728 x 90

کرونا در ایران - حریرچی: در سطح کشور ۱۴۱شهر قرمز و ۳۲۹شهر قرمز و نارنجی تقریباً ۷۴درصد شهرهای کشور

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر به‌روز رسانی می‌شود.

 

حریرچی: در سطح کشور ۱۴۱شهر قرمز و ۳۲۹شهر قرمز و نارنجی تقریباً ۷۴درصد شهرهای کشور 

حریرچی معاون وزیر بهداشت رژیم: ما الآن با یک افزایش جدی مواجه هستیم در سطح کشور ۱۴۱شهر یعنی حدود ۳۲درصد شهرهای ما الآن قرمز هست و ۳۲۹شهر قرمز و نارنجی تقریباً ۷۴% شهرهای کشور قرمز و نارنجی هستند هفته گذشته نزدیک به ۱۰۰هزار مورد سرپایی مثبت جدید بیمار شناسایی شده و بیش از ۱۰۰۸ فوتی مثبت داشتیم به عبارت دیگر ما افزایش ۴۰درصدی موارد مثبت سرپایی و ۱۷درصدی بستری مثبت و ۱۰درصدی افزایش فوت مثبت در هفته گذشته داشتیم این در تهران شدید تر هست در تهران موارد سر پایی ما ۴۷درصد افزایش پیدا کرده به عبارت دیگر یک و نیم برابر بیشتر شده جبهه اصلی ما در جنوب است استانها و شهرها از جنوب قرمز شدند الآن استان هرمزگان ۱۱درصد موارد بستری استان کرمان ۹درصد و استان سیستان و بلوچستان ۴درصد موارد بستری کل کشور را تشکیل می‌دهند یعنی ۲۴درصد همین سه استان در حالی که بیش از ۶ یا ۷درصد جمعیت کشور را بیشتر ندارند

افزایشهای ما اگر نقشه را ملاحظه بفرمایید از مرکز به طرف بالا رفت و از تهران وارد مازندران و از این طرف از مراوداتی که بین زابل و گلستان هست وارد گلستان شده یک علت فرو ریختن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استانهای مختلف به هر دلیل هست...

مطمئناً بهترین راه سریع‌ترین راه برای رسیدن به شرایط عادی و بازگشت به زندگی واکسیناسیون عمومی هست! ما مشکلات مردم را درک می‌کنیم مشکلات کسبه مشکلات کارگران کشاورزان مشکلات افرادی که بیکار شدند را درک می‌کنیم و اذعان می‌کنیم.

 

بستری بیماران کرونایی در اصفهان ۲۰درصد افزایش یافت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میزان بستری بیماران دارای علائم کرونا در بیمارستانهای استان در یک هفته اخیر ۲۰درصد افزایش یافت و روند صعودی آن سرعت بالایی دارد.
آرش نجیمی روز یکشنبه افزود: امروز تعداد بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستانهای استان اصفهان به نزدیک یکهزار و ۲۰۰نفر رسید که نسبت به یک هفته گذشته افزایش ۲۰درصدی را نشان می‌دهد.
وی با بیان این‌که تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستانها اوایل تیر امسال حدود ۸۰۰نفر بود، تصریح کرد: در ۲هفته اخیر این آمار شتاب گرفت و به بالای یکهزار نفر رسید.

 

زالی: از مرز ۶هزار بستری کرونایی در تهران عبور کردیم

فرمانده ستاد عملیات کرونا در کلان‌شهر تهران گفت: برای اولین بار در چند روز اخیر از مرز ۶هزار بیمار بستری مبتلا به کرونا در تهران عبور کردیم و در حال حاضر تعداد بیماران بستری در تهران به ۶هزار و ۲۴۶نفر رسیده است.
علیرضا زالی روز یکشنبه در حاشیه مراسم راه‌اندازی بخشهای عمل جراحی و سی تی اسکن بیمارستان مهدیه با اعلام این مطلب افزود: از این تعداد ۶هزار و ۲۴۶نفر، ۲هزار و ۱۴۳بیمار در بخش مراقبتهای ویژه مراکز درمانی بستری هستند (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۲۰تیر).

 

شمار مبتلایان جدید کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۴۲۴نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن یک‌هزار و ۴۲۴مورد جدید کرونا طی ۲۴ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۷۰هزار و ۹۰نفر رسید.
محمد هاشمی شهری روز یکشنبه ۲۰تیر در گفتگو با خبرنگار حکومتی ایرنا اظهار داشت: با فوت ۲۸مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۸۴۸نفر رسید.

 

در سیستان و بلوچستان سردخانه‌ها از جنازه پر شده

سردخانه‌ها از جنازه پر شده و واقعیتی است که نمی‌توان انکار کرد، اگر دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت می‌خواهد موفق عمل کند باید حضور میدانی و نامحسوس داشته باشد و عده‌یی قابل اعتماد را به‌عنوان افراد عادی وارد بیمارستانها کند تا درد مردم را حتی برای پذیرش در بیمارستان بفهمند.

خبرگزاری حکومتی انتخاب روز یکشنبه ۲۰تیر نوشت، وضعیت سیستان و بلوچستان هم‌چنان قرمز و بحرانی است، هر روز شاهد فوت بیش از ۲۰بیمار کرونایی هستیم، وضعیت هم‌چنان قرمز و بحرانی است، هر روز شاهد فوت بیش از ۲۰بیمار کرونایی هستیم.
شهرهای زاهدان، چابهار، ایرانشهر، زابل به‌دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز است و روزانه افزون‌ بر ۲هزار و ۳۰۰تست کرونا در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود که حدود ۳۹درصد آنان مثبت است.
افزون‌ بر ۹۰درصد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش‌یافته انگلیسی و دلتا است.
۶۰درصد از مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان سن بین ۳۰ تا ۶۰سال دارند این یعنی جوانان در معرض خطر هستند و باید هر چه زودتر واکسیناسیون همگانی در این استان آغاز شود.


مشکلات اکسیژن‌ساز یک سالی است که در حال مطرح شدن است ولی مسؤولین دانشگاه به جای ترتیب اثر منتقدان را به دادگاه و پلیس فتا حواله می‌دادند. بیشتر نیروهای تأسیسات به‌دلیل پخش شدن گزارش خراب بودن دستگاه اکسیژن‌ساز به این نهادها فراخوانده شده‌اند البته این هم راهی برای حل کردن مسأله بود که صورت مسأله پاک می‌شد.
آقایان مسئول دانشگاه که مدام بیانیه می‌دهید و مشکلات را رد می‌کنید پرسنل دیگر برایشان نفسی نمانده از شدت کار تا برخورد سوپروایزرها و مسؤولین بیمارستان می‌توان نام برد، چند وقت است درخواست قطع کردن تایمکسها را جهت جلوگیری از انتقال ویروس جدید کرونا را داریم اما متأسفانه جان پرسنل برای مسؤولین بیمارستان اصلاً ارزشی ندارد!
سردخانه‌ها از جنازه پر شده و واقعیتی است که نمی‌توان انکار کرد، اگر دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت می‌خواهد موفق عمل کند باید حضور میدانی و نامحسوس داشته باشد و عده‌یی قابل اعتماد را به‌عنوان افراد عادی وارد بیمارستانها کند تا درد مردم را حتی برای پذیرش در بیمارستان بفهمند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/49cc90c2-83fb-4f78-9e0e-b371bb423cd3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات