728 x 90

کن بلکول: تغییر سیاست در قبال ایران ضروری است و باید ایرانیان را قادر سازد که آخوندها را سرنگون کنند

کن بلکول سفیر سابق آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد
کن بلکول سفیر سابق آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد

کن بلکول نماینده پیشین آمریکا در شورای حقوق‌بشر ملل متحد

آنچه در ایران می‌گذرد یک انقلاب است

اکنون این سؤال مطرح است

آیا سال۲۰۲۳ فصل جدیدی در تاریخ ایران و منطقه و جهان است

 

هم‌چنانکه خانم مریم رجوی گفتند

قیام فعلی ایران

ریشه عمیقی در چهار دهه مقاومت مردم در برابر این رژیم دارد

 

سازمان مجاهدین خلق ایران

شبکه گسترده‌یی از کانونهای شورشی در سراسر ایران دارد

که دارای نقش کلیدی در قیام هستند

 

کن بلکول Ken Blackwell، نماینده پیشین آمریکا در شورای حقوق‌بشر ملل متحد، طی مقاله‌یی که در سایت پاتریوت پست منتشر شد، به تحلیل جامعی از قیام سراسری مردم ایران و چشم‌انداز آینده پرداخت. در این مقاله آمده است:

معترضان جوانی که نزدیک به ۱۰۰روز است با دستان خالی با حکومت دینی حاکم و دستگاه امنیتی بی‌رحم رژیم ایران می‌جنگند، قهرمانانی گمنام هستند. آنها همه چیز را درباره ایران تغییر داده‌اند. استمرار اعتراضات این سؤال را مطرح می‌کند: آیا سال۲۰۲۳ فصل جدیدی را برای ایران، منطقه و جهان باز خواهد کرد؟

همان‌گونه که مایک پمپئو وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در ۱۷دسامبر در کنفرانسی به میزبانی سازمان جوامع ایرانیان مقیم آمریکا گفت: آینده ایران متعلق و در اختیار معترضان شجاع است. معترضانی که برای مدت چند ماه خواستار آزادیهای اولیه و پایان دادن به حاکمیت این رژیم هستند.

وقتی صحبت از ایران به میان می‌آید، با وجود حرافیها و تحریم‌های نمادین و ژست‌های دیپلماتیک، نمی‌توان یک تغییر سیاست عمده را دید. اینجاست که یک بررسی دقیق می‌تواند دلایل طفره رفتن از این موضوع را نشان دهد.

تداوم اعتراضات نشان می‌دهد که باید نوعی سازماندهی در پشت آن باشد. این اعتراضات نتیجه ۴۰سال مخالفت سازمان‌یافته با رژیم ایران است. هم‌چنانکه خانم مریم رجوی گفتند، قیام [کنونی] ایران ریشه عمیقی در چهار دهه مقاومت مردم در برابر این رژیم دارد.

کن بلکول افزود:

سازمان مجاهدین خلق ایران از سال۹۳ شبکه گسترده‌یی از کانونهای شورشی را در سراسر ایران حفظ کرده است و اینها دار ای نقش کلیدی در این قیام هستند.

این سازمان و این جنبش به ما اطمینان می‌دهد که رژیم کنونی سرنگون خواهد شد و مهمتر از همه این‌که پس از سرنگونی، رهبرانی وجود دارند تا ایران را به آرامی به سوی آینده آزاد و دموکراتیک خودش هدایت کنند.

تظاهر کنندگان عمیقاً آگاه هستند و آینده روشنی را پیش روی خود می‌بینند. این معترضان نه تنها رژیم و دیکتاتوری آن را به‌طور کامل رد کرده‌اند، بلکه ایده بازگشت به دیکتاتوری گذشته را نیز مردود می‌شمارند. آنها آزادی می‌خواهند. جای تعجب نیست که یکی از رایج‌ترین شعارهای آنها این است: مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه، چه رهبر (یعنی علی خامنه‌ای).

آنچه در ایران می‌گذرد فراتر از اعتراض است. این یک انقلاب است... . آمریکا و اروپا باید این پیامدها را بپذیرند و سیاستهای خود را به‌طور چشمگیر و سریع تغییر دهند. تاکنون بیش از ۷۰۰ معترض کشته و بیش از ۳۰۰۰۰نفر دستگیر شده‌اند.

این وظیفه آمریکاست تا مشروعیت نبردی را که جوانان ایرانی علیه نیروهای تروریست و شرور رژیم پیش می‌برند، به‌رسمیت بشناسد. بریتانیا و اتحادیه اروپا باید از الگوی آمریکا پیروی کنند و سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان رژیم بنیادگرای ایران را بر اساس نقش این ارگانها در سرکوب قیام‌های اخیر به‌عنوان یک سازمان تروریستی نام‌گذاری کنند.

ایرانیان دلیر سوگند یاد کرده‌اند و متعهد شده‌اند که با مقاومت و خون خودشان پا به میدان بگذارند و بهای آزادی را بپردازند. اگر دولتهای غربی جسارت برداشتن گام های عملی برای حمایت از آنها را داشته باشند، سال۲۰۲۳ می‌تواند طلوع فصل جدیدی در تاریخ ایران، خاورمیانه و جهان باشد

(سایت پاتریوت پست ۲دیماه ۱۴۰۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/083ba395-5954-49c9-aedf-5fd8b21eeb89"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات