728 x 90

کسادی نمایش انتخابات از دید رسانه‌های بین‌المللی

تهران - عکس از آرشیو
تهران - عکس از آرشیو

رسانه‌های بین‌المللی پیشاپیش نمایش انتخابات رژیم آخوندی را کسادترین نمایش از زمان روی کار آمدن این رژیم ارزیابی می‌کنند و می‌نویسند حوزه‌های رأی خالی‌تر از هر زمانی خواهد بود.

 

 

خبرگزاری د.پ.آ آلمان از تهران بی‌اعتنایی مردم به انتخابات رژیم را از سال ۵۷ تاکنون بی‌سابقه توصیف کرده و می‌نویسد: برای رژیم ایران مشارکت در انتخابات از نتایج آن بیشتر اهمیت دارد. اما به‌نظر نمی‌رسد که در حال حاضر چنین چیزی میسر شود، برای این رژیم" هیچ چیز بدتر از خالی بودن مراکز رأی نیست..رژیم ایران در یک بحران مالی بزرگ قرار دارد... نرخ بیکاری به‌خصوص در میان جوانان بالا است. زندانیان سیاسی پشت میله‌های زندان باقی می‌مانند. گسترده‌ترین تظاهرات در آبان ۹۸ به‌دنبال افزایش قیمت بنزین صورت گرفت که تعدادی از تظاهر کنندگان کشته و دستگیر شدند.

 

 

 

شبکه سی ان.بی.سی گزارش داد:‌ بسیاری از جوانان، به‌ویژه در تهران، قصد دارند در خانه بمانند و در انتخابات شرکت نکنند. مهدی، بازاری ۳۰ساله که در تهران زندگی می‌کند گفت: «من و هیچ‌یک از دوستانم در انتخابات شرکت نخواهیم کرد. این یک مضحکه است. ما با شرکت نکردن در انتخابات در حال اعتراض علیه آنها هستیم،»... ایرانیانی که با شبکه سی ان.بی.سی مصاحبه کردند، خشم خود را از کشتار معترضان آبان و دی ۹۸ توسط نیروهای امنیتی ابراز کردند.

 

 

 

فایننشال تایمز با تأکید بر این‌که رژیم آخوندی با مشکل مشروعیت روبه‌روست نوشت:‌ رأی دهندگان ناراضی ممکن است انتخابات پارلمانی این هفته را تحریم کنند. شورای نگهبان خامنه‌ای از الآن خیلی از کاندیداها را قبل از این‌که رأی‌گیری انجام شود انتخاب کرده است. اگر آمار شرکت‌کننده پایین‌تر از سال ۲۰۱۶ باشد، مشروعیت سیستم به زیر علامت سؤال خواهد رفت، امری که حکومت مذهبی ایران تلاش می‌کند واقع نشود.

 

 

لوموند نوشت:‌ طبقه متوسط سرخورده و سرگشته در برابر شدت سرکوب، با بی‌تفاوتی با انتخابات مجلس برخورد می‌کند... در جریان سرکوب وحشیانه خیزش اجتماعی گسترده در ماه آبان ۹۸ تعداد زیادی کشته شدند.

مانی یک شهروند ایرانی می‌گوید: با انتخابات هیچ چیز تغییر نمی‌کند. انتخابات به‌طور واقعی معنایی ندارد. خشونت در ماه نوامبر گذشته به‌مراتب شدید تر بود و مردمی که به خیابان‌ها می‌آمدند نان می‌خواستند. صدها و صدها تن کشته شدند

یک معلم می‌گوید: هر چه جمهوری اسلامی دروغ ذخیره‌سازی کرده بود، تنها طی چند ماه گذشته ته کشید. دیگر احدی حاضر نیست به مدره‌ها رآی بدهد و به‌اصطلاح بین بد و بدتر انتخاب کند. کسانی که تصور می‌کردند این سیستم را می‌شود از درون تغییر داد دیگر این بازی را کنار گذاشته‌اند".

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86769b27-b312-4c1b-b4ce-6fcd52276a7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات