728 x 90

کمپانی ویتول از ایران بیرون می‌کشد

شرکت ویتول بیرون می کشد
شرکت ویتول بیرون می کشد

یک مدیر ارشد کمپانی انرژی ویتول روز سه‌شنبه سوم مهرماه خبر از بیرون کشیدن این کمپانی از ایران بعد از اعمال مجدد تحریم‌های ایالات متحده علیه تهران داد.

مایک مولر مسئول معاملات کمپانی ویتول در حاشیه کنفرانس « آسیا پاسیفیک پترولیوم» در سنگاپور گفت «معاملات یا هر چیزی در ارتباط با ایران باید خاتمه یابد»...

او افزود برای ادامه معاملات با ایران « در حال حاضر شما نیاز به معافی وسیع از ایالات متحده و نه تنها از ایالات متحده بلکه از جامعه بانک جهانی و همه جای دیگر دارید،»...

 

بیشتر بخوانید

فولکس‌ واگن ایران را ترک می‌کند

فولکس واگن شرکت خودروسازی آلمان ایران را ترک می‌کند و به همه فعالیتهای خود در ایران خاتمه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۲۸شهریور یک مقام آمریکایی که با فولکس واگن گفتگو کرده گزارش داد این شرکت آلمانی تقریباً به همه فعالیتهای خود در ایران خاتمه می‌دهد.

دولت ترامپ فولکس واگن را متقاعد کرده که از تحریمهای آمریکا علیه ایران پیروی کند.

سفیر آمریکا در آلمان این گفتگوها را با این شرکت پیش برد.

 

ریچارد گرینل RichardGrenell سفیر آمریکا در آلمان گفت: «فولکس واگن به ما گفته است که از تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران پیروی می‌کند». وی افزود:‌ «ما از این تصمیم خشنودیم زیرا رژیم ایران برای گسترش خشونت و بی‌ثباتی در سراسر جهان، مردم خود را از منابع اقتصادی کشور بی‌نصیب می‌کند.»

 

بزرگترین کمپانی بیمه آلمان، ایران را ترک می‌کند

کمپانی بیمه مونیخ ری آلمانی انصراف خود را از کار در ایران اعلام کرد.

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان در حساب توییتر خود نوشت: کمپانی بیمه مونیخ ری با ۴۹میلیارد یورو درآمد، ایران را ترک می‌کند.

 

اقتصاد ایران عمدتاً توسط سپاه پاسداران کنترل می‌شود که از قدرت و امکانات خود برای بی‌ثبات ساختن و دنبال کردن تروریسم در سراسر جهان استفاده می‌کند.

وال استریت آلمان نوشت: مونیخ ری بزرگترین کمپانی بیمه به تحریمهای آمریکا علیه ایران تن داد.

یواخیم ونینگ مدیر اجرایی مونیخ ری گفت با توجه به منافع بالاتر ما در بازار آمریکا از معاملات با ایران اعلام انصراف می‌کنیم.

درآمد مونیخ ری در ایران در امر بیمه تنها دو میلیونی است در حالیکه در آمریکا ۶و ۴دهم میلیارد یورو است. سه‌شنبه هم دایملر کارخانه خودرو سازی پیشاپیش اعلام کرده بود که برنامه‌هایش در ایران را متوقف می‌کند....

 

خروج شرکتهای آلمانی از ایران

اتاق بازرگانی آلمان در تاریخ ۱۶مرداد ۹۷خبر خروج شرکتهای آلمانی از ایران را اعلام کرد..

مارتین وانس‌لبن، رئیس اتاق بازرگانی آلمان تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران را علت خروج بسیاری از شرکتهای آلمانی از این کشور دانست.

 

وی به رویترز گفت مشکل اصلی فعالیتهای این شرکتها در ایران نقل و انتقالات مالی هستند: «هر چند طبق قوانین اتحادیه اروپا معاملات تجاری با ایران هم‌چنان مجاز به‌شمار می‌روند، اما حل و فصل معاملات جدید و همچنین معاملات موجود، دیگر از طریق بانکها امکان‌پذیر نیست.»

 

زیمنس رسماً از ایران خارج می‌شود

خبرگزاری دویچه وله آلمان روز جمعه دوم شهریور ۹۷گزارش داد: یک روز پس از پیام توئیتری ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان در مورد فعالیت‌های زیمنس در ایران، زیمنس تأیید کرد که همکاری اقتصادی خود با ایران را قطع می‌کند. توماس رالف، رئیس‌ امور مالی و جو کایزر، مدیر اجرایی زیمنس دفتر مرکزی کمپانی زیمنس در مونیخ جمعه دوم شهریور (۲۴اوت) اعلام کرد این کمپانی به‌دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران فعالیت‌های اقتصادی خود در ایران را کاهش می‌هد.

 

پایبندی زیمنس به تحریمهای ثانویه آمریکا

زیمنس گفته است در پی اقدامات مناسبی برای سازگاری فعالیت اقتصادی خود در ایران با شرایط کنونی است. این کمپانی تأکید کرده تمامی محدودیت‌های صادرات کالا به ایران را طبق مقررات و با در نظر گرفتن "تحریم‌های ثانویه آمریکا" در نظر خواهد گرفت.

یک روز پیش از موضعگیری رسمی زیمنس در مورد فعالیت‌های اقتصادی این کمپانی در ایران، سفیر آمریکا در آلمان ریچارد گرنل، از تصمیم زیمنس برای کاهش همکاری اقتصادی خود با ایران خبر داده بود.

 

از ویتول بیشتر بدانید

ویتول Vitol، یک شرکت چندملیتی، به مرکزیت دو کشور هلند و سوئیس است، که در زمینه تولید و مبادله انرژی وکالا فعالیت می‌کند.
دفاتر مرکزی گروه ویتول در شهرهای روتردام، هلند و ژنو، سوئیس قرار دارند. این شرکت، در سال ۲۰۱۱ درآمدی بالغ بر ۲۹۷ $میلیارد دلار داشته ‌است و کشتی‌های نفتکش این شرکت، بیش از ۴۰۰ میلیون تُن نفت را، در این سال جابجا نموده‌اند. ویتول درحال‌حاضر بزرگترین فروشنده نفت خام جهان، محسوب می‌شود.                                  

شرکت ویتول در سال ۱۹۶۶ توسط هنک ویتور و ژاک دیتایگر در شهر روتردام، هلند تأسیس شد و پس از چند سال به یکی از غول‌های صنعت کالا، تبدیل گردید. سپس با مدیریت دو شرکت گلنکور و ترافیگورا، به یکی از بزرگترین معامله‌گران نفت تبدیل شد.
امروزه گروه ویتول، پس از شرکت سوئیسی گلنکور، در رتبه دوم از بزرگترین شرکت‌های بازرگانی کالا قرار دارد و بعنوان یکی از سه شرکت بزرگ فروشنده نفت خام جهان شناخته می‌شود.                              گروه ویتول، در عمل، یک شرکت خوشه‌ای (چند صنعتی) است، که طیف وسیعی از کالاها و خدمات را ارائه می‌نماید و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را در شاخه‌های مختلف صنعتی، در کشورهای مختلف جهان دارد، ولی بخش اعظم فعالیت‌های این شرکت هلندی، عمومأ در صنایع نفت و گاز، صنایع شیمیایی، صنایع پتروشیمی، صنایع معادن و مبادلات کالا و انرژی‌های تجدیدپذیر، متمرکز می‌باشد.
فعالیت‌های اصلی و بین‌المللی شرکت ویتول، در شهرهای ژنو، هیوستون، سنگاپور و لندن متمرکز می‌باشد. این شرکت علاوه بر خرید و فروش نفت، سرمایه‌گذاری‌های کلانی در زمینه دادوستد: زغال سنگ، گاز طبیعی، برق، فرآورده‌های نفتی، گازهای گلخانه‌ای و سوخت‌های زیستی نیز، فعالیت می‌نماید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/512f08a8-a210-4570-80f0-adde1b28fdd9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات