای آزادی را ارج می‌نهیم.

افتخار من این است که همه کسانی را که در مراسم بزرگداشت چهل و سومین سالگرد تظاهرات مردم ایران که برای آزادی خود و علیه یک رژیم سرکوبگر به خیابان ها آمدند، ارج بنهم. در سال ۱۹۷۹، آنها توسط نیروهای رژیم، که در اعتراض به سرکوب صدایشان آمده بودند، در خیابانها کشته شدند. من در کنار مردم ایران در تلاش برای آزادی می‌ایستم و به‌ویژه، در دوران ریاست رئیسی، باید اطمینان حاصل کنیم که صدای آمریکا بلندتر از همیشه است.

از شما سپاسگزارم و خداوند همه شما را که امروز در حمایت از مردم ایران گرد آمده اید حفظ کند.

 

ارل کارتر؛ نماینده کنگره آمریکا

انقلاب ۱۳۵۷ که سلطنت در ایران را سرنگون کرد، گامی روبه جلو در جهت دموکراسی بود.

فوریه سالگرد انقلاب ۱۹۷۹ در ایران است که سلطنت را سرنگون کرد و گامی رو به جلو در جهت دموکراسی برداشت. ما با نگاهی در این ماه رشادتها و فداکاریهای انقلابیونی را که برای حقوق هموطنان ایرانی خود جنگیدند به رسمیت شناخته و ارج می‌نهیم. ما همچنین می‌خواهیم به فاشیسم مذهبی که از آن زمان قدرت را در دست گرفته است توجه کنیم. مردم ایران برای مدت طولانی از آزادیهای بنیادی خود محروم بوده‌اند. این امر منجر به انقلاب ۱۹۷۹ شد و اکنون چیزی است که مردم ایران را به رویگردانی از استبداد مذهبی و نگاه به آینده‌ای آزاد و دموکراتیک تشویق می‌کند. حکومت ایران همواره با مردم خصومت داشته است. در نوامبر ۲۰۱۹، اعتراضات مردمی علیه رژیم ایران آغاز شد و همانند آتش به سرعت در سراسر کشور گسترش یافت. اما دولت ایران با خشونت و با نیروی مرگبار پاسخ داد که منجر به کشته شدن حدود ۱۵۰۰ تن شد. این نوع حکومت کاملا غیرقابل قبول و غیرانسانی است. من برای ایرانیانی که با این رژیم ظالم مبارزه می کنند نهایت احترام قائل هستم و بدانید که در کنار شما هستم. حقوق مردم ایران در خطر است و من از هرگونه تلاش برای برپایی یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت و دموکراتیک در ایران که به آزادیهای مذهبی مردمش احترام بگذارد، حمایت می‌کنم. این موارد نقض حقوق بشر دیگر قابل تحمل یا اغماض نخواهد بود. مفتخرم که در این ماه به مبارزان آزادی ایران ملحق میشوم، ما در مورد سوء استفاده‌های دولتی که توسط رژیم ایران انجام می شود و همچنین مبارزه مردم ایران که آرزوی چیزی جز حق اساسی بشر برای آزادی ندارند، مردم را آگاه می‌کنیم.

 

تیم بورچت؛ نماینده کنگره آمریکا

من از یک حکومت دموکراتیک و آزاد در ایران حمایت می کنم. رژیم ایران یک مشت اراذل و اوباش است که از تروریسم حمایت و شهروندان را سرکوب می کند.

سلام به همه، تیم بورچت نماینده کنگره هستم. فقط می‌خواهم از همه شما بسیار تشکر کنم که مرا به بزرگداشت چهل و سومین سالگرد انقلاب ۱۹۷۹ ایران دعوت کردید. من از یک حکومت دموکراتیک و آزاد در ایران حمایت می کنم. رژیم فعلی البته رژیم مشتی اراذل و اوباش است. آنها از تروریسم حمایت می کنند و شهروندان را سرکوب می کنند. من معتقدم که شهروندان ایرانی، مانند همه آمریکایی‌ها شایسته حقوق اولیه انسانی هستند، و رفتار رژیم کنونی با ایرانیان آزادیخواه را محکوم می‌کنم.

 

بلیک مور؛ نماینده کنگره

هنگامی که جنبشی قیام می‌کند، ایران توسط فعالان دموکراسی که در ایران می‌جنگد آزاد می‌شود.

مفتخرم که امروز به صورت مجازی (آنلاین) در سالگرد یک روز تاریخی در تاریخ ایران، که ایرانیان برای اعتراض و مبارزه علیه استبداد به هم پیوستند، به شما ملحق می‌شوم. روزی که با آنچنان امید و خوش‌بینی آغاز شد، اما توسط افراط‌گرایان مذهبی و با توهم قانون اساسی جمهوری‌خواهانه، استبداد ظالمانه، آنرا زیر پا گذاشتند. بسیاری از شما ظلمها و رنجهایی را بطور مادی تجربه کرده‌اید.

امروز می‌خواهم خوش‌بینی فوریه ۱۹۷۹ را به یاد بیاورم. در حالی که برخی ممکن است این شور و اشتیاق را در مواجهه با چنین ناملایمات دلخراشی زیر سوال ببرند، من به دلیل پایداری و ثبات قدم مردم ایران کماکان امیدوار هستم. هنگامی که جنبشی قیام می‌کند، ایران توسط فعالان دموکراسی که در ایران می جنگند آزاد می‌شود. اینجا در واشنیگتن، من برای تکمیل تلاشهای شما کار کرده‌ام. من با کمال افتخار از قطعنامه دو حزبی ۱۱۸ مجلس نمایندگان حمایت کرده‌ام، قانونی که تروریسم دولتی رژیم ایران را محکوم می‌کند و از اشتیاق و خواست مردم ایران برای داشتن یک ایران دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌ای حمایت می‌کند.

در قانون مجوز دفاع ملی، من با موفقیت اصلاحیه‌ای را ارائه دادم که هر بخش از بودجه دفاعی، ارز، یا هر کالای ارزشی برای رژیم ایران که به عنوان بخشی از معامله هسته‌ای با رژیم ایران باشد را ممنوع کند. . جهان باید هوشیار باشد، زیرا تروریسم آخوندها بسا فراتر از مرزهایشان رفته است. از اروپا تا جنوب آسیا، نمایندگان رژیم ایران در سراسر جهان خشونت، ترور و افرا‌ط‌گرایی مذهبی را گسترش می‌دهند. مردم ایران آیندة خود را تعیین خواهند کرد و من به مبارزه برای مطبوعات آزاد، آزادی بیان، آزادی مذهبی و حکومت منتخب مردم ادامه خواهم داد. حبس وحشیانه و اعدام فعالان شجاع و دموکراسی خواه باید پایان یابد و متجاوزان باید در برابر عدالت قرار گیرند.متشکرم.

 

رالف نورمن؛ نماینده کنگره از حزب جمهوریخواه

ما سالگرد انقلاب ایران و پیام تاریخی اش که مبارزه برای برپایی حکومتی آزاد و دموکراتیک است را ارج می‌نهیم.

سلام. من رالف نورمن، نماینده کنگره منطقه پنجم کارولینای جنوبی هستم. در فوریه امسال، ما سالگرد انقلاب ایران و پیام تاریخیاش که مبارزه برای برپایی حکومتی آزاد و دموکراتیک است را ارج می نهیم. دموکراسی فقط دو طرف دارد – آنهایی که طرفدار آزادی هستند و آنهایی که مخالف آن هستند. هیچ چیزی در این میان وجود ندارد. من از شجاعت کسانی که به نام آزادی در برابر رژیم های ستمگر و مستبد می ایستند حمایت می کنم. ما هرگز از مبارزه برای آزادی دست نخواهیم کشید و پس از رسیدن به آن، باید به دفاع از آن ادامه دهیم. من ادامه تعهد به دموکراسی را تشویق می کنم و به حمایت از کسانی که برای آن مبارزه می کنند ادامه خواهم داد. خدا شما را حفظ کند.

 

ترزا لجر؛ فرناندز نماینده کنگره از حزب دموکرات

من حمایت خودم را از خواست مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک، غیر مذهبی و غیر اتمی اعلام می‌کنم.

سلام بر همگی،بحث و گفتگوی آزاد و علنی، تشکیل سازمانهای مدنی و ابراز عقاید مختلف بصورت مسالمت آمیز با ارزشترین حقوقی هستند که یک دولت میتواند اجازه آنها را صادر کند و آنها را اشاعه دهد. حکومت فعلی ایران بطورمستمر چنین ارزشهای دموکراتیک و بنیادینی را نفی کرده است، به همین دلیل من از قطعنامه ۱۱۸ کنگره حمایت میکنم.

این قطعنامه حمایت خودرا از خواست مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک، غیر مذهبی و غیر اتمی اعلام میکند و نقض حقوق بشر و تروریسم دولتی رژیم ایران را محکوم میکند.

همراه با گرامیداشت این روز نمادین، من حمایت قاطع خودرا از حق مردم ایران برای برگزاری اعتراضات علیه این رژیم اعلام میکنم و همواره علیه نقض حقوق بشر و تروریسم هستم. با تشکر

 

 

گرگ استیوب، نایب رئیس زیر کمیته خاورمیانه، شمال آفریقا و مبارزة جهانی با تروریسم

من حقوق مردم ایران و مبارزة آنها برای ایجاد یک جمهوری دموکراتیک را به رسمیت می شناسم

من به‌عنوان عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و نایب رئیس زیر کمیته فرعی خاورمیانه، شمال آفریقا و مبارزه جهانی با تروریسم، در کنار مردم ایران می‌ایستم که همچنان به برگزاری اعتراضات مشروع علیه رژیم مستبد ایران ادامه می‌دهند.

من حقوق مردم ایران و مبارزة آنها برای ایجاد یک جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و یک ایران غیرهسته‌ای را به رسمیت می شناسم. پرزیدنت ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود از مردم ایران حمایت کرد و گفت: «عمدة ۸۰ میلیون شهروند ایرانی متاسفانه هرگز در ایرانی زندگی نکرده‌اند که در صلح با همسایگانش باشد و از تحسین جهان برخوردار باشد. اما آینده ایران متعلق به مردم این کشور است. آنها وارثان بر حق یک فرهنگ غنی در یک سرزمین باستانی هستند و شایسته حکومتی هستند که آرزوهایشان را برآورده کرده، تاریخ پرشکوه آنها را پر افتخار گرداند و خداوند را ستایش کند.» و من با آن کاملا موافقم.

در کنگره، من لوایح متعددی از جمله قانون تحریم علیه تروریستهای شبه نظامی تحت حمایت رژیم ایران، تحریمهایی که علیه گروههای شبه نظامی مورد حمایت رژیم ایران و سازمانهای تروریستی اعمال می‌کند، را مورد حمایت قرارداده‌ام. من تجاوزگری رژیم ایران را مدنظر داشته و به اعمال تحریمهای قدرتمند ادامه خواهم داد. در سالگرد انقلاب ۱۹۷۹ برای آزادی ایران، ما نباید به مردم ایران که برای بی‌ثبات کردن و مشروعیت‌زدایی از این رژیم فاسد تلاش می‌کنند، پشت کنیم. امید من برای مردم ایران این است که برای ایران آزاد به حرکت و فعالیت خود ادامه دهند.

 

مو بروکس؛ نماینده کنگره آمریکا

مردم آمریکا در کنار ایرانیان آزادیخواه که شجاعانه برای آزادی می‌جنگند ایستاده‌اند.

در فوریه امسال، چهل و سه سال از زمانی که مردم در انقلاب خونین ایران برای آزادی و یک ایران دموکراتیک جنگیدند، می‌گذرد، زمانیکه دیکتاتورها به قدرت می رسند، مردم آزادیخواه به طرز وحشیانه‌ای کشته می‌شوند.. ایرانیان در سرتاسر جهان هنوز به دنبال آزادی در یک حکومت واقعاً جمهوری‌خواه هستند که در آن حقوق فردی در اولویت قرار داشته باشد. این افراد خواهان یک ایران غیرهسته‌ای هستند و دیکتاتوری و حکومت تک‌حزبی حاکم بر ایران را محکوم می‌کنند مردم آمریکا در کنار ایرانیان آزادیخواه ایستاده‌اند که شجاعانه برای آزادی می‌جنگند و به دنبال یک ایران عدالت‌طلب، آزاد و صلح‌آمیز هستند. متشکرم.

 

 

اندی بار، نماینده کنگره امریکا

من حمایت خود را از خواست مردم ایران برای جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌یی اعلام می‌کنم.

سلام من اندی بار نماینده کنگره ایالات متحده هستم و من مفتخرم که همه شما را مخاطب قرار میدهم تا حمایت مشترک خود را از ایران آزاد تجدید کنیم. از همه فعالان دموکراسی که به طور خستگی ناپذیر برای این امر تلاش می کنند، سپاسگزارم.

من در کنگره برای حمایت از تلاش های شما کار می کنم. من با افتخار از قطعنامه دو حزبی ۱۱۸ مجلس نمایندگان حمایت کردم، قطعنامه‌ای که تروریسم دولتی تحت حمایت رژیم ایران را محکوم می‌کند و از خواست مردم ایران برای جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌ای حمایت می‌کند.

من همچنین اقداماتی را انجام می دهم تا از پیوستن مجدد ایالات متحده به برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) جلوگیری کنم، چراکه در غیر این صورت توافق فاجعه بار هسته ای با رژیم ایران رقم خواهد خورد .

سال گذشته من قانون مشاوره و رضایت در مورد توافق هسته ای ایران در سال ۲۰۲۱ را معرفی کردم. این قانون از استفاده از هرگونه بودجه فدرال برای پیوستن مجدد به توافق هسته ای ناقص با رژیم ایران جلوگیری می کند، مگر اینکه کنگره این توافق را به عنوان یک معاهده تصویب کند. سناتور مارشا بلکبرن از تنسی نیز یک لایحه همراه را به قانون من در سنای ایالات متحده ارائه کرد.

علاوه بر این، من از تحریمها و قانون فشار حداکثری حمایت کردم، که تحریم‌های دوران ترامپ را مجدداً علیه رژیم آخوندها اعمال می‌کرد. ما می دانیم که تحریم های سخت علیه رژیم ایران موثر است من به عنوان عضوی از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، به همکاری با شما برای حمایت از آزادی، رفاه و آینده ای روشن تر برای همه مردم ایران ادامه خواهم داد.

متشکرم

ادامه دارد

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8898ad80-8ebc-4fb8-baec-53d4cd656d35"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات