728 x 90

کرونا در جهان - برزیل با مشکلات جدی در کنترل بیماری روبروست

کرونا در جهان
کرونا در جهان

آمار درگذشتگان ناشی از کرونا در جهان نشان می‌دهد که در شبانه‌روز گذشته در آمریکا ۱۴۵۴نفر، در برزیل ۲۰۰۹نفر، در لهستان ۵۷۹نفر، در ایتالیا ۴۶۰نفر، در فرانسه ۱۱۰، در انگلستان ۹۸نفر و در آلمان ۲۲۹نفر جان‌باخته‌اند. (سایت دانشگاه جانز هاپکینز: ۵فروردین)

برزیل به‌عنوان دومین کشور جهان که از مرز ۳۰۰هزار فوتی در اثر کرونا گذشته، هم‌چنان با مشکلات جدی در زمینه کنترل بیماری مواجه است. از ۲۶استان کشور، ۱۸استان با مشکل جدی کمبود تخت ICU مواجهند و لااقل ۹۰درصد تخت‌های ICU در این استانها اشغال شده است. (یوتیوب فرانسه ۲۴ انگلیسی: ۵فروردین)

دولت فرانسه اعلام کرد که سه منطقه دیگر به‌مناطق قرنطینه اضافه شدند. از جمله منطقهٔ «رون» (Rhone) در حومه لیون نیز وارد قرنطینهٔ چهار هفته‌یی می‌شود.

به‌طور متوسط ۱۵درصد آزمایشات کرونا در این کشور مثبت هستند. سن متوسط ابتلا به‌بیماری مستمراً در حال کاهش است که به‌معنای ابتلای تعداد بیشتری از جوانان است. (یوتیوب فرانسه ۲۴ انگلیسی ۵فروردین)

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد که در شبانه روز گذشته از ۲۷۹۴مورد آزمایش، ۴۷۲نفر معادل ۱۷درصد مبتلای جدید به‌کرونا تشخیص داده شدند. در همین مدت ۱۳نفر جان خود را در اثر کرونا از دست دادند. (تاپ چنل ۵فروردین)

دکتر آرتان بوریتسی پزشک سرشناس و عضو آکادمی علوم آلبانیا در میان درگذشتگان است. دکتر بوریتسی ۵۶سال داشت. (آلبانیان دیلی نیوز۵ فروردین)

هم‌چنین لوران آهمتی هنرپیشهٔ آلبانیایی که در سطح جهانی شناخته شده بود در سن ۴۶ سالگی در اثر ابتلا به‌کرونا درگذشت. (آلبانیان دیلی نیوز۵ فروردین)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1b42b33-6935-45eb-b5d7-06bcefb93fd0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات