728 x 90

کرونا در ایران - هر ۲.۵ ثانیه یک نفر مبتلا و هر ۴ دقیقه یک نفر فوت می‌کند - گزارشی از بیمارستانی در کرج

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر به‌روز می‌شود...

 

 افزایش شمار شهرهای قرمز به ۳۳۶ شهر: آرایش بحرانی در آرامستان‌های تهران، مشهد و اصفهان

وزارت بهداشت اعلام کرد که شمار شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونا در ایران به ۳۳۶ شهر افزایش یافته است و همزمان با افزایش شمار جان‌باختگان روزانه کرونا، بعد از بحران کمبود تخت، آی‌سی‌یو و اکسیژن و سرم، اکنون  مدیران شهری تهران، مشهد و اصفهان از آرایش بحرانی در آرامستان‌ها خبر داده‌اند. )خبرگزاری تسنیم ۱۶ مرداد )

 

هر ۲.۵ ثانیه یک نفر در ایران به کرونا مبتلا شد، هر ۴ دقیقه یک نفر فوت کرد

روز ۱۵مردادماه سایت خبرآنلاین رژیم در خصوص شیوع گسترده ویروس کرونا نوشت:‌ به نظر می‌رسد که روند اوج‌گیری ترسناک موج پنجم کرونا در ایران به این زودی‌ها متوقف نمی‌شود. در یک هفته اخیر متاسفانه باز هم اعداد سیاه کرونا بیشتر و بیشتر شدند و حتی رکورد مجموع مبتلایان و بستری‌ها در یک هفته شکسته شد.
در هفت روز اخیر تعداد مبتلایان کرونا با شیب تندی افزایش پیدا کرد و در حالی که در روز ۸ مرداد ۲۴۷۱۵ نفر به کرونا مبتلا شده بودند، ۱۴ مرداد ۳۸۶۷۴ نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند. ابتلای این جمعیت به کرونا به این معنا است که در هفت روز اخیر هر ۲.۵ ثانیه یک نفر در ایران به کرونا مبتلا شده است.


با افزایش آمار مبتلایان، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور هم افزایش پیدا کرده است، به طوری که ابتدای هفته اخیر تعداد جان‌باختگان روزانه ۲۷۰ نفر بود و در روز پایانی به ۴۳۴ نفر رسید.
در مجموع در این هفته سیاه کرونایی ۲۵۵۴ نفر از کسانی که کرونا مبتلا شده بودند جان باختند. این یعنی هر ۴ دقیقه یکی از مبتلایان کرونا در کشور فوت کرد.

 

شیوع ویروس جهش‌یافته در خوزستان همزمان با افزایش ۵۲ درصدی مرگ ‌و ‌میر در یک هفته

شیوع کرونا وضعیت سلامت عمومی مردم ماهشهر را به‌حالت فرابحرانی درآورده به‌گونه‌یی که اعزام موارد بالای حاد و اورژانسی از طریق اتوبوس و بالگرد نیز امکان‌پذیر نیست. با ثبت ٤۵٨ فوتی در شبانه‌روز گذشته، آمار جان‌باختگان کرونا به بالاترین رقم از آغاز موج پنجم کرونا در ایران رسیده است.

همچنین با اعلام خبر افزایش ۵۲ درصدی آمار مرگ‌ و ‌میر ناشی از کرونا در خوزستان طی هفته گذشته، دانشکده علوم پزشکی آبادان از شیوع ویروس جهش‌یافته در تعدادی از شهرستان‌های این استان خبر داد (خبرگزاری حکومتی برنا ۱۵ مرداد).

 

گزارش روزنامه حکومتی همشهری از تبعات سیاست جنایتکارانه رژیم آخوندی در قبال مردم ایران

در حالیکه با پیشرفت واکسیناسیون در سایر کشورها بسیاری از موانع مربوط به ویروس کرونا برداشته می‌شود، روزنامه حکومتی همشهری طی گزارشی تحت عنوان «تکان‌دهنده، همچون بار سنگین مرگ‌های پی‌درپی در بهشت زهرا» تبعات سیاست جنایتکارانه آخوندها را به تصویر کشیده و می‌نویسد:

  «کرونا همچنان بی‌محابا می‌تازد. وضعیت در تهران قرمز و تعداد متوفیان به قدری زیاد است که به گفته مدیرعامل بهشت زهرا، شرایط این آرامستان غیر قابل تصور است!

از آغاز بحران همه‌گیری، فعالیت کارکنان بهشت زهرا و داوطلبان چند برابر شده است؛ آنها شریک غم سنگین مردم در ایستگاه آخر هستند. روایت‌های آنها از موج مرگ و میر این روزها تکان‌دهنده‌ است» ( خبرگزاری حکومتی همشهری آنلاین ۱۵ مرداد).

 

گزارشی از بسته شدن بیمارستان مجهز موسوم به خمینی کرج در شرایط شیوع گسترده کرونا 

در شرایطی که مردم از نبود تخت بیمارستان و اکسیژن و سایر امکانات، جانشان را از دست می‌دهند، مافیای حکومتی از ماه‌ها پیش بیمارستان مجهز موسوم به خمینی ملعون کرج را تحت نام مزایده از دور خارج کرده تا از فروش آن سودهای نجومی به جیب بزنند. آنها قیمت پایهٔ این بیمارستان را ۲۵۸میلیارد و ۶۸۶میلیون تومان مشخص کرده‌‌اند.

درحالی که در راهرو های بیمارستانها و مراکز بهداشتی نیز بیماران کرونایی وجود دارد، بیمارستان موسوم به  خمینی کرج با ظرفیت ۲۲۰ تخت کاملا خالی است. این بیمارستان متعلق به نهاد غارتگر موسوم به «بنیاد شهید و امور ایثارگران» و شهرداری استان است که به‌دنبال سودجویی بیشتر، آن را تعطیل کرده‌اند.

گزارش یک هموطن از بخش سی.سی.یو این بیمارستان:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/787080bf-de97-4b52-90e0-d645da052b71"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات