728 x 90

کرونای دلتا بیمارستان اطفال را پُر کرد

بیمارستان اطفال - عکس از آرشیو
بیمارستان اطفال - عکس از آرشیو

سایت حکومتی سلامت نیوز روز ۲۵تیر نوشت: دکتر عبدالله کریمی یک فوق تخصص عفونی اطفال و رئیس بخش عفونی بیمارستان کودکان مفید با اشاره به وضعیت ابتلای کودکان به گونه هندی کرونا یا همان کرونای دلتا که این روزها در کشور شیوع پیدا کرده است گفت، کودکان بیشتر ممکن است به ویروس کرونای دلتا مبتلا شوند و به تبع آن در زنجیره انتقال هم قرار گرفته و به‌راحتی می‌توانند بیماری را به دیگران نیز منتقل کنند.

وی افزود: مسأله مهم این است که کودکان در زنجیره انتقال قرار می‌گیرند. در حال حاضر اگر وضعیت را نسبت به مشابه سال۱۳۹۹ در نظر بگیرید، اکنون بیمارستانهای اطفال ما تعداد موارد بستری بیشتر شده است. بنابراین در حال حاضر بخش‌های اطفال‌مان پر است و کمبود بخش هم داریم. در حالی که در سال قبل چنین موضوعی درباره بیمارستانهای کودکان مطرح نمی‌کردیم.

سلامت نیوز نوشت: دکتر عبدالله کریمی روز جمعه ۲۵تیر، درباره وضعیت ابتلای کودکان به کرونای دلتا یا همان واریانت هندی ویروس کرونا، گفت: کرونای دلتا نسبت به ویروس اصلی و هم‌چنین ویروس آلفا (واریانت انگلیسی ویروس کرونا) چند ویژگی دارد؛ یکی از ویژگی‌هایش این است که سرعت انتقال آن بسیار بیشتر بوده و قدرت سرایتش ۶۰درصد نسبت به ویروس آلفا بالاتر است.
او ادامه داد، در عین حال باید توجه کرد که در واریانت انگلیسی کرونا یا ویروس آلفا، یک نفر می‌توانست بین دو تا چهار نفر را مبتلا کند، اما در ویروس دلتا یک نفر مبتلا می‌تواند هشت نفر دیگر را هم مبتلا کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eac9fba4-549c-4501-b182-39558d58dde3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات