728 x 90

بیانیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران: حکم جدید علیه زندانی سیاسی سعید سنگر را قویا محکوم می کنیم

بیانیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران
بیانیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران

بیانیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران

شامل نمایندگان پارلمان از هر دو مجلس انگلستان:

حکم جدید علیه زندانی سیاسی سعید سنگر را قویاً محکوم می‌کنیم

و دولت انگلستان را به تلاش برای آزادی فوری سعید سنگر

وسایر زندانیان سیاسی در ایران فرامی خوانیم

 

قوه قضاییه در ایران به ریاست ابراهیم رئیسی

عامل شناخته شده قتل‌عام هزاران زندانی سیاسی سال ۶۷

وسیله‌یی در دست خامنه‌ای برای سرکوب مردم است

 

دولت انگلستان باید با متحدانمان در اتحادیه اروپا و سازمان ملل

برای اعزام هیأت تحقیق بین‌المللی به ایران به‌منظور با زدید از زندانها

و ملاقات با زندانیان سیاسی و تظاهر کنندگان زندانی اقدام کند

 

 بیانیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران:

بیانیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران: قوه قضاییه رژیم ایران اخیراً زندانی سیاسی سعید سنگر را به ۱۱ ماه حبس بیشتر در زندان ارومیه محکوم کرد، این در حالی بود که او حکم خودسرانه قبلی ۲۰ سال زندان را به‌دلیل حمایت از اپوزیسیون آزادی‌خواه ایران سازمان مجاهدین خلق ایران، بدون حتی یک روز مرخصی، گذرانده بود.

سعید سنگر پس از دستگیریش در سال ۲۰۰۰ به‌مدت سه سال در حبس انفرادی در زندان اوین بازجویی و شکنجه شد و طی این مدت در زندان ۱۳ بار در معرض اعدام ساختگی قرار گرفت. این حکم علیه یکی از قدیمی‌ترین زندانیان سیاسی ایران در پی یک روند مداوم و فزاینده اعدامها، فشار بر زندانیان سیاسی و زندانیان عقیدتی و دستگیریهای گسترده در سراسر ایران است.

حکم محکومیت جدید برای سعید سنگری تحول خطرناکی است که بار دیگر نشان می‌دهد قوه قضاییه در ایران، به‌ریاست ابراهیم رئیسی، یک عامل شناخته شده قتل‌عام هزاران زندانی سیاسی در ۱۹۸۸، وسیله‌ای در دست خامنه‌ای است تا مردم را هر چه بیشتر سرکوب کند و مخالفت مشروع و اعتراضات مردم خواهان تغییر را نابود کند.

این وضعیت آشکارا دخالت بین‌المللی را ضروری می‌کند چرا که رژیم ایران هم‌چنان محکومیت‌های بین‌المللی را نادیده می‌گیرد و به درخواست‌ها و توصیه‌ها برای اصلاح وضعیت حقوق‌بشر بی‌اعتنایی می‌کند.

 

ما دولت انگلستان را به تلاش برای آزادی فوری سعید سنگر و هم‌چنین زندانیان سیاسی دیگر، آنهایی که طی تظاهرات سراسری در ایران دستگیر شدند و افراد دو ملیتی که به اتهامات جعلی و ساختگی زندانی شدند، فرامی خوانیم. علاوه براین، ما از دولت مصرانه می‌خواهیم تحت قانون تحریم‌های حقوق بشر جهانی بریتانیا، علیه مقامات رژیم، مانند ابراهیم رئیسی، که مسئول نقضهای جدی و سیستماتیک حقوق‌بشر هستند، تحریمات اعمال کند. دولت و وزارت‌خارجه باید گام بردارند و با متحدانمان در اتحادیه اروپا و سازمان ملل خواهان تشکیل یک هیأت تحقیق مستقل بین‌المللی درباره نقض حقوق‌بشر اکنون و در گذشته رژیم شود و از سازمان ملل درخواست کند بلافاصله یک هیأت به ایران اعزام کند تا از زندانها دیدن کند، با زندانیان سیاسی و تظاهر کنندگان زندانی ملاقات کند و درباره موارد شکنجه گزارش‌شده تحقیق کند (کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران ۷بهمن۹۹).

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0d98709-0c48-4345-a0ef-5063b9a8e928"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات