728 x 90

کرونا در جهان - واکسن‌ها به مرحله تست انسانی رسیده‌اند

کووید-۱۹؛ واکسن‌ها به مرحله تست انسانی رسیده‌اند
کووید-۱۹؛ واکسن‌ها به مرحله تست انسانی رسیده‌اند

مسابقه جهانی برای تولید واکسن کووید – ۱۹ از هفته‌ها پیش آغاز شده است. هر مؤسسه روشی خاص را در پیش گرفته و بنا به گزارش دویچه وله سه‌شنبه ۱۶اردیبهشت برخی محصولات به مرحله تست انسانی رسیده‌اند.

محمود عباس رئیس دولت فلسطین قرنطینه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در ساحل غربی را برای یک‌ماه دیگر تمدید کرد. او به خبرگزاری فرانسه ۱۶اردیبهشت گفت وضعیت اضطراری که از ۲۲مارس برقرار بوده تا ۵ژوئن ادامه می‌یابد ولی ترددات بین شهرهای ساحل غربی و شروع بکار بعضی کسب و کارها تسهیل داده خواهد شد. ساحل غربی تاکنون ۳۴۵مورد ابتلا به کرونا و دو جان باخته داشته است.

بیش از ۳۰کشور جهان در کنفرانس سازماندهی شده توسط اتحادیه اروپا متعهد به پرداخت بیش از ۸میلیارد دلار برای تأمین مالی تولید واکسن و داروی مقابله با ویروس کرونا شدند. رئیس کمیسیون اروپا، دبیرکل سازمان ملل و رؤسای کشورهای فرانسه، آلمان، انگلستان، ایتالیا، ژاپن و کانادا جزو شرکت‌کنندگان بنا به گزارش نیویورک تایمز دوشنبه ۱۵اردیبهشت در این کنفرانس بودند. تعدادی از شخصیتها و هنرمندان بین‌المللی نیز در این کنفرانس کمکهای مالی خود به این کمپین را اعلام کردند.

مجلس سنای فرانسه درخواست دولت این کشور برای کاهش سطح قرنطینه را رد کرد. ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه با حضور در مجلس سنا خواهان تأیید طرح کاهش مقررات شده بود. بیش از ۳۰۰ شهردار فرانسوی از جمله شهردار شهر پاریس با ارسال نامه سرگشاده به رئیس‌جمهور فرانسه خواهان به تأخیر انداختن بازگشایی مدارس برای ایجاد تغییرات در ساختار مدارس برای اجرای مقررات مقابله با کرونا شدند. امانوئل ماکرون در مصاحبه با فرانس ۲۴ دوشنبه ۱۵اردیبهشت گفت کاهش قرنطینه بازگشت به وضعیت عادی نخواهد بود و او نگرانی‌هایی موجود را درک می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1245cd94-33fd-4f16-8ce6-965f9acc4db0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات