728 x 90

کشتار با کرونا؛ ننگی که با هیچ رنگی پاک نمی‌شود

بحران کرونا در ایران
بحران کرونا در ایران

خامنه‌ای جنایت‌پیشه با آغاز پاندومی در ایران در یک اقدام ضدانسانی به‌منظور حفظ حاکمیت ننگین ولایت فقیه کرونا را یک «نعمت» و «فرصت» نامید، و با قرنطینه نکردن شهرها و در ادامه با ممنوعیت واکسن، افراد بیشتری را به‌عنوان سپر انسانی در برابر قیام به قربانگاه کرونا فرستاد.

اکنون خامنه‌ای و سردمداران حکومتی به آمار فاجعه‌بار تلفات کرونا که بیشتر از جنگ هشت ساله ایران ـ عراق است اعتراف می‌کنند.

خبرگزاری آناتولی (ترکیه) ۲۰فروردین۱۴۰۰در مطلبی با عنوان «شرایط کنونی بدتر از جنگ ایران با عراق است» به‌نقل از مسعود پزشکیان عضو مجلس ارتجاع نوشت: «شرایط کنونی [تلفات کرونا] بدتر از جنگ ایران با عراق و وضعیت جنگ نظامی است».

 

خامنه‌ای بر بام کشتار کرونا اشک تمساح می‌ریزد

در شرایطی که موج سهمگین کرونا سراسر ایران را در نوریده و هر روز قربانیان بیشتری می‌گیرد و ایران با بیش از ۲۵۰هزار جان‌باخته کرونا سومین کشور با تلفات بالا در جهان است، خامنه‌ای به‌مناسبت اولین روز ماه رمضان به صحنه آمد و در وحشت از آمار قربانیان کرونا اشک تمساح ریخت و گفت: «عدد جان‌باختگان و مبتلایان بالا رفت. . این آمارهای تلخ و تکان‌دهنده باید همه ما هم مسئولان را و هم آحاد مردم را هوشیار کند و بیدار کند»...

خامنه‌ای که خود مسئول اول این کشتار بزرگ است؛ با باید درمانی باز هم مردم را مقصر شمرد و گفت: «متخصصان و کارشناسان مسأله، پزشکان و مسئولان امور بهداشت و درمان وقتی که مشخص می‌کنند، بر طبق گفته آنها عمل بشود. باید کاری کنیم که این بیماری متوقف بشود بر این فائق بیایم و این ممکن نیست جز با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و اجرا و رعایت ضوابط از طرف ما آحاد مردم. ». (شبکه یک ـ۲۵ فروردین۱۴۰۰). .

پیش از این زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آخوندی در رابطه با بی‌خاصیتی ستاد حکومتی کرونا گفته بود: «عملکرد رئیس‌جمهور در ستاد مقابله با کرونا مسائل و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است... در ستاد مقابله با کرونا استبداد رأی وجود دارد و نظر کارشناسان در تصمیم‌گیریها لحاظ نمی‌شود» (ایلنا ـ۲۲ فروردین۱۴۰۰).

سرمقاله‌نویس روزنامه ستاره صبح (رژیم) در ۲۴فروردین۱۴۰۰ وحشت رژیم از کشتار کرونا نوشت: «پیک چهارم، نتیجه مسلم بی‌تدبیری است. هیچ‌کس در «ستاد ملی مقابله با کرونا» پاسخگوی عملکرد نیست. وزیر بهداشت رسماً اعلام کرده که فقط یک رأی دارد و توصیه‌ها و هشدارها و فریادهایش خریداری ندارد».

 

کوچک نمایی در خدمت کشتار جمعی

خامنه‌ای در حالی از سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای فائق آمدن بر بحران کرونا صحبت می‌کند که در روز ۱۳اسفند۹۸ گفته بود: «این بلا به‌نظر ما بلای آن‌چنان بزرگی نیست، از این بلاها بزرگتر هم وجود داشته، ... این مسأله یک مسأله گذرا است. . البته من نمی‌خواهم مسأله را خیلی کوچک بگیرم، اما خیلی هم بزرگش نکنیم مسأله را. یک قضیه‌یی است پیش آمده، یک مدتی که انشاءالله خیلی طولانی نخواهد بود»...

در همان روز پزشکیان نایب‌رئیس وقت مجلس آخوندی گفته بود: «این بیماری شوخی بردار نیست که ما این‌گونه با آن برخورد می‌کنیم. الآن بیمارستانها برای مریضها جا ندارند، روزبه‌روز هم بدتر خواهد شد... از روز اول باید قم را قرنطینه می‌کردید، ما تعطیل نکردیم و همه شهرهایمان را آلوده به‌کرونا کردیم» (خبرآنلاین‌ـ ۱۳اسفند۹۸).

نیک‌زاد، نایب‌رئیس مجلس ارتجاع در پاسخ به روحانی که در نوروز۱۴۰۰ گفته بود «کرونا یک موجی بود و تمام شد»، گفت: «کسانی که در ایام تعطیلات عید نوروز اجازه سفر دادند و موجب وضعیت قرمز در بسیاری از استانها شدند باید امروز پاسخگو باشند» (ایلنا ـ۲۲ فروردین۱۴۰۰).

مینو محرز عضو کمیتهٴ حکومتی مقابله با کرونا به جهان‌صنعت ۲۲فروردین۱۴۰۰ در خصوص منبع اصلی شیوع کرونا گفت: «از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مترو و اتوبوس یکی از عاملان اصلی شیوع بیماری کرونا بوده‌اند، این در حالی است که هنوز دولت برای تهیه واگنهای بیشتر به شهرداری بودجه نداده است».

 

پیک چهارم کرونا مرگ روزانه ۱۰۰‌نفر فقط در تهران

سعید خال مدیر عامل بهشت زهرا اعلام کرد: «شرایط تهران بسیار ناگواری شده تهران به‌طور عادی روزانه ۲۰۰متوفی دارد و ۱۰۰متوفی کرونایی به این آمار اضافه شده است. در طول تاریخ ۵۰ساله بهشت زهرا این شرایط هرگز تکرار نشده است» (ایرنا ـ ۲۴ فروردین۱۴۰۰).

مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد کرونای رژیم نسبت به گسترش مبتلایان گفت: «تخت‌های اختصاص یافته به بیماران کرونا در بیمارستانها کاملاً پر است و مرگ‌های ناشی از این بیماری رو به افزایش است» (خبرآنلاین-۲۵فروردین).

خبرگزاری حکومتی ایرانا ۲۶فروردین۱۴۰۰ به‌نقل از سیما لاری اعلام کرد: «نمودار ابتلا و بستری کرونا با شیب تند صعودی امتداد دارد و فقط ۷شهرستان در وضعیت آبی می‌باشند»، «شمار فوتی کرونا در ۲۴ساعت گذشته به ۳۲۱نفر و مبتلایان به ۲۵هزار و ۷۸نفر رسیده است، و چهار هزار و ۶۰۱ نفر از مبتلایان در بخش‌های ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند».

سازمان مجاهدین خلق ایران در۲۶فروردین۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جان‌باختگان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۵۳هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است.

 

آمار جان‌باختگان کرونا ۲۵۳۱۰۰ نفر در ۵۳۹ شه

آمار جان‌باختگان کرونا ۲۵۳۱۰۰نفر در ۵۳۹شهر

 

ادمه کشتار با قرنطینه نکردن شهرها و نخریدن واکسن کرونا

در شرایطی‌ که یک کمپین گسترده با هشتک «واکسن بخرید» توسط مردم در سایتهای اجتماعی راه‌اندازی شده بود خامنه‌ای جنایتکار در ۱۹دی۹۹گفت: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است این را من به مسئولان هم گفتم الآن هم به‌طور عمومی می‌گویم. ». .

آخوند روحانی که نعل به نعل خط ولی‌فقیه ارتجاع در کشتار مردم را به پیش می‌برد در آغاز شیوع کرونا گفته بود: «ما چیزی به نام قرنطینه نداریم اصلاً این‌که شایعه شده که در تهران یا در بعضی از شهرها برخی از فروشگاهها برخی از مشاغل دارای قرنطینه قرار می‌گیرند، یک هم‌چنین چیزی اصلاً وجود ندارد و نه امروز قرنطینه هست نه در ایام عید نوروز قرنطینه هست و نه بعدش». (سایت روحانی ـ۲۵اسفند۹۸). .

یک متخصص آ سی یو در بیمارستان مسیح دانشوری در زمینه ضرورت واکسیناسیون و قرنطینه گفته بود: «ما می‌دانیم بهترین راه کنترل این بیماری واکسیناسیون است... ما اگر بخواهیم این کاهش آمارها هم‌چنان ادامه داشته باشد باید به محدودیت و قرنطینه توجه کرده و نسبت به واکسیناسیون اقدام کنیم. قابل انکار نیست که باید ۷۰-۶۰ درصد افراد واکسینه شوند» (رسالت ـ رژیم ۲۴دی۹۹).

روزنامه حکومتی اعتماد ۱۵فروردین۱۴۰۰ به‌نقل از بلومبرگ در گزارشی به تخمین زمان بازگشت به زندگی عادی هر کشور با بررسی سرعت واکسیناسیون در آن کشور نوشت: «ایران تا ۱۰سال آینده می‌تواند ۷۵درصد از جمعیتش را واکسینه کند و به زندگی عادی بازگردد».

 

توصیه پزشکان، واکسن تنها راه‌حل مهار کرونا

خامنه‌ای در حالی مردم را مقصر می‌داند که نه خود و نه روحانی هرگز حتی به توصیه‌های کارشناسان و پزشکان در حاکمیت خودشان هم گوش ندادند، نتیجه چنین سیاستی طی ۱۴ماه گذشته، به جز پر بودن تخت بیمارستانها، فقر، گرسنگی و مرگ بیشتر انسان‌ها ارمغانی نداشته است.

حسین کرمانپور، مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در۹ فروردین۱۴۰۰ گفت: «روند واکسیناسیون کرونا در کشور کند است و باید سرعت بگیرد. تزریق واکسن برای جمعیتی محدود در مقایسه با جمعیت عمومی منتظر واکسن بسیار ناچیز است».

نمکی وزیر بهداشت رژیم از بی‌توجهی خامنه‌ای و روحانی به توصیه پزشکان گفت: «به دلایل مختلف عرایض ما مورد توجه قرار نگرفت... در کل کشور متأسفانه آمار بستریها رو به فزونی است و کمبود امکاناتی که ممکن است به‌هرحال پاسخگو نباشند. . برآورد ما این هست که هفته جاری و هفته آتی این نقشه به‌مراتب قرمزتر و حتی به سمت سیاهی خواهد رفت» (تلویزیون رژیم ۲۲فروردین۱۴۰۰).

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد وضعیت بیمارستانها را غیرقابل باور خواند و گفت: «حتی یک روز تأخیر در واکسیناسیون گسترده و عمومی نابخشودنی است، اگر وزارت بهداشت در نوروز به هر علتی نتوانست مؤثر وارد میدان شود لااقل در واکسیناسیون گسترده قافیه را نبازد» (خبرگزاری حکومتی مهر۲۵ فروردین۱۴۰۰).

 

بهانه تراشی‌های مسخره در خرید واکسن

در وحشت از انفجار خشم مردم به جان آمده ابتدا روحانی در روز ۱۹آذر۹۹ در جلسه هیأت دولت اعلام کرد: «واکسن را می‌خواهیم بخریم... پول آن آماده است، اراده و تصمیم و دستور است، آمریکا مانع است» (سایت روحانی ـ ۱۹آذر).

در پاسخ به ادعای تکراری و دروغ‌درمانی روحانی که بارها از طرف او و سایر کارگزاران رژیم مطرح می‌شد؛ وزارت دارایی آمریکا اعلام کرد: «تحریم‌ها، پرداخت‌های بانکی برای کمکهای بشردوستانه به ایران را شامل نمی‌شود». هم‌چنین سخنگوی کواکس [کنسوسیوم توزیع واکسن زیر نظر بهداشت جهانی] به روحانی پاسخ داد و گفت: «هیچ مانع قانونی بر سر راه ایران برای تهیه واکسن وجود ندارد» (واشنگتن پست ـ ۷ و ۱۱دسامبر۲۰۲۰).

آخوند شیاد روحانی پس از آزاد کردن هدفمند تعطیلات نورزوی و مرگ‌آفرینی در پیک چهارم به دروغپردازیهای قبلی خود در مورد خرید واکسن کرونا ادامه داد و گفت که «به موقع سفارش خرید داده شده اما آمریکا مانع شد و انتقال پول را یکی دو ماه معطل کرد». روحانی افزود «. . به شرکتهایی که بخش‌هایی از واکسن را از بیرون تأمین می‌کنند، فشار آوردند و ۱۰میلیون دوز واکسنی که قرار بود وارد کشور کنیم را قفل کردند» (شبکه خبرـ۱۹ فروردین۱۴۰۰).

در جنگ باندی زنگنه نماینده مجلس ارتجاع گفت: «نوع عملکرد و کارآمدی رئیس‌جمهور در مدیریت ستاد کرونا امروز مصائب و مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرده همین بحث پیکی که ما امروز با آن مواجه هستیم و بسیاری از کسب و کارها را مجدد دارد تعطیل می‌کند. بسیاری از مردم درگیر این بیماری شدند میزان فوتیها افزایش پیدا کرده و حقیقتاً جامعه و مردم و کشور با مصائب زیادی دچار شدند» (خبرگزاری مجلس ـ۲۲فروردین۱۴۰۰).

 

کشتار مردم در قربانگاه کرونا بقاء یا باتلاق

نتیجه این‌که، آیا خامنه‌ای می‌تواند با ادامه‌ی کشتار با کرونا در برابر خروش و قیام مردم سد ببندد و با خون مردم برای نظامش فرصت بسازد؟ یا این‌که شعله کبریت به انبار باروت اجتماعی خواهد رسید؟

این همان وحشتی است که خامنه‌ای در باتلاق آن دست و پا می‌زند که «مردم از دولتی که نمی‌تواند امورات آنها را مدیریت کند متنفر شده‌اند. مردم نمی‌توانند با وعده و قول زندگی خود را بچرخانند و شکم آنها با وعده مسئولان سیر نمی‌شود» (آرمان۱۴فروردین۱۴۰۰).

هر چند خامنه‌ای به‌دنبال آن است که به هر صورت وضعیت زمین‌گیر کردن مردم با کرونا را کش دهد اما، در نهایت آتش نفرت و خشم مردم آن چنان فروزان خواهد شد که از بارگاه ولایت نه از تاک نشان ماند و نه از تاک‌نشان.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc3d63c4-0dc5-4b26-af9b-ed86a879f482"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات