728 x 90

کمک ۱۰۰ میلیون دلاری عربستان سعودی برای بازسازی سوریه

گوشه ای از ویرانه های سوریه
گوشه ای از ویرانه های سوریه

در پی شکستهای متوالی داعش در سوریه و عراق، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، اعلام کرد مبلغ ۱۰۰میلیون دلار را برای کمک به بازسازی مناطقی که در شمال شرق سوریه از اشغال داعش آزاد شده، اهدا کرده است.

در این بیانیه آمده است: عربستان سعودی در ادامه همکاری خود با ائتلاف بین‌المللی این کمک مالی را برای بازسازی مناطقی مانند استان الرقه و خدمات بهداشتی،آب،برق و آموزش هزینه می‌کند.

 

هدر نائورت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا ۱۶اوت ۲۰۱۸در بیانیه‌یی گفت: ایالات متحده اعلام پادشاهی عربستان سعودی مبنی بر کمک ۱۰۰میلیون دلاری‌اش برای ایجاد ثبات در مناطق آزاد شده از داعش سوریه را تحسین می‌کند.

عربستان سعودی این تعهد را زمانی اعلام کرد که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در دوازدهم ژوئیه در بروکسل از همتایان خود در نشست ائتلاف جهانی علیه داعش میزبانی کرد.

او افزود: ما از آنها که در حال پاسخ گویی به این تعهد هستند قدردانی می‌کنیم.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا اضافه کرد: این کمک چشمگیر برای تلاشهای ثبات سازی و ترمیم اولیه سوریه تعیین‌کننده است و در زمان مهمی در این کارزار انجام می‌شود.

روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی نیز نوشت: در راستای داشتن بیشترین سهم در ائتلاف علیه داعش، به‌منظور پیشگیری از طرحهای این گروه، عربستان سعودی مبلغ ۱۰۰میلیون دلار برای ایجاد ثبات در شمال سوریه تقدیم کرده است.

 

 

ابعاد شکست داعش در سوریه

در ارتباط با شکستهای متوالی داعش در سوریه و عراق هدر نائورت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: کنترل زمین توسظ داعش به آخرین ۴۰۰مایل مربع خود کاهش یافته، حدود ۱۵۰هزار آواره سوری به شهر رقه بازگشته‌اند و به یمن کمکهای ائتلاف، شرکا ی روی زمین، خدمات بنیادینی را برای ساکنان شمال شرق سوریه ارایه می‌کنند. برنامه ریزی ثبات سازی و ترمیم اولیه برای اطمینان از این‌که داعش نتواند مجدد ظهور کند و از سوریه به‌عنوان پایگاهی برای تهدید مردم منطقه یا طراحی حملات علیه جامعه جهانی استفاده کند، تعیین‌کننده است.

این کمک در پی درخواست رئیس‌جمهور ترامپ از هم‌پیمانان آمریکا برای سهیم شدن در هزینه‌های مالی ارتقاء ثبات در سوریه برای محافظت از دستاوردهای نظامی به دست آمده علیه داعش انجام می‌شود.

بسیاری شرکای ائتلاف در ماههای اخیر تعهداتی داده و کمکهایی کرده‌اند و ایالات متحده از همه آنها به‌خاطر این تلاش حیاتی، قدردانی می‌کند.

 

عربستان سعودی شریک اصلی ائتلاف بین‌المللی

عربستان سعودی از ابتدا یک شریک اصلی در ائتلاف جهانی برای شکست داعش بوده است. عربستان سعودی یک شریک مؤسس ائتلاف است و در سال ۲۰۱۴جلسه‌ای که به تأسیس آن کمک کرد را میزبانی کرد. سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در اشاره به تلاشهای عربستان سعودی در مبارزه با داعش گفت: این کشور کمکهای زیادی کرده است از جمله شرکت در حملات هوایی در سوریه، رهبری مشترک کارگر وه تأمین مالی برای ائتلاف، راه‌اندازی مرکز اعتدال برای مبارزه با ایدئولوژیهای افراطی، میزبانی از بیش از ۲میلیون سوری که از خشونت گریخته‌اند و تأمین بیش از یک میلیارد دلار کمک انسان‌دوستانه از زمان شروع جنگ سوریه.

هدر نائورت تلاشهای عربستان سعودی را مورد ستایش قرار داد و گفت این کشور کارهای قابل توجهی را انجام داده، و از کلیه اعضای ائتلاف، شرکای منطقه‌ای و متحدان آمریکا خواست تا در این تلاش که با هدف ایجاد ثبات و امنیت بیشتر به منطقه است، سهم خود را بپردازند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d21206af-9a7e-4627-a2b5-e82e064aa11d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات