728 x 90

کرونا در جهان - نخست وزیر انگلستان، وضعیت کووید۱۹ در فرانسه را بسیار غم‌انگیز توصیف کرد

کرونا در فرانسه
کرونا در فرانسه

آمار درگذشتگان ناشی از کرونا در جهان نشان می‌دهد که در شبانه‌روز گذشته در آمریکا ۱۰۷۶نفر، در برزیل ۳۸۶۹۰نفر، در فرانسه ۳۰۳نفر، در هندوستان ۴۵۹نفر، در لهستان ۶۵۳نفر، در ایتالیا ۴۶۷نفر، در اوکراین ۴۱۳نفر، و در آلمان ۲۰۰نفر جان‌باخته‌اند. . (سایت دانشگاه جانز هاپکینز ۱۳فروردین)

پروفسور کریس ویتی، افسر ارشد علوم پزشکی بریتانیا می‌گوید این کشور بایسی طی دو سال آینده نسبت به گونه‌های جهش‌یافته کرونا بسیار حساس و محتاط باشد. اگر چه تا آن موقع واکسنهای بسیار دیگری تأیید خواهند شد. دانشمندان دیگر، از جمله سازندگان واکسن آسترازینکا معتقدند بسیار نامحتمل است طی یک‌سال آینده گونه جهش‌یافته‌ای به‌طور ناگهانی خارج از پوشش حفاظتی واکسنها به‌وجود بیاید. (دیلی میل ۱۲فروردین)

مطابق گزارشات پزشکی، آمریکا ممکن است در مراحل اولیه موج چهارم کووید-۱۹ قرار داشته باشد، موجی که به‌تازگی در حال پاگرفتن است و تاکنون ۲۵ ایالت را در برگرفته است. وب سایت آکسیوس می‌گوید ایالات متحده طی هفته گذشته ۶۳۰۰۰مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ را ثبت کرده است که به نسبت هفته گذشته ۱۷درصد افزایش را نشان می‌دهد. قابل ذکر است که اکثر ایالتهای آمریکا محدودیتهای اجتماعی مربوط به کرونا را کاهش داده‌اند و این خود می‌تواند زمینه‌ساز ظهور موج چهارم باشد. (گادرین ۱۲فروردین)

شرکت جانسون‌اند جانسون اعلام کرد، ممکن است در بخشی از واکسنهای تولید شده‌اش اشکالاتی وجود داشته باشد. به‌دنبال درج این خبر، نیویورک تایمز نوشت: ۱۵میلیون دوز از واکسنهای تولید شده جانسون‌اند جانسون به‌خاطر اشتباهاتی در تولید آنها غیرقابل استفاده می‌باشند. سخنگوی شرکت اعلام کرد، منشأ اشتباه شناسایی شده و واکسنهای غیراستاندارد از دور استفاده خارج شده‌اند. (خبرگزاری رویترز ۱۲فروردین)

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلستان، وضعیت کووید۱۹ در فرانسه را بسیار غم‌انگیز توصیف کرد و افزود تجربه نشان داده است این بیماری به‌طور معمول چند هفته پس از شیوع در فرانسه، به انگلستان می‌رسد(خبرگزاری رویترز ۱۲فروردین)

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد که در شبانه روز گذشته از تعداد ۲۸۹۹ تست انجام شده، ۳۴۹مورد معادل ۱۲درصد ابتلای جدید شناسایی شده است. طی همین مدت ۶نفر جان خود را در اثر کرونا از دست داده‌اند. (تاپ چنل ۱۲فروردین)

کمیته متخصصان آلبانی طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد کلاسهای حضوری برای هنرجویان برگزار خواهد شد. از سوی دیگر راکاتسولی معاون وزارت بهداشت تأکید کرد متخصصان بر اساس تجزیه و تحلیل آمار و ارقام معتقدند وضعیت بستری در بیمارستانها و میزان مرگ و میر به نقطه‌ای از ثبات رسیده که می‌توان میزانی از محدودیتها را کم کرد. بنابراین ما معتقدیم با حفظ ضوابط و بر اساس میزان ابتلا در گروه سنی ۱۵-۲۰ سال، تدریس می‌تواند در کلاسها ادامه یابد. این وضعیت کماکان مانیتور خواهد شد. (تاپ چنل ۱۱فروردین)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/70463767-0f3b-4d3f-8c7e-f50a56e3413c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات