728 x 90

کمک یک میلیارد دلاری عربستان سعودی و امارات به طرح انسان دوستانه سازمان ملل در یمن

کمک عربستان سعودی و امارات به طرح انسان دوستانه سازمان ملل در یمن
کمک عربستان سعودی و امارات به طرح انسان دوستانه سازمان ملل در یمن

 عربستان سعودی و امارات متحده عربی، هر کدام حدود 500میلیون دلار برای مشارکت در طرح انسان دوستانه کمک‌رسانی سازمان ملل به نیازمندان در یمن، اختصاص دادند.

به گزارش العربیه، آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد،  روز سه‌شنبه 14فروردین 97 در کنفرانس «اعلام کمکهای انسان دوستانه به یمن» در ژنو، گفت: «کشورهای  عربستان سعودی و امارات متحده عربی که برای حمایت از دولت قانونی یمن که در سطح بین‌المللی مورد شناسایی قرار گرفته و بازگرداندن آن به صنعا، تلاش می‌کنند، امسال نیز به‌طور سخاوتمندانه‌ای کمک کرده و در مجموع مبلغ 930میلیون دلار به طرح کمک‌رسانی انسان دوستانه سازمان ملل در این کشور اختصاص دادند. وی  افزود کشور کویت نیز مبلغ 250میلیون دلار در پاسخ به فراخوان سازمان ملل برای تقدیم کمکهای انسان دوستانه به یمن اختصاص داد و اتحادیه اروپا نیز 107میلیون یورو به این طرح کمک رساند.

دبیرکل سازمان ملل‌متحد از وجود فرصتی برای رسیدن به راهکاری برای حل بحران یمن خبر داد و بر ضرورت استفاده از این فرصت  برای پایان دادن به درگیریها و بحران در این کشور جنگ زده تأکید کرد. او به نقش فرستاده سازمان ملل‌متحد برای ایجاد طرح یمنی -یمنی برای رسیدن به راه‌حلی برای بحران این کشور با توجه به فرصت پیش آمده، اشاره کرد.

سازمان ملل‌متحد تقاضای 3میلیارد دلار کمک مالی برای پاسخگویی به نیازهای انسانی مردم یمن کرده بود.

به گزارش العربیه از طرفی دکتر عبدالله الربیعه که مسئولیت نظارت بر مرکز کمک‌رسانی ملک سلمان پادشاه  عربستان سعودی را بر عهده دارد در این کنفرانس به آمارهای سازمان ملل‌متحد و نهادهای بین‌المللی اشاره کرد که نشان می‌دهد عربستان  سعودی در کمک‌رسانی و امدادرسانی به یمن از 3سال پیش و از زمان آغاز بحران در این کشور تاکنون پیشتاز بوده و کمکهایی به‌مبلغ 10.96 میلیارد دلار تقدیم کرده  است که در طرحی انسان دوستانه کمک‌رسانی و امدادرسانی، توسعه، حمایت از دولت قانونی یمن و بانک مرکزی این کشور بدون اعمال هیچ‌گونه تبعیض میان گروه‌ها، مذاهب، مناطق و استانهای مختلف یمن تقدیم و توزیع شده است.

 وی افزود کشورش پیشتاز کشورهای جهان در زمینه حمایت از توسعه، انجام امور خیریه و تقدیم کمکهای انسان دوستانه در سطح جهان است و یمن همواره و بنا بر عمق روابط تاریخی، اجتماعی، اقتصادی، و فرهنگی ریشه‌دار بین دو کشور و همجواری با سعودی، بخش بزرگی از این حمایت‌های انسانی سعودی را در طول تاریخ به خود اختصاص داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a68d76e-8749-4d4a-b870-05dd6e1da5d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات