728 x 90

کندی اینترنت و تأثیر آن بر زندگی مردم

کندی اینترنت در ایران
کندی اینترنت در ایران

روزنامه حکومتی مردم‌سالاری روز چهارشنبه ۱۸اسفند به‌نقل از محمد سیاح به موضوع قطعی و کندی اینترنت پرداخته و تأثیر آنرا بر زندگی روزانه مردم اشاره دارد.

وی به پوشال‌گویی وزیر ارتباطات کابینه آخوند رئیسی اشاره کرد و گفت: این روزها همه کاربران اینترنت با مشکل کاهش سرعت، کندی یا قطعی مواجه هستند، برخلاف آنچه که مسئولان وزارت ارتباطات و رأس آنها وزیر ارتباطات، از جایگاه بالای ایران در رده‌بندی اینترنت بین سایر کشورهای جهان می‌گویند.

سیاح هم‌چنین به تأثیر قطعی و کندی اینترنت در مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: گاهی در مراکز درمان قطعی یا کندی اینترنت، باعث معطلی بیماران و پزشکان در ثبت روند درمان و دارو و حتی دسترسی به سوابق بیمه افراد می‌شود و گاهی در داروخانه‌ها قطعی و کندی باعث معطلی بیماران در دریافت دارو! حال اگر بیمار بدحال منتظر دارو باشد که وضعیت وخیم‌تر هم خواهد شد چرا که همراهان بیمار با دیدن وضعیت بد بیمار و عدم دسترسی به دارو با عوامل داروخانه یا درمانی درگیر هم می‌شوند که نمونه‌های زیادی از این درگیریها را شاهد بوده‌ایم.

مردم‌سالاری به الکترونیکی شدن نسخ و بیمه‌ها در حالی‌که زیرساختی برای آن وجود ندارد اشاره کرد و نوشت: الکترونیکی شدن نسخ و بیمه‌ها در ظاهر اتفاق خوبی است که می‌تواند بعضاً از سوءاستفاده‌های احتمالی از نسخه‌های پزشکی جلوگیری کرده و نظارت بر نسخه نویسی را افزایش دهد، اما این تصمیم با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم که اینترنت مطمئن و پرسرعت را شامل می‌شود، باعث بروز مشکلات جدی در این زمینه شده است. هر چند که مهدی سالم، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزودن ۴۰۰ گیگا به پهنای باند اینترنت بین‌الملل کشور برای جبران قطعی فیبر در پی جنگ اوکراین خبر داده ولی هم‌چنان مشکل کندی اینترنت ادامه دارد و این رویه به معضلی برای کاربران تبدیل شده است!

مهدی زارعی، رئیس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان هم گفت: «با توجه به این‌که دولت بدون فراهم کردن زیرساخت‌های لازم اصرار بر اجرای نسخه نویسی الکترونیکی به‌صورت ناقص دارد، حداقل انتظار این است که برای در دسترس بودن اینترنت پرسرعت و اصلاح نرم افزارهای سازمانهای بیمه‌گر فکر اساسی کند و اینترنت پرسرعت در اختیار کادر درمان بگذارد تا بتوانند به بیماران خدمات لازم ارایه کنند. روند فعلی موجب آسیب‌های جبران‌ناپذیری به ارائه خدمات دارویی به بیماران می‌شود».

مردم‌سالاری در پایان نوشت: هر روز وعده بهبود و زیرساختها را به کاربران می‌دهند ولی هم‌چنان وضعیت تغییری نکرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65969d14-f439-47fd-9883-8681ce8db10d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات