728 x 90

کرونای ولایت در تلهٔ فتوای واکسن ممنوع

سونامی کرونا و از دست دادن عزیزان
سونامی کرونا و از دست دادن عزیزان

پس از قیام آبان و دی ۹۸ خامنه‌ای در چشم‌انداز رژیمش، شعله‌های یک قیام عظیم را بیش‌از‌پیش حس کرد و کابوس سرنگونی را به چشم دید. پس از ورود کرونا در دیماه ۹۸ و گسترش ویروس از قم به سایر شهرها، خامنه‌ای صراحتاً آنرا «نعمت»، و «فرصت» خواند و گفت: «این بلا به‌نظر ما بلای آن‌چنان بزرگی نیست، از این بلاها بزرگ‌تر هم وجود داشته و دارد، . . مسأله یک مسأله گذرا است، یک چیز فوق‌العاده نیست» (شبکه یک رژیم ـ ۱۳اسفند۹۸).

در حالی که با واکسیناسیون عمومی آمار فوتیهای کرونا در اکثر کشورهای جهان تک رقمی و یا به صفر رسیده است؛ اما در ایران فوتی‌های کرونا رکورد می‌زند و انسانهای زیادی را غریبانه زیر خاک سرد مدفون می‌کند.

 

هر دو دقیقه مرگ یک ایرانی، هزینه بقای ولایت فقیه

وال استریت ژورنال ۲۲مرداد ۱۴۰۰ در گزارشی از موج پنجم کرونا در ایران نوشت: «در حالی‌که توزیع واکسن دچار مشکل است، ایران با بدترین موج کوید-۱۹ مواجه می‌شود. ایران اولین نقطه‌ٔ شیوع جدی ویروس کرونا در خاورمیانه بود و به‌گفته متخصصان و تحلیلگران کماکان ایران کشوری است که عمدتاً به‌خاطر ندانم‌کاری مقامات در پاسخ به کرونا بیش از هر کشور دیگری آسیب دیده است».

تایمز لندن ۱۷اوت ۲۰۲۱، در ارزیابی از تلفات انسانی در حال افزایش که به بحران و تله‌ای برای خامنه‌ای تبدیل شده نوشت: «در حال حاضر در هر دو دقیقه یک ایرانی بر اثر بیماری ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهد. در حالی که هر روز بیش از ۶۰۰تن جان خود را از دست می‌دهند. آمار رسمی فوتی کرونا دیروز ۶۵۵تن بود؛ اما به‌طور گسترده اعتقاد بر این است که آمار کمتر از آمار واقعی است».

سایت دویچه وله فارسی ۲۵مرداد۱۴۰۰ در مقاله «کرونا در ایران، جهش مرگ و میر». . نوشت: «در ایران؛ جهش مرگ و میر، کمبود دستگاه اکسیژن و ۶۵۵مورد مرگ در یک روز، همراه با بالاترین رکورد مرگ و میر کرونا؛ ۶۵۵نفر طی یک روز جان‌باخته‌اند. اما تحقیقات مستقل نشان می‌دهد که رقم واقعی، دست‌کم دو برابر داده‌های دولتی است».

 

 

از همه‌گیری به سونامی کرونا رسیدیم

امیرمسعود هاشمیان، عضو هیات علمی علوم پزشکی مشهد، با اشاره به وضعیت وخیم کرونا در مشهد گفت: «که از پاندمی کرونا عبور کرده‌ایم و به سونامی رسیده‌ایم، حجم بیماران به قدری زیاد است که هیچ اورژانسی جوابگو نیست و هم‌چنین کمبود اکسیژن، تخت و برانکارد وجود دارد» (برگزاری ایسنا (رژیم). ۲۵مرداد۱۴۰۰).

دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند: «هم اکنون ۵۰۹۱بیمار مبتلا به کرونا بستری، که ۵۳۶بیمار در ICU هستند. ۵۱بیمار جان خود را از دست داده‌اند (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۶ مرداد۱۴۰۰).

رئیس دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی گفت: «وضعیت شیوع کرونا بسیار وخیم شده و هر ۵۰ثانیه یک نفر مبتلا می‌شود. ۲۲بیمار نیز در ۲۴ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند» (ایسنا ۲۷ مرداد۱۴۰۰).

خبرگزاری تسنیم رژیم ۲۷ مرداد۱۴۰۰، از کرمان گزارش داد: «کرونا در سایه بی‌توجهی مردم و مسئولان در بزرگترین استان کشور در شرایطی جولان می‌دهد که فوتیهای کرونا در کرمان به مرز ۴هزار نفر رسیده است».

در همین رابطه حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «از تعداد بیماران، مبتلایان و فوتیها در استان کرمان هم‌چنان از یکه‌تازی ویروسی خبر می‌دهد که ماهها است در سایه بی‌توجهی مردم و مسئولان در بزرگترین استان کشور جولان می‌دهد و متأسفانه هنوز خبری از آغاز روند نزولی این بیماری در استان کرمان نیست» (همان منبع).

 

آمار جانگذار جان‌باختگان کرونا۳۷۰۳۰۰ نفر به تفکیک استانها

آمار جانگذار جان‌باختگان کرونا۳۷۰۳۰۰ نفر به تفکیک استانها

 

سازمان مجاهدین خلق ایران ۲۷مرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد: «آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۷۰هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. حریرچی معاون وزیر بهداشت رژیم اعتراف کرد: «روزانه حدود ۲۲۰هزار نفر از مردم به کرونا مبتلا می‌شوند» (اطلاعیه شورای ملی مقاومت ـ ۲۷مرداد ۱۴۰۰).

نیویورک تایمز ۲۲مرداد ۱۴۰۰، در مطلبی تحت عنوان «نظام سلامت ایران ”فرای فاجعه‌بار“ از اوج کوید» نوشت: «رقم واقعی فوتی‌ها نزدیک به هزار نفر در روز است. دکترهای خط مقدم در تهران، اصفهان، اهواز و مشهد به نیویورک تایمز گفتند که رقم واقعی فوتی‌ها نزدیک به هزار نفر در روز است».

 

خامنه‌ای ـ من به «واکسن فایزر» اعتماد ندارم

خامنه‌ای جنایتکار وقیحانه در توجیه فتوای واکسن ممنوع و کشتار کرونایی گفت: «اگر کارخانه فایزر‌شان می‌تواند واکسن درست کند چرا به ما می‌خواهند بدهند، خودشان مصرف کنند این‌قدر مرده و کشته زیاد نداشته باشند. انگلیس هم همین جور به اینها اطمینان هم نیست من واقعاً اعتماد ندارم، گاهی اوقات هست اینها می‌خواهند واکسن را روی ملت‌های دیگه امتحان کنند ببینند اثر می‌کند یا نمی‌کند، به فرانسه هم خوشبین نیستم». (شبکه خبر رژیم ـ۱۹ دی۱۳۹۹). .

تلگرام خبر فوری رژیم ۲۵مرداد۱۴۰۰ به‌نقل از «شانه‌ساز»، [رئیس سازمان غذا و دارو رژیم] اعتراف کرد که نه تحریم و کمبود منابع مالی بلکه فرمان «مقام معظم رهبری» است که مانع خرید واکسن شده بود: «اجازه واردات فایزر و مدرنا از منابع مجاز داده‌ایم! ما مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری درباره واردات واکسن حرکت می‌کنیم. ما اجازه واردات فایزر و مدرنا را از منابع مجاز آنها داده‌ایم و خواهیم داد!».

روزنامه آرمان ملی (رژیم) ۲۵مرداد در مقاله‌یی به قلم علی نجفی‌توانا، استاد دانشگاه ـ حقوقدان نوشت: «اصولاً چرا دولت و حاکمیت با سیاست ضد و نقیض گاهی ممنوعیت ورود واکسن خارجی را برنامه خود قرار می‌دهند و در زمانی دیگر وقتی بحران به اوج می‌رسد، با عدول از تصمیمات گذشته تصمیم به ورود واکسن‌ها آن هم به‌مثابه «نوشدارو بعد از مرگ سهراب» می‌گیرند، مسئولیت کیفری را متوجه مسئولانی می‌دانیم که با قصور و تقصیر، بی‌مبالاتی و اهمال شرایط کنونی را رقم زدند»... .

روزنامه حکومتی آرمان ۲۶مرداد۱۴۰۰: «امروز ذهنهای پرسشگر بعد از این‌که بعد ازماه‌ها بیانیه‌های حماسی دادن و اظهارات عجیب و غریب در مورد فایزر و مضرات آن در برخی رسانه‌های رسمی کشور... از مجوز ورود این واکسن‌ها حرف زده می‌شود مطمئناً به نتایجی ناراحت‌کننده خواهد رسید. معلوم نیست آیندگان بناست چه قضاوتی درباره روزگار ایران در این عصر داشته باشند».

 

مقایسه واکسیناسیون بین کشورها

 

خامنه‌ای در مخمصه سونامی مرگ و عصیان اجتماعی

خامنه‌ای در دیماه ۹۹، مردم ایران را از سه واکسن معتبر جهانی (واکسن بیون‌تک فایزر و مدرنا آمریکایی و اکسفورد آسترازنکا، انگلیسی) محروم کرد و گفت: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است».

اما خامنه‌ای در وحشت از خشم مردم نسبت به آمار تصاعدی کشته‌های کرونا، روز چهارشنبه ۲۰مرداد۱۴۰۰ سراسیمه به صحنه آمد و مفتضحانه از فتوای ممنوعیت واکسن خارجی عقب‌نشینی کرد و گفت: «مسأله واکسن هست خب خوشبختانه در داخل تولید واکسن انجام می‌گیرد و تولید داخلی به‌نحوی موجب شد که واردات خارجی هم آسانتر بشه!» (شبکه خبرـ ۲۰مرداد۱۴۰۰).

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در اعترافات تکان‌دهنده‌ای گفت: «وقتی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به ایران آمدند، ما به جای مشورت با آنها مدام از آنها می‌خواستیم در رسانه‌ها از نظام سلامت ایران تعریف کنند. ما آمارهای مرگ و میر را از سازمان جهانی بهداشت پنهان کردیم... کمکهای جهانی و پزشکان بدون مرز را از فرودگاه برگرداندیم در حالی که اطلاعات چندانی درباره ویروس نداشتیم و از مشاوره‌های بین‌المللی استفاده نکردیم» (همشهری‌آنلاین ـ ۲۱مرداد۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی آرمان ۲۶مرداد ۱۴۰۰در مطلبی با عنوان "واردات فایزر و مدرنا آزاد شد؛ چرا حالا؟" نوشت: «بعد از گذشت بیش از یک‌سال تأخیر و غوطه‌ور شدن ایران در امواج سهمگین موج پنجم کرونا. . این سؤال را مطرح می‌سازد که چرا زودتر چنین نکردید و یا چنین نگفتید؟ اگر بنا بود با صدور مجوز از آنچه که منابع مجاز خوانده می‌شود ورود فایزر و مدرنا حل شود، چرا اکنون که مستاصل از اداره این فاجعه در برابر مردم بی‌رمق از ادامه تاب‌آوری روزها هستید، چنین می‌گویید و چرا پس تاکنون خبری از فایزر نبوده؟ هیچ‌کس آن همه حرف‌های عجیب و غریب درباره این واکسن‌ها را از یاد نبرده... از نام این دو واکسن یاد شده و نوشته بودند که این واکسن‌ها غیرقابل اعتماد است و به نوعی خواستند از ورود آنها جلوگیری شود را هم کسی از یاد نمی‌برد».

 

خامنه‌ای مسبب اصلی جنایت کرونایی

حال که خامنه‌ای برای سد بستن در برابر قیام، جان صدها هزار تن از مردم را در قتلگاه کرونا گرفته است و مردم عاصی و خشمگین شخص او را مسبب سونامی مرگ می‌دانند و در اعتراضات و شعارهایشان او را هدف قرار می‌دهند و حتی بعضاً در رسانه‌ها و حرفهای مهره‌های حکومتی نیز بدون اسم بردن آدرس ولی‌فقیه ارتجاع را به‌عنوان مسبب این وضعیت می‌دهند، تلویزیون و مطبوعات رژیم تلاش دارند که انزجار اجتماعی نسبت به جنایت آفرینی خامنه‌ای مبنی بر عدم اجازه برای ورود واکسن معتبر را رفع و رجوع کنند.

شبکه سه رژیم ۲۶مرداد۱۴۰۰: «الآن تلفاتمان متأسفانه بالاست برخی‌ها این‌طور دارند استدلال می‌کنند که اگر ما روز اولی که واکسن آمریکایی یا مثلا انگلیسی آمد ما می‌رفتیم جزو واردکننده‌هایش می‌شدیم الآن این وضعیت را نداشتیم و مستقیم ارتباطش می‌دهند به اون دستور رهبر معظم بر ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی».

محمد‌هادی جعفرپور وکیل دادگستری واکسینه نشدن مردم را جنایت دانست و گفت: «مدیران حاضر در ستاد کرونا و وزارت بهداشت... بنا بر قاعده فقهی «تسبیب» باید پاسخگوی مرگ هموطنانش باشند. چنین مدیری طبق این قاعده مرتکب جنایت شده است. آیا در صورت وجود واکسن و واکسینه‌شدن هموطنان آمار مبتلایان به ویروس کرونا و بالطبع آمار مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری کرونا کاهش می‌یافت؟ آیا مسبب یا مسببان عدم‌دسترسی به واکسن کرونا و مرگ هموطنان ناشی از ابتلا به‌ویروس کرونا بنا بر همین قاعده دارای مسئولیت شناخته می‌شوند؟» (روزنامه آرمان، رژیم - ۲۵مرداد۱۴۰۰).

 

خامنه‌ای، در محکمهٔ کشتار کرونایی

سؤال اساسی مردم از خامنه‌ای این است که:

یکم: چرا رژیم و در رأس آن خامنه‌ای از روز اول شیوع کرونا هم‌زمان با کوچک‌نمایی کرونا با قرنطینه مخالفت کردند و سپس بعد از ساخته شده واکسن معتبر، ورود آن را ممنوع کردند و چرا در آمار جان‌باختگان پنهان‌کاری کردند؟

دوم: چرا خامنه‌ای به دروغ مدعی بود که تاکنون «تحریم‌ها و محدویت منابع مالی» مانع خرید واکسن معتبر شده است، در حالی که تأمین واکسن خارجی برای ایران ۲۰۰میلیون دلار بیشتر هزینه نداشت؟

ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی گفته بود: «هزینه تأمین واکسن [خارجی] کرونا در ایران کمتر از ۲۰۰میلیون دلار است و این عددی نیست که [حکومت] نتواند تأمین کند» (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲دی ۹۹).

هر چند خامنه‌ای جنایت‌پیشه تلاش کرده است که در اتحاد با کرونا و با توسل به "سونامی مرگ"در وحشت از"عصیان اجتماعی" برای ادامه نظام ستمگر ولایت فقیه زمان بخرد، اما همه این جنایات و هر کشته در قتلگاه کرونا، تنفر و انزجار فزاینده را در جامعه عاصی ذخیره کرده به‌نحوی که با هر جرقه‌ای آماده انفجار و سوزاندن ریش و ریشه نظام ولایت است. به عبارت دیگر خامنه‌ای با خودداری از «قرنطینه» و تأمین «واکسن معتبر» بادی را کاشته که بی‌تردید توفان انفجاری اجتماعی را درو خواهد کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a832ef2b-2960-423b-9d98-55f4b8ecae10"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات