728 x 90

کرونا در جهان و آلبانی- شمار مبتلایان به کرونا در جهان به مرز هشتاد میلیون نفر رسید.

کرونا در جهان
کرونا در جهان

شمار مبتلایان به کرونا در جهان به مرز هشتاد میلیون نفر رسید.

دانشگاه جان هاپکینز که آمار جهانی کرونا را منتشر می‌کند اعلام کرد تعداد مبتلایان در کل جهان به بیش از ۷۹ میلیون و ۲۹۰ هزار نفر رسیده است. آمار جان‌باختگان نیز از یک میلیون ۷۴۰هزار نفر بیشتر شده است.

آمار واقعی البته بیشتر از آمار رسمی اعلام شده از جانب برخی کشورها مانند رژیم ایران است.

گزارشهای جدید پزشکی تأیید می‌کند که نوع جهش یافته ویروس کرونا هفتاد درصد واگیرتر است.

برخی دانشمندان برجستهٔ اپیدمولوژی، مانند پروفسور «درو وایسمن» (Drew Weissman) یکی از مخترعان تکنولوژی RNA که پایه ساخت واکسن کوید۱۹ است معتقدند که واکسن کرونا در برابر گونهٔ جهش یافتهٔ ویروس هم مؤثر است.

 

در آلبانی ادی راما نخست‌وزیر این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «همه کشورها درگیر نبردی برای خرید مقادیر انبوه واکسن کرونا هستند. آلبانی هم ارتباط مستمر خود را با برخی کشورهای دوست برای تأمین واکسن در دو ماههٔ اول سال۲۰۲۱میلادی حفظ می‌کند. . . . ما هر روز بر سر این مسأله کار می‌کنیم. ».

ادی راما گفت: «واقعیتهای پشت صحنه در مورد تهیهٔ واکسن با آنچه که کشورها در رسانه‌ها در این خصوص اعلام می‌کنند بسیار متفاوت است. او خاطرنشان کرد آمریکا اولویت را به مصرف داخلی خودش داده و در اتحادیه اروپا هم چیزی اضافه بر نیاز وجود ندارد. با این همه آلبانی در تلاش است واکسن مورد نیاز خود را در دو ماههٔ اول سال۲۰۲۱ تأمین کند».

 

آلبانی محدودیتهای جدید را از ۴ تا ۱۵دی به‌خاطر تعطیلات سال نو به اجرا می‌گذارد. رستورانها، مغازه‌ها و فروشگاهها بعد از ساعت هشت و نیم شب تعطیل می‌شوند و تردد هم تا ساعت ۶صبح ممنوع است.

وزارت بهداشت آلبانی هم‌چنین اعلام کرد که طی ۲۴ساعت گذشته از ۲۱۹۸ تست کرونا حدود ۲۳درصد مثبت بوده و ۵۱۰نفر جدید، مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند. در همین روز ۸نفر به‌شمار جان‌باختگان افزوده شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6466d24-4113-4796-bafa-9a9fc12e75ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات