728 x 90

کرونا در ایران - مشهد: ۴۰درصد بیماران در ۲۴ تا ۳۶ساعت ابتدایی فوت می‌کنند

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر بروز می‌شود...

 

فاجعه کرونا در میهن: مشهد: ۴۰درصد بیماران در ۲۴ تا ۳۶ساعت ابتدایی فوت می‌شوند

علیرضا صداقت مدیر حکومتی بخش مراقبت‌های ویژه کرونای بیمارستان امام رضا در مشهد از فاجعه در حال اتفاق در مشهد بدون سیاست ضدمردمی رژیم آخوندی پرده برداشته و گفت:

«بیماران کرونایی زمانی که بدحال می‌شوند به بیمارستان مراجعه می‌کنند و این امر سبب شده تا ۴۰درصد بیماران بیمارستانهای قائم و امام رضا در ۲۴ تا ۳۶ساعت ابتدایی فوت شوند».

این مدیر حکومتی در یک فاشگویی از رقم‌سازی فوتیها کرونا توسط رژیم افزود:

«جوان، پیر، دختر و پسر می‌میرند و این‌ها را بر اساس اعداد و ارقام می‌گوییم.

اگر در اخبار رسمی می‌گویند فوتی‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثلا ۸۰مورد است، باز بر اساس همان صحبت‌های رسمی این عدد فوتی‌ها را باید ضربدر سه تا سه‌ونیم هم بکنیم. تنها آمار فوتی‌های بهشت رضا (ع) بین ۲۰۰ الی ۲۱۰نفر است. این‌ها واقعیتهایی‌ست که همه ما مطلع ایم. یک روز فوتی‌ها را بالا و یک روز پایین عنوان می‌کنند و نوعی بازی با اعداد شده است».

 

سازمان بهداشت جهانی: بیشترین تعداد مرگ و میر جدید مربوط به ایران است

نیمی از کشورهای منطقه (۱۰ کشور از ۲۲کشور) افزایش موارد را نسبت به هفته گذشته گزارش کرده‌اند که عمدتاً ناشی از موج گزارش‌شده توسط جمهوری اسلامی ایران (۲۰درصد) است

بیشترین تعداد موارد ابتلای جدید از جمهوری اسلامی ایران گزارش‌شده است (۲۴۸هزار و ۱۰۲نفر مبتلای جدید؛ ۲۹۵ و ۴دهم مورد جدید در هر ۱۰۰۰۰۰)،

بیشترین تعداد مرگ و میر جدید مربوط به جمهوری اسلامی ایران (۲۸۴۳ فوتی جدید؛ ۳.۴ فوتی جدید در هر ۱۰۰۰۰۰نفر، با افزایش ۳۶درصدی).)سازمان بهداشت جهانی۱۹ مرداد )

 

بحران کرونا و نبود دارو در ایران آخوندزده

ایرنا خبرگزاری رسمی حکومت آخوندی جمعه ۲۲ مرداد از «مرگ سریالی بیماران کرونایی در نبود دارو و تخت» خبر داد. سایر ارگان‌ها و کارگزاران رژیم هم به وضعیت بحرانی کرونا و نبود دارو اعتراف می‌کنند.

گزارشی در اینباره:  

آمار حکومتی جان‌باختگان کرونا از مرز ۵۰۰ نفر گذشت، عباس عبدی اما گفته: آمار واقعی ۳ برابر است. آمار بیماران کرونا در بیمارستان‌های تهران از مرز ۱۰هزار نفر گذشته و بر اساس آمارهای منتشر شده بیش از ۲هزار و ۵۰۰بیمار در تخت‌های مراقبت ویژه تحت مراقبت قرار دارند. با همین آمار حکومتی ایران الان در رتبه نخست جهان در زمینه ابتلا و مرگ‌ومیر بیماران کرونایی قرار دارد. محبوب‌فر در اعترافی شرایط بحرانی را این‌گونه توصیف کرده است: «ظرفیت آرامستانها در تعدادی از شهرها نیز اشباع شده است. «مردگان آواره» پدیده جدید این روزهای کشور است» «در ایران یک کشتار بی‌سابقه به راه افتاده است. وضعیت کشور و بسیاری از نقاط شهری از جمله تهران و اصفهان و مشهد و کرمان از سیاه هم سیاه‌تر است»

نگاهی به وضعیت بحرانی کرونایی برخی شهرها

وضعیت شهرهای درگیر کرونا لحظه به لحظه بحرانی‌تر می‌شود، خبرهایی از چند شهر؛

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت هم‌اکنون ۷هزار و ۱۹۳بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری هستند و ۲۲۱نفر در بخش مراقبتهای ویژه تحت درمان قرار دارند.

هتل ورزش گلستان هم به یک مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی تبدیل شده و روزانه تا ۵۰۰نفر را پذیرش می‌کند

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ما روزانه فقط در این بیمارستان ۲۰۰مورد سیتی اسکن داریم.

خادمی استاندار لرستان هم گفت: آمار و ارقام فعلی بیانگر روند به‌شدت نامطلوب و خطرناکی هستند.

از سوی دیگر ظرفیت بیمارستان علامه کرمی اهواز تکمیل شده و امکان پذیرش حتی یک بیمار دیگر را ندارد.

استاندار خوزستان گفت استفاده از ظرفیت ورزشگاهها و باشگاهها برای پذیرش بیمار را باید به‌عنوان یک گزینه در نظر بگیریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی صدوقی یزد گفت: هم‌اکنون ۸۸۶بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۵۰نفر بیمار بدحال در بخش مراقبتهای ویژه هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آخرین آمار بستریهای کروها در هرمزگان را یک‌هزار و ۲۹۷نفر اعلام کرد که از این تعداد، ۲۵۱نفر در شبانه روز گذشته بستری شدند و بیش از ۲۲هزار نفر نیز در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

 

افزایش ۲برابری مراجعه کودکان به بیمارستان‌ها در پیک پنجم کرونا

رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر(ع) با ارائه توضبح درباره نشانه‌های کرونا در اطفال گفت: در مقایسه با موج‌های قبلی میزان ورودی اطفال مبتلا به کرونا به بیمارستان حداقل ۲ برابر شده است. فکر می‌کنم تمایل این سوش از ویروس کرونا (دلتا) بیش از سوش‌های دیگر به سنین پایین‌تر است. (همشهر ی آنلاین ۲۲ مرداد)

روند پیک پنجم هنوز صعودی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: در پیک پنجم کرونا، متوسط روزانه بیماران حاضر در بخش‌های کووید۱۹ چیزی حدود هزار و ۲۱۹بیمار است و در حدود ۱۷هزار و ۷۰۰ بستری جدید در این پیک داریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به آمار بالای بستری در پیک پنجم، خاطرنشان کرد: تقریباً در تمامی بیمارستانهای دانشگاه به نوعی بیمار بستری کووید۱۹ داشتیم و به‌نظر می‌رسد که فعلاً این روند رو به صعود است و هنوز به وضعیت تثبیت شده‌ای در روند بستری نرسیده‌ایم (خبرگزاری حکومتی ایمنا ۲۲مرداد).

-مشهد کرونا

 

 

احتمال رسیدن به مرگ روزانه ۸۰۰نفر بر اثر کرونا

فرید نجفی معاون تحقیقات وزارت بهداشت در نامه‌یی خطاب به وزیر بهداشت رژیم هشدار داد وضعیت در روزهای آینده می‌تواند به حدود روزانه ۸۰۰مورد در روز نیز برسد.

این البته در شرایطی است که دیگر مهره‌های رژیم آمار واقعی را سه برابر این میزان می‌دانند. زالی به‌تازگی گفت ما آمار واقعی جان‌باختگان را پنهان می‌کردیم. (سایت حکومتی انتخاب ۲۱ مرداد )

 

حوزه درمان تهران در حال تجربه سخت‌ترین شرایط است

زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا رژیم در تهران: دامنه یا ارتفاع موج این خیز پنجم بیماری مطلقاً قابل قیاس با امواج قبلی نیست و نزدیک دو ماه است که تهران مثل اکثر استانهای کشور درگیر موج یا فراز پنجم بیماری شده است. زالی با اشاره به شرایط سخت فعلی و آمار بالای بیماران جدید و تعداد کم ترخیصی‌ها در بیمارستانها یادآور شد که یک تراز منفی بین ورودی و ترخیص بیمارستانها وجود دارد.

به‌رغم تمام درمانهای دارویی متأسفانه دوره نقاهت بیماران مبتلا به دلتا ویروس طولانی‌تر است (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۲۲ مرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c18ebdd-a3ef-40d5-baa5-721b0deafdf9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات