728 x 90

کرونا؛ روحانی و صنعت سفسطه

سخن روز
سخن روز

روحانی روز شنبه ۳خرداد طی اظهاراتی در ستاد کرونا از بازگشاییهای جدید و برداشتن محدودیتهای بیشتر خبر داد. روحانی گفت اماکن مقدس و صحن‌ها از فردای عید فطر باز می‌شوند و از روز (شنبه) دهم خرداد، همهٔ کارمندان به‌طور عادی سر کار خود حاضر می‌شوند.

روی دیگر سکهٔ دروغهای روحانی

روحانی ادعا کرد که در ۱۰ استان کشور تقریباً شرایط خوبی هست و ما در مرحله کنترل هستیم.

این ادعاها در حالی است که تقریباً تمام کارشناسان و متخصصان، حتی مقام‌های رسمی، نظر مخالف دارند و هشدار می‌دهند که وضعیت در سراسر کشور بحرانی است، هیچ نقطهٔ سفیدی وجود ندارد و با این بازگشایی‌ها، چشم‌انداز بسیار سیاه و فاجعه‌باری در پیش است.

به‌عنوان نمونه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: «اطلاعات فعلی نشان‌دهندهٔ این است که هر هفته نسبت به‌هفتهٔ قبل ۳۰ تا ۴۰درصد افراد شناسایی شدهٔ مبتلا به‌کرونا در حال افزایش است».

معاون استاندار رژیم در سیستان و بلوچستان فاش کرد موارد مثبت کرونا در مقایسه با دو ماه اول ۱۵برابر شده است.

یکی از مقام‌های ارشد بهداشت در استان گلستان گفت تا تاریخ ۱۴فروردین ۲۳۰نفر بر اثر کرونا جان باختند، در حالی که مراجع رسمی فقط ۱۰مورد را ثبت کرده بودند.

از آنجا که روحانی نمی‌تواند جلو انتشار این فاش‌گویی‌ها را که روزانه به دهها و صدها مورد بالغ می‌شود، بگیرد، سعی می‌کند آنها را با شیوه‌های مختلف ماله‌کشی و رفع و رجوع کند و خط فرستادن مردم به میدانهای مین کرونا را با سماجت پیگیری کند.

این خطی است که خامنه‌ای به‌طور بی‌شکاف و به‌قول خودش «به هر قیمتی که هست» انتخاب کرده و روحانی را هم به اجرای آن گماشته است. تمام ادعاهای مسخره و دروغهای وقیحانه و رسوا هم در خدمت موجه جلوه دادن این خط است.

صنعت سفسطه

اما این بار روحانی شیوهٔ خود در بیان دروغهای مفتضحانه را اندکی تغییر داده و صنعت سفسطه را که در حوزه‌های آخوندی رایج است و روحانی هم در آن تبحر تمام دارد؛ به خدمت گرفته است.

از جمله روحانی ادعا می‌کند که وضعیت در ۱۰استان کشور خوب است، روی دیگر سکهٔ این ادعا آن است که وضعیت در ۲۱استان دیگر کشور بحرانی و وخیم است. بگذریم که همان ادعای ۱۰استان نیز چه بسا به کلی دروغ باشد، به‌خصوص که روحانی از اعلام اسامی این ۱۰استان خودداری کرد؛ ثانیاً، وزارت بهداشت رژیم تصریح نموده است که هیچ استان سفیدی وجود ندارد.

روحانی هم‌چنین گفت: میزان مرگ و میر نسبت به ابتلا، خوشبختانه روند نزولی دارد. روی دیگر این سخن هم آن است که هم میزان مرگ و میر و هم میزان ابتلا افزایش یافته است؛ چرا که اگر قدر مطلق مرگ و میر یا ابتلا کاهش یافته بود، مسلماً روحانی همین را بیان می‌کرد؛ بنابراین بیان نسبت آنها، دارای معنا و اهمیت ویژه‌یی نیست.

بیان نسبت دو مقوله و مقایسه آنها در صنعت جعل و سفسطه‌ٔ رژیم جایگاه ویژه‌یی دارد. به‌عنوان مثال خامنه‌ای یک بار به‌طور خنده‌داری ادعا کرد که سرعت رشد پیشرفت علم در ایران ۱۳برابر میانگین رشد علمی در دنیاست! این ادعا حتی در صورت صحت، جز یک شیادی نیست و برای گمراه کردن مخاطب است. به‌عنوان مثال دو خورو، یکی با سرعت ۱۰۰کیلومتر و دیگری با سرعت ۲کیلومتر در حرکت اند. اگر خودرو اول سرعت خود را به ۱۲۰کیلومتر برساند، ۲۰درصد افزایش سرعت داشته و اگر خودرو دوم سرعت خود را به۲۰کیلومتر برساند، سرعت رشد آن ۱۰۰۰درصد است. در این صورت ولی‌فقیه ارتجاع ادعا خواهد کرد که سرعت رشد خودرو دوم، ۵۰برابر رشد سرعت خودرو اول است!

با توسل به همین شیادبازیهاست که رئیس‌جمهور نظام ولایت ادعا می‌کند که گویا وضعیت رژیم نسبت به ماههای گذشته یا در مقایسه با کشورهای اروپا و آمریکا بهتر است.

اما همین که روحانی ناچار شده به جای دروغهای وقیحانه و شاخداری که اغلب اعتراض هم‌باندیهای خودش را هم برمی‌انگیخت، به این قبیل سفسطه‌بازیها متوسل شود، در عکس‌العمل نسبت به جریان مستمر افشاگریهای مجاهدین و مقاومت ایران است که روحانی در همین سخنرانی با غیظ و کلافگی نسبت به آن واکنش نشان داد و گفت: «بعضی‌ها هستند که می‌خواهند فضای روانی جامعه را ناامن کنند بعضی‌ها هستند که می‌خواهند القاء کنند به مردم که وضعیت غیرقابل بازگشت هست».

آنچه را که موجب کلافگی روحانی می‌شود و خود او از بیان صریح آن ابا دارد برخی مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی با صراحت بیشتری بیان می‌کنند. از جمله یکی از مهره‌های رژیم در وزارت‌خارجه‌، به نام انصاری در روزنامهٔ حکومتی آرمان (۳خرداد) می‌نویسد: «شرایط نظام بسیار حساس است و قطعاً تغییرات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در این دوران و پس از سپری شدن کرونا شامل حال ما خواهد شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d08f00e0-579a-41e6-8837-b3423e9bd077"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات