728 x 90

کلی کرافت:‌ فعالیت‌های رژیم ایران در سوریه خلاف منافع این کشور است

کلی کرافت
کلی کرافت

کلی کرافت نماینده آمریکا در شورای امنیت در نشست توجیهی این شورا روز ۲۹مرداد در مورد وضعیت سیاسی در سوریه گفت: «حمایت رژیم ایران از نیروهای نیابتی‌اش در سوریه تنها به تقویت رژیم اسد و تضعیف روند سازمان ملل کمک می‌کند».

کلی کرافت افزود: «رژیم ایران به فعالیت خود در سوریه ادامه می‌دهد که خلاف منافع مردم سوریه است و با این حال بسیاری از اعضای این شورا روز جمعه رأیی دادند که رژیم ایران را قادر به خرید و فروش سلاحهای کشنده‌تر کند. حمایت ایران از نیروهای نیابتی‌اش در سوریه تنها به تقویت رژیم اسد و تضعیف روند سازمان ملل کمک می‌کند. چگونه دسترسی رژیم ایران به تسلیحات بیشتر منافع صلح و امنیت بین‌المللی را حفظ خواهد کرد؟ امیدوارم همکارانی که روز جمعه رأی مخالف یا رأی ممتنع دادند، برای مردم سوریه توضیح دهند که چگونه حمایت شما از رژیم ایران کمک به بهتر شدن زندگی آنها می‌کند. سزاوار است آنها از شما این را بشنوند.

هفته آینده، جیم جفری، نماینده ویژه آمریکا برای سوریه و نماینده ویژه، جوئل ریبورن برای تأکید بر حمایت آمریکا از روند سیاسی به رهبری سازمان ملل و اطمینان از موفقیت کمیته قانون اساسی به ژنو سفر می‌کنند. این بسیار مهم است که دوره‌های بعدی جلسات سازنده باشد. آنها باید به ترسیم مسیر رو به پیش برای جلسات آینده و پیشرفت در ایجاد یک ساختار واقعاً نمایندگی کننده [مردم] کمک کنند تا زمان از دست رفته به‌دلیل پاندمی COVID-۱۹ را جبران کند. . .

ما از رژیم اسد و پشتیبانان آن در روسیه و ایران می‌خواهیم که با متوقف کردن تمام حملات بعدی، از جمله کشته غیرنظامیان و تخریب زیرساختهای مهم غیرنظامی، به این روند سیاسی متعهد شوند.

ما به روند نگران‌کننده و در عین‌حال قابل انتظار افزایش موارد COVID-۱۹ در سوریه توجه داریم. خطر COVID-۱۹ به‌ویژه برای بیش از یک صد هزار سوری که هم‌چنان در بازداشت خودسرانه در زندانهای متعفن و پرجمعیت رژیم باقیمانده‌اند، بسیار بزرگ است. این زندانیان باید سریع و بدون هیچ پیش‌شرطی مطابق قطعنامه ۲۲۵۴ آزاد شوند تا از سلامت آنها اطمینان حاصل شود و زمینه برای پیشرفت به سمت یک راه‌حل سیاسی فراهم شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/759a8073-b29b-4699-a8a2-b5077db561c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات