728 x 90

کمیته استرالیایی حامیان دموکراسی در ایران: رئیسی باید در یک دادگاه بین‌المللی محاکمه شود

کمیته استرالیایی حامیان دموکراسی در ایران
کمیته استرالیایی حامیان دموکراسی در ایران
  • کمیته استرالیایی حامیان دموکراسی در ایران:
  • خامنه‌ای یک جنایتکار قاتل ابراهیم رئیسی را که در قتل‌عام هزاران زندانی سیاسی دست داشته به‌عنوان رئیس‌جمهور نصب کرده است. رئیسی باید در یک دادگاه بین‌المللی محاکمه شود.

کمیته استرالیایی حامیان دموکراسی در ایران در نامه‌یی به وزیر خارجه این کشور نوشتند: خامنه‌ای، ولی‌فقیه ارتجاع حاکم بر ایران اکنون یک جنایتکار قاتل، ابراهیم رئیسی، را به‌عنوان رئیس‌جمهور در نمایش مسخره انگیز انتخابات نصب کرده است. انتخاباتی که اکثریت مردم ایران آن را تحریم کردند. این نشان‌دهنده تلاش نهایی خامنه‌ای برای حفظ رژیمی است که به پایان خط رسیده و با سرنگونی روبه‌رو است. ابراهیم رئیسی عضو "کمیسیون مرگ" بود که در سال۶۷ هزاران مخالف سیاسی را در زندانهای اوین و گوهردشت در نزدیکی تهران ناپدید و به‌طور غیرقانونی اعدام کرد. رئیسی باید در یک دادگاه بین‌المللی محاکمه شود. در زمان تظاهرات سراسری آبان۹۸، ابراهیم رئیسی مسئول قتل غیرقانونی صدها مرد، زن و کودک و دستگیری گسترده هزاران معترض و حداقل ناپدید شدن اجباری و شکنجه صدها نفر شد.

ما دولت استرالیا را فرا می‌خوانیم با سایر دولتها برای موضع‌گیری قاطع در برابر فاشیسم مذهبی همکاری کند و با مردم ایران در تلاش شجاعانه آنها برای ایجاد جمهوری دمکراتیک ابراز همبستگی کند.

(بیانیه کمیته استرالیایی حامیان دموکراسی در ایران ۵تیرماه۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1bfc609b-9c6b-4df9-add2-7b0e473f56f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات