728 x 90

کرونا؛ بازگشایی مدارس و خیزش معلمان

تجمع سراسری معلمان علیه سیاستهای رژیم آخوندی
تجمع سراسری معلمان علیه سیاستهای رژیم آخوندی

بر اساس اعترافات رسانه‌های حکومتی پیک ششم کرونا با سویه‌های خطرناکتر در راه است.

روزنامه همدلی به‌نقل از کارشناسان مختلف سلامت نوشت: «در شرایطی که هنوز نگرانی از ادامه موج پنجم کامل برطرف نشده، برخی از شنیدن صدای پای موج ششم کرونا در ایران خبر می‌دهند و نسبت به آغاز موج بعدی پاندمی هشدار می‌دهند»

همدلی به‌نقل از معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان نوشت: «از آنجا که پوشــش واکسیناسیون همگانی هنوز به ۷۰درصد جمعیت نرسیده» در صورت هر گونه سهل‌انگاری دچار خیز جدید بیماری خواهیم شد».

یکی از متخصصان بیماریهای عفونی در شبکه خبر تلویزیون هم امکان اوج گرفتن موج ششم را منتفی ندانست و گفت: «ممکن است با وجود سویه‌های جدید لامبدا و میو و سرایت پذیری بالاتر آنها، پیک جدیدی از کرونا را تجربه کنیم» (همدلی ۳مهر۱۴۰۰).

 

با این حال روز شنبه سوم مهرماه با حضور آخوند رئیسی در مدرسه‌ای در شهر ری زنگ آغاز سال تحصیلی به صدا درآمد.

وزارت بهداشت رژیم قصد دارد دانش‌آموزان را با واکسنهای غیرمعتبر و تأیید نشده توسط سازمان بهداشت جهانی، واکسینه کند، از جمله این واکسن‌ها سینوفارم چینی است که تزریق آن برای کودکان به تأیید سازمان بهداشت جهانی نرسیده است. در این رابطه روزنامه آرمان نوشت: « «ایران اخیراً اعلام کرده که واکسیناسیون دانش‌آموزان را با سینوفارم آغاز کرده، واکسیناسیون برای این سنین با این واکسن هنوز مورد تأیید منابع بین‌الملل واقع نشده است. این موضوع ضرورت ورود واکسنهای فایزر را که در سراسر دنیا مورد تأیید است را الزامی می‌کند

ایران به طرز عجیبی اصرار به از سر‌گیری آغاز به کار حضوری مدارس دارد و برای این هم واکسیناسیون دانش‌آموزان را هم آغاز کرده. واکسیناسیون ۱۲سال به بالا‌ها در حالی صورت می‌گیرد که در جاهای دیگر دنیا، فایزر را مناسب استفاده سنین پایین دانسته و در مورد سینوفارم چنین تاییدیه‌ای وجود ندارد» (آرمان ۳مهر ۱۴۰۰).

 

ضرورت واکسیناسیون کودکان با واکسن معتبر فایزر در شرایطی است که به‌نوشته روزنامه حکومتی جمهوری عباسعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع هم ضمن نادیده انگاشتن مقررات سازمان بهداشت جهانی برای واکسیناسیون خصوصاً واکسیناسیون کودکان گفت: «مسئولیت این‌که چه واکسنی به ۱۲ تا ۱۸سال یا کمتر از ۱۸سال تزریق شود با وزارت بهداشت و مشخصاً سازمان غذا و دارو است و این مسائل ربطی به سازمان بهداشت جهانی ندارد و اگر سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان تشخیص مناسب بودن و امن بودن یک واکسن را بدهند مسأله تمام است» (جمهوری اسلامی ۳مهر ۱۴۰۰).

با توجه به سیاست نگاه به شرق خامنه‌ای و بر اساس قرارداد وطن‌فروشانه ۲۵ساله با چین و معاملات اقتصادی با آن، سود دولت و نهادهای وارده کننده واکسن در این است که سینوفارم چینی وارد کنند. و اکثریت مردم محروم از جمله کودکان آن را با آن واکسینه کنند.

 

در رابطه با تاثیرات این نوع واکسنها روزنامه حکومتی ایران ۳۰مرداد ۱۴۰۰ با استناد به گزارش مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات ایران نوشت: «شاخص مرگ ناشی از عوارض ویروس کرونا در افرادی که دو هفته از دریافت دوز دوم واکسنشان گذشته بود ۲۰۲۷نفر اعلام شد هم‌چنین بر اساس اعلام این مرکز مرگ افراد واکسینه شده در کشور ۱۰برابر استاندارد جهانی عنوان شد».

پیشبرد این سیاست ضدمردمی در شرایطی است که وارد کردن واکسن معتبر ساخت کشورهای غربی‌ نظیر فایزر، مدرنا و آسترازنکا هیچ محدودیتی نداشته و ندارد، و به‌رغم ادعاهای دروغ و مکرر مقامات حکومتی در گذشته، واردات واکسن هرگز مشمول تحریم و مشروط به تأیید اف.ای.تی. اف نبوده است.

 

اما رژیم در جریان بحران کرونا دنبال دوجایه خوری بوده است. به‌نحوی که هم با گسترش بیماری در میان مردم آنها را زمینگیر و از خروش و خیزش بازدارد و هم با ساختن انواع واکسنهای نا معتبر و یا وارد کردن واکسن‌هایی با کارآیی پایین، سود آنرا به جیب نهادهای وابسته به بیت خامنه‌ای نظیر ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون و سپاه پاسداران بریزد، در صورتی که این نهادها مطلقاً تخصصی در زمینه واکسن نداشته و ندارند.

واقعیت این است که این سیاست ضدمردمی در رابطه با کرونا و مدارس برای مردم ایران لو رفته است. بی‌دلیل نیست که روز اول بازگشایی مدارس با اعتراض گسترده و سراسری معلمان روبه‌رو هستیم که به جای حضور بر سر کلاسها خیابان شهرها را به صحنه اعتراف علیه نظام جهل و جنایت آخوندی کرده‌اند. تظاهراتی که چشم‌اندازهای شورش و قیامهای دیگر را نشان می‌دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47273108-698d-4ef4-893f-056d33dcaf1c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات