728 x 90

کریمی قدوسی: ظریف پولشویی را اثبات نکند دادستان حق تعقیب قضایی دارد

کریمی قدوسی-ظریف پولشویی را اثبات نكند دادستان حق تعقیب قضائی دارد
کریمی قدوسی-ظریف پولشویی را اثبات نكند دادستان حق تعقیب قضائی دارد

کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس ارتجاع ظریف را تهدید کرد و گفت:

ظریف پولشویی‌ را اثبات نکند، دادستان حق تعقیب قضایی دارد.

وی با اشاره به سخنان ظریف وزیر امور خارجه رژیم مبنی بر این‌که خیلی‌ها از پولشویی در کشور مان منفعت می‌برند، گفت: محمدجواد ظریف، جمهوری اسلامی را متهم به پولشویی کرده است و باید در برابر نمایندگان پاسخگو باشد.

قدوسی در ادامه افزود: هفته آینده وزیر امور خارجه را به کمیسیون امنیت ملی احضار کرده‌ایم و به‌لحاظ قانونی هم نمایندگان مجلس حق احضار را دارند و مهمترین سؤالی که ما از ظریف خواهیم پرسید، این است که چرا در مصاحبه خود گفته‌اید من اگر کد هم داشته باشم، نمی‌توانم ارائه بدهم؟ این سخن ایشان به‌معنای این است که اسامی دارند و می‌توانند ارائه کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس ارتجاع اضافه کرد: ما می‌خواهیم ایشان ادعای خود را اثبات کرده و با ارائه سند و اسم صحت سخنان خود را نشان دهند. در غیراین صورت مجرم شناخته شده و مدعی العموم یعنی دادستان حق تعقیب قضایی دارد چون به نوعی آبروی نظام اسلامی را زیر سؤال برده‌اند.

قدوسی تأکید کرد: ظریف نظام جمهوری اسلامی را متهم به پولشویی کرده است و باید در برابر نمایندگان پاسخگو باشد. همان‌طور که می‌دانید در قواعد پولشویی، این مسأله به پول کثیفی اتلاق می‌شود که منشأ کسب آن قاچاق مواد مخدر، فساد، رانت، سرقت و دزدی و امور مافیایی باشد و این افراد که پول کثیف به دست می‌آورند، سعی می‌کنند در فرآیندی پول را تمیز جلوه دهند، بنابراین موقعی که وزیر امور خارجه کشور مان مدعی می‌شوند در نظام اسلامی، پولشوییهای وسیعی وجود دارد، نظام اسلامی را متهم به کسب درآمد از راه مواد مخدر، رانت و فساد و امثال این مسائل می‌کنند.

قدوسی ادامه داد: بی‌تردید مواضع شخصیتی در این جایگاه بار حقوقی بین‌المللی دارد و اکنون مواضع ایشان برای دشمنان ما در آمریکا، اسراییل و فرانسه و در «اف.ای.تی.اف» سند شده و بار حقوقی به وجود آورده، طبعاً این سخنان با اظهارات یک روزنامه‌نگار و سخنران در مطبوعات متفاوت است و مجامع بین‌المللی روی این گفته‌ها حساب نمی‌کنند

اما اگر رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه چنین امری را مطرح کنند، در عرف بین‌الملل سند حقوقی است بنابراین ایشان برای حوزه امنیت ملی ما چالش جدی ایجاد کرده‌اند.

وی در مقایسه پولشویی و تقلب صورت گرفته در انتخابات ۸۸ گفت: اتهام پولشویی از اتهام تقلب در انتخابات ۸۸ خطرناکتر است چون ظریف با این سخنان نظام را به فساد و کسب درآمد کثیف متهم کرده و به گونه‌ای سخن گفته است که یعنی افرادی که پولشویی می‌کنند به نهادهای قدرتمند داخل نظام وصل هستند.

قدوسی در پایان گفت: وزیرامور خارجه در این مصاحبه مدعی شده است نهادی که بودجه فرهنگی‌اش بیشتر از بودجه وزارت‌خارجه است دارد علیه «سی اف تی» جوسازی می‌کند، حتماً این نهاد فرهنگی از نظر ایشان مشخص است که کجاست پس باید پاسخگو باشد. شما شک نکنید که ما این مسائل را به‌طور جدی در کمیسیون امنیت ملی پیگیری می‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید

 

پولشویی سی هزار میلیاردی و جنگ و جدال سر حرفهای جواد ظریف

فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس ارتجاع گفت که از وزیر امور خارجه دعوت شده تا با حضور در این کمیسیون مستنداتی درباره ادعایش پیرامون پولشویی را به اعضای کمیسیون ارائه دهد.

در این میان کنش واکنشهای ضد و نقیضی در بین کارگزاران رژیم مشاهده می‌شود و هر کدام سعی می‌کند باند رقیب را به‌خاطر این اظهارات ظریف محکوم نماید.

 

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم در تأیید و توجیه حرفهای ظریف در مورد پولشویی در حکومت آخوندی گفت: واقعیت پولشویی توسط باندهای تبهکار داخلی یا قاچاقچیان بین‌المللی قابل کتمان نیست و چه بسا همانها برای جلوگیری از شفافیت و جرم‌انگاری این پدیده با پول‌های کثیف به فضاسازی و گل آلودکردن شرایط برای فرار از مسئولیت و مجازات روی آورند».

همچنین رحیمی عضو هیأت‌رئیسه مجلس رژیم از باند روحانی نیز گفت: ظریف موضوع پولشویی را در شرایط درستی طرح کرد و از پشت پرده‌های دست چندم و مقاومت نسبت به FATF پرده برداشت.

یک روزنامه روحانی درباره پیامدهای بحران ایجاد شده به‌خاطر اعتراف وزیر خارجه رژیم هشدار داد.

رونامه حکومتی آرمان نوشت: ظریف از روی دلسوزی و در راستای توجیه سیاست‌های پیوستن(نظام) به سازمان مبارزه با پولشویی چنین مسائلی را مطرح کرده که نباید مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد».

برخی دیگر از روزنامه‌های حکومتی همچنین نوشتند سخنان ظریف مبتنی بر برخی اطلاعاتی است که دارد و شک نکنید ظریف برای حرفهایش سند دارد.

در همین حال پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در ادامه حملاتش به جواد ظریف نوشت: ظریف در دفاع از ضرورت تصویب FATF به این موضوع پرداخته و از تصویب لوایح چهارگانه FATF به‌عنوان راه‌حل مقابله با پولشویی یاد کرده است و این، دقیقاً همان خواسته‌ٔ بارها اعلام شده دشمنان بیرونی و تابلو‌دار (نظام) است».

 

یک روزنامه دیگر باند خامنه‌ای نیز نوشت: ظریف در مصاحبه خود گرچه گفته هیچ نهاد جمهوری اسلامی ایران را متهم نمی‌کند، اما اشاره او غیرمستقیم رسانه‌های خارجی را به سوی نهادهایی کشانده که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارند یا قرار خواهند گرفت. نهادهایی هم‌چون سپاه پاسداران، سپاه قدس و شخص قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس».

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/960865f4-a5d7-4a03-b208-f1c899540b92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات