728 x 90

کرونا در زندان مرکزی اردبیل و ارومیه، شکنجه زندانی سیاسی در زندان زاهدان

زندان در ایران - عکس از آرشیو
زندان در ایران - عکس از آرشیو

هشت تن از زندانیان بندهای ۶و ۱ زندان مرکزی اردبیل به کرونا مبتلا شدند. حال دوتن از زندانیان وخیم گزارش شده است. در یک اقدام ضدانسانی، در بهداری زندان به این زندانیان قرص مسکن داده و دوباره به میان سایر زندانیان برگرداندند.

همبندی‌های این زندانیان خواهان انتقال آنان به بیمارستان شدند. اما دژخیمان خامنه‌ای اعتنایی به این خواسته نکرده و زندانیان را به داخل بند سایر زندانیان منتقل کرده‌اند.

 

در زندان مرکزی ارومیه تعداد باز هم بیشتری به کرونا مبتلا شدند. شماری از سربازان زندان نیز کرونایی شدند. به دلیل گسترش این بیماری جلسه محاکمه یی را که قرار بود روز ۳۰فروردین برای زندانی سیاسی عبدالسلام مردان برگزار شود به تعویق افتاده است.

 

شکنجه یک زندانی سیاسی در زندان زاهدان

دژخیمان خامنه‌ای در زندان زاهدان، زندانی سیاسی ایوب ریگی را وحشیانه شکنجه کردند و به‌رغم وضعیت حاد جسمی که نیاز بود به بیمارستان منتقل شود، به سلول انفرادی انداختند.

این زندانی سیاسی اولین بار در سال ۸۹ به‌خاطر فعالیت‌های سیاسی دستگیر شد و بعد از۴سال با وثیقه سنگین آزاد گردید. وی سپس روز جمعه ۱۵شهریور ۹۸ همراه با خانواده‌اش از شهر زاهدان عازم شهر کرمان برای درمان بود که در بین راه دستگیر و از آنجا به شکنجه‌گاه اطلاعات سپاه منتقل گردید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56b1ce04-09dd-4289-ba70-52525e8e568a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات