728 x 90

کرونا در جهان؛ وزیر بهداشت فرانسه: صحبت از هر نوع کاهش محدودیتهای کرونایی، بسیار زود هنگام است

کرونا در فرانسه
کرونا در فرانسه

اولیویه وران وزیر بهداشت فرانسه گفت صحبت از هر نوع کاهش محدودیتهای کرونایی، بسیار زود هنگام است. او گفت اگر چه فرانسه، برخلاف بسیاری کشورها، موج سوم کرونا را تجربه نکرد اما در واقع هرگز به‌میزان کافی از شدت موج دوم کاسته نشد که بیمارستانها به‌وضعیت عادی برگردند. هر نوع کاهش محدودیت در حال حاضر، کشور را ناچار خواهد کرد که در آینده نزدیک محدودیتهای شدیدتری اعمال کند.

در فرانسه زمان قرنطینه برای کسانی که نتیجه آزمایش‌شان مثبت باشد از یک هفته به ۱۰روز افزایش یافته است.

به گفته مقامات فرانسوی این محدودیتها برای مقابله با شیوع سریع گونه‌های جدید کرونا در فرانسه اعمال می‌شوند. در حال حاضر ۳۶درصد موارد ابتلا در فرانسه، از گونه جدید انگلیسی هستند و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان فوریه (اوایل اسفند) گونه انگلیسی به نوع غالب بیماری در فرانسه تبدیل شود. (فرانسه۲۴- اول اسفند)

آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در آفریقا از ۱۰۰هزار نفر گذشت. دومین موج کرونا در این قاره، بیمارستانها و سیستمهای بهداشتی کشورها را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

در همین حال بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان در کنفرانس جی۷ که به‌صورت آنلاین برگزار شد اعلام کرده که انگلستان واکسنهای مازاد بر مصرف خود را که بالغ بر ۲۰۰میلیون دوز می‌شوند از طریق مکانیسم کواکس در اختیار کشورهای فقیر قرار خواهد داد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز اعلام کرد کشورهای اروپایی، به‌تأمین واکسن در کشورهای فقیر کمک خواهند کرد. زیرا تا زمانی که همهٔ جهان واکسینه نشود، نمی‌توان پاندمی کرونا را پایان یافته تلقی کرد.

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد طی ۲۴ساعت از ۳۸۴۸ آزمایش انجام شده، ۱۰۷۱نفر معادل ۲۸درصد، مبتلای جدید به‌کروناشناسایی شدند و در همین روز طبق آمار رسمی ۱۹تن از جمله یک پزشک، جان خود را از دست داده‌اند. (تاپ چنل اول اسفند)

در همین حال پروژه واکسیناسیون در شهر فیر آلبانی با حضور نخست‌وزیر و وزیر بهداشت آلبانی آغاز شد. فیر از نظر آمار بیماری، دومین منطقه فعال در آلبانی محسوب می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/725a54a4-9efb-4d45-8b27-bb5e2b36490f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات