728 x 90

کرونا؛ یک فاجعهٔ مهیب انسانی در راه

سخن روز
سخن روز

هر روز که می‌گذرد بیشتر روشن می‌شود که ویروس مرگبار کرونا خیلی بیش از آنچه تصور می‌رفت در میهن‌مان گسترش پیدا کرده و هم‌چنان با سرعتی تصاعدی پیش می‌رود. علت این گسترش فاجعه‌بار، پرده‌پوشی واقعیت است.

 

دلایل کتمان واقعیت

دلایل این رویکرد رژیم، متعدد است:

اول، مانند فاجعهٔ هواپیمای اوکراینی، پای سپاه پاسداران در میان است؛ زیرا هنگامی که تمام دنیا مراوداتشان با چین را قطع کرده بودند، شرکتهای هوایی ماهان و آسمان که هر دو در تملک سپاه پاسداران هستند، موقعیت را برای کسب درآمد مغتنم شمرده و به‌جای سایر شرکتها، نقل و انتقال مسافران چین را به‌عهده گرفته بودند؛ روندی که هنوز هم ادامه دارد.

دوم، رژیم نمایش ۲۲بهمن و انتخابات را در پیش داشت و نمی‌خواست این نمایشها تحت‌الشعاع قرار بگیرند.

سوم، رژیم فاقد بیمارستانهای مجهز و سیستم‌های مناسب برای مقابله با این بیماری است. قابل‌ توجه است که ۲تن از جان‌باختگان از ۶نفری که رژیم رسماً اعلام کرده، پزشک هستند؛ زیرا پرسنل درمانی از وجود این بیماری بی‌خبر بودند و گاه ساعتها بیماران مبتلا را در صف نوبت نگه ‌می‌داشتند یا از پذیرش بیمار خودداری می‌کردند.

چهارم، پذیرش واقعیت وجود این بیماری ایجاب می‌کند که رژیم بودجه و امکانات قابل توجهی را برای مهار آن اختصاص دهد. اما این رژیم ضدمردمی و ضدملی نه می‌خواهد و نه می‌تواند از هزینه‌های سرکوب و صدور ارتجاع خود و یا از سهم غارت باندهای حاکم بکاهد و به‌ این قبیل مصارف اختصاص دهد.

فردی به‌نام مصطفی اقلیما(که از او به‌عنوان پدر مددکار اجتماعی در ایران نام می‌برند) طی مقاله‌ای در روزنامهٔ جهان صنعت(۳اسفند) به‌ نکات تکان‌دهنده‌ای اشاره می‌کند؛ از جمله این‌که چطور رژیم با پرده‌پوشی و کتمان این موضوع، موجب انتشار ویروس کرونا شده است. و این‌که: «وقتی خبر فوت ۲نفر اعلام می‌شود قطعاً ۱۰۰نفر مبتلا شده‌اند؛ اما وزارت بهداشت آمار رسمی نمی‌دهد. هم‌چنین چون سریعاً قم را قرنطینه نکردند حین اعلام خبر، ساکنان شهر قم از ترس مبتلا شدن به‌ شهرهای اطراف پناه بردند، یعنی مبتلایانی که اطلاع نداشتند با سفر به‌ شهرهای دیگر ویروس را ناخودآگاه پخش کردند... یک بیمارستان مجهز برای رسیدگی به‌ مبتلایان نداریم. بیماران را از سراسر کشور جمع‌آوری می‌کنند می‌آورند تهران تا معالجه شوند. پزشکان بیمارستانها از برخورد با مبتلایان وحشت دارند چون نمی‌دانند باید چه‌کار کنند. از دیشب تا حالا فقط ۲پزشک فوت کردند، چرا؟ چون تجهیزات ایزوله نداریم».

 

شروع فاجعه و پیشروی آن

بر اساس اطلاعات، این بیماری حدود یک ماه پیش ابتدا در شهر قم توسط چند مسافر اهل چین که در یکی از هتلهای این شهر ساکن بوده‌اند شیوع پیدا کرده است. به‌گفتهٔ شاهدان عینی در قم دست‌کم ۱۲نفر در قم بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند. سپس نمونه‌های دیگر آن طی روزهای اخیر در ۱۰شهر کشور شامل تهران، اراک، رشت، بابل، اندیمشک، یاسوج، سنندج، اشنویه و بروجرد مشاهده شده است.

یکی از اقدامات رژیم در پنهان‌کاری جنایت‌کارانه‌اش، انتقال بیماران به‌ یک بیمارستان متروکه‌ در یافت‌آباد است که تنها امکان آن، تخت برای بیمار می‌باشد. این بیمارستان حتی کیت تشخیص بیماری هم ندارد و برای بیماران، درمانی هم تجویز نمی‌کند.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس مطبوعاتی نسبت به‌ شیوع کرونا در دنیا هشدار داد. وی تعداد کل قربانیان ویروس کرونا در خارج چین را ۸نفر اعلام کرد که ۵نفر آن در ایران است. به‌ این ترتیب ایران بعد از چین دومین کشور دنیاست که به‌ویروس کرونا آلوده شده است. البته با فاصلهٔ خیلی زیاد از کشورهای بعدی، چرا که آمار واقعی در ایران بسا بیشتر از آمار رسمی اعلام شده است.

در حال حاضر کشورهای همسایه شامل افغانستان، عراق و هم‌چنین لبنان و کویت پروازهایشان به‌ ایران را قطع کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود سایر کشورها هم‌ چنین کنند. بدین‌ترتیب رژیم در انزوای بیشتری قرار خواهد گرفت که طبعاً پیامدهای اقتصادی وخیمی برایش خواهد داشت. اما مهمتر، واکنش‌های خشمگینانهٔ اجتماعی است که ۲نمونهٔ آن را در لاهیجان و در دانشگاه تالش شاهد بودیم. واکنش‌هایی که در روزهای آینده تداوم خواهد یافت. به‌ویژه آن‌که در حال حاضر کمبود ماسک در شهرهای مختلف تبدیل به‌ بحران شده است؛ گفته می‌شود که بحران کمبود ماسک تصنعی است و دست‌ باندهای مافیایی رژیم در کار است تا ماسک‌هایی را که از پیش تهیه کرده‌اند با قیمتی گزاف به‌فروش برسانند. در حال حاضر قیمت ماسک در بازار سیاه، در برخی شهرها مانند قم، به‌ ۱۰۰هزار تومان رسیده است.

اکنون روشن است که رژیم آخوندی به‌مثابه دشمن مردم ایران، اندیشه‌ای جز حفظ حاکمیت لرزان خود و پر کردن کیسه گشادش ندارد. این رژیم هیچ ارزشی برای جان و هستی میلیون‌ها ایرانی قائل نیست. آخوندهای حاکم با کتمان واقعیت‌های مربوط به‌ این بیماری مرگبار، موجب گسترش روزافزون آن می‌گردند که نه تنها مردم ایران، بلکه مردم سراسر جهان را مورد تهدید قرار می‌دهد. از همین روست که خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، برای مقابله با پنهان‌کاری رژیم از سازمان بهداشت جهانی خواست فوراً هیأتهای نظارت و درمان خود را به‌ ایران بفرستد و نگذارد شمار قربانیان ویروس کرونا سیر صعودی پیدا کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fdd41ac8-5676-4cf7-bc37-4e55faafc971"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات