728 x 90

کشورهای آمریکای لاتین واکسیناسیون کرونا را آغاز کردند

پرستار مکزیکی، نخستین کسی که در آمریکای لاتین واکسن کرونا به او تزریق شد
پرستار مکزیکی، نخستین کسی که در آمریکای لاتین واکسن کرونا به او تزریق شد

مکزیک، شیلی، کاستاریکا تزریق واکسن کرونا را آغاز کردند. آرژانتین در روزهای آینده تزریق واکسن روسی را شروع می‌کند.

برنامه واکسیناسیون در مکزیک از روز پنجشنبه ۳دیماه آغاز شد. این کشور ۳هزار دز از واکسن ساخت دو شرکت فایزر و بایون‌تک را دریافت کرده است. مکزیک ۳۴میلیون دز واکسن از شرکت فایزر خریده است. ۳هزار دزی که حالا وارد مکزیک شده است، روز چهارشنبه از بلژیک به این کشور رسید. مکزیک بالای ۱۲۸میلیون نفر جمعیت دارد.

یک پرستار مکزیکی، نخستین کسی بود که در آمریکای لاتین واکسن کرونا به او تزریق شد. دولت مکزیک گفته است که می‌خواهد تا سه ماه اول سال میلادی آینده، ‌همه کارکنان بخش‌های درمانی که با کرونا در مبارزه هستند واکسینه شوند.

روز پنجشنبه هم‌چنین کشورهای شیلی و کاستاریکا تزریق واکسن را شروع کردند. در کاستاریکا اولین واکسن به دو شهروند سالمند تزریق شد که یکی از آنها ۹۱ساله بود.

آرژانتین هم در روزهای آینده تزریق واکسن روسی را شروع می‌کند. اسم این واکسن «اسپوتنیک وی» است. فعلاً قرار است که نخستین محموله را که شامل سیصد هزار دز از این واکسن است در آرژانتینی مصرف شود.

همچنین اولین محموله از واکسن فایزر وارد فرودگاه سانتیاگوی شیلی شد. سباستین پینی‌یرا، رئیس‌جمهوری شیلی، درباره شروع واکسیناسیون در کشورش گفت که این لحظه امید و شعف است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9651b7d4-b83b-4f39-a953-a2edb3500adb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات