728 x 90

کرونای جهش یافته در جهان؛ برنامه واکسیناسیون پزشکان در آلبانی

کرونا در جهان
کرونا در جهان

در حالیکه همه‌گیری کرونا در سراسر جهان روی برگزاری کریسمس و بزرگداشت میلاد مسیح سایه افکنده بود، پاپ فرانسیس در پیام خود به‌مناسبت کریسمس، به‌خاطر وخامت بیش‌از‌پیش اوضاع به‌خاطر پاندمی کرونا، خواستار همکاری جهانی برای دسترسی همگانی به واکسن شد. پاپ افزود کمکها باید در وحله اول در اختیار بی‌بضاعتها قرار گیرد.

درحالیکه سراسر اروپا در ایام کریسمس و آغاز سال نو با محدودیتهای شدید برای مقابله با کرونا مواجه است، ترکیه نیز اقدامات پیشگیرانه‌یی را در رابطه با سفرهای بین‌المللی به‌اجرا می‌گذارد و از روز دوشنبه تا ماه مارس، برای مسافرانی که وارد این کشور می‌شوند، تست منفی کوید۱۹ را الزامی می‌کند. مسافرانی که قصد ورود به ترکیه را دارند باید نتیجهٔ منفی تست PCR مربوط به‌حداکثر سه‌روز قبل را همراه داشته باشند وگرنه در مقصد، به‌قرنطینه فرستاده می‌شوند.

اسپانیا، سوئد و سوئیس تأیید کردند که بیماران مبتلا به کرونای جهش یافته را شناسایی کرده‌اند.

آلودگی در افرادی دیده شده که در ارتباط با کسانی بوده‌اند که از انگلستان آمده‌اند.

در روزهای اخیر فرانسه، دانمارک، هلند، ایتالیا و آلمان و هم‌چنین کشورهای خارج اروپا گزارشاتی مبنی بر افراد مبتلا به این نوع از کرونا داشته‌اند.

در آلبانی ادی راما نخست‌وزیر این کشور در دیدار با پزشکان و کادر درمانی بیمارستان شمارهٔ یک مقابله با کوید۱۹ در تیرانا، گفت آنها اولین کسانی خواهند بود که واکسن کرونا را تا چند هفتهٔ دیگر دریافت می‌کنند. به‌گفتهٔ ادی راما، در اول ژانویه، مرکزی برای واکسیناسیون پزشکان در تیرانا راه‌اندازی خواهد شد.

نخست وزیر آلبانی گفت که علاوه بر قراردادی که با کمپانی فایزر بسته شده، انعقاد قرارداد با شرکتهای استرازنیک و مدرنا هم در چشم‌انداز بسیار نزدیک قرار دارند. او هم‌چنین تأکید کرد آلبانی تا مارس یا آوریل کل واکسنهای مورد نیاز کشور را دریافت خواهد کرد.

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد طی ۲۴ساعت از ۲۱۸۴ تست کرونا حدود ۲۴درصد که شامل ۵۳۳نفر جدید می‌شود مثبت و مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند. . در همین روز طبق آمار رسمی ۹تن دیگر به جان‌باختگان کرونا افزودشده است.

امروز هم‌چنین درگذشت ادی پشا از مدیران شناخته شده شهر جیروکاسترا در اثر ابتلا به کرونا اعلام شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d41c2aaa-3ce0-494f-9aca-173fe5d25042"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات