728 x 90

کرونا در ایران - جایگاه رژیم از نظر کرونا در بین کشورها

گسترش کرونا در ایران
گسترش کرونا در ایران

این خبر تکمیل می‌شود.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱آبان۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۰شهر از ۱۲۹هزار و ۹۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۶۰۱نفر، در آذربایجان غربی به ۳۷۱۱نفر، در البرز به ۳۵۹۸نفر، در اصفهان به ۶۹۲۲نفر، در بوشهر به ۱۵۵۵نفر، در تهران به ۳۱۲۶۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۹۹۷نفر، در خراسان رضوی به ۹۸۱۷نفر، در خراسان شمالی به ۲۲۳۹نفر، در فارس به ۳۴۱۱نفر، در قزوین به ۱۲۹۲نفر، در کردستان به ۲۳۳۶نفر، در کرمان به ۲۰۱۵نفر، در کرمانشاه به ۲۸۰۳نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۵۴نفر، در لرستان به ۵۵۸۸نفر، در مرکزی به ۱۸۰۲نفر و در یزد به ۱۹۳۱نفر رسیده است.

رکوردشکنی در آمار مبتلایان: ۶هزار و ۱۳۶مبتلا در ۲۴ساعت

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم امروز ۲آبان اعلام کرد آمار مبتلایان جدید طی ۲۴ساعت گذشته ۶هزار و ۱۳۴مورد بوده است که نسبت به قبل یک رکورد محسوب می‌شود.

وی هم‌چنین اعلام کرد، در ۲۴ساعت گذشته ۳۳۵بیمار جان خود را از دست داده‌اند و افزود: در حال حاضر ۴۹۳۳بیمار کرونایی در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

اعتراف زالی به ۱۷۰۰بستری در بخش مراقبتهای ویژه

زالی رئیس ستاد حکومتی مقابله با کرونا روز ۱آبان در تلویزیون حکومتی اعتراف کرد:

تعداد تختهای اشغال شده برای بیماران کرونایی در استان تهران از ۶هزار تخت گذشته است و حدود ۱۷۰۰بیمار در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند.

بالغ بر ۴۲درصد بیماران بد حال کشور در حال حاضر در استان تهران مراقبتهای طبی و درمانی برایشان اعمال می‌شود افرادی که با علائم بالینی به ما مراجعه می‌کنند.

اعتراف مشاور وزیر بهداشت رژیم در مورد جایگاه رژیم از نظر کرونا در بین کشورها

محمد اسماعیل اکبری مشاور وزیر بهداشت رژیم در تلویزیون حکومتی روز ۱آبان در پاسخ به این سؤال که چرا نرخ مرگ و میر در ایران خیلی بالاتر از نرخ آن در دنیاست گفت:

«تو این وضعیت بسیاری از اون کشورهایی که ما در رادیو تلویزیون هی می‌گوییم وضع شان بد است خیلی وضع شان از ما بهتر است و ما جزء کشورهای بد داریم می‌شویم کاملاً جز کشورهای بد داریم می‌شویم این عرایض را من مثلا کتباًً در اسفند ماه هم نوشتم فرستادم همین اینها یک قانونمندی دارد».

کلاسهای حضوری مدارس شهرستانهای تربت‌حیدریه، سبزوار، گناباد و کاشمر تعطیل شد

به گزارش تلویزیون آستان رضوی رژیم، بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونای رژیم در خراسان رضوی کلاسهای حضوری مدارس شهرستانهای تربت‌حیدریه، سبز وار، گناباد و کاشمر با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا هفته آینده تعطیل است.

دکتر رحیمی دبیر قرارگاه مرکزی مقابله با کرونا خراسان رضوی: وضعیت استان خراسان رضوی قرمز هست و تعداد زیادی از شهرستانهای استان وضعیت قرمز را دارند ما در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد یعنی شهر مشهد و ۱۴شهرستان تابعه به‌طور متوسط روزی ۱۸۰بیمار جدید را داریم بستری می‌کنیم و تقریباً ۲۵۰نفر از این افرادی که بستری هستند در بخشهای مراقبتهای ویژه الآن بستری هستند در واقع وضعیت وخیم‌تری را نسبت به سایر بیماران دارند در برخی از شهرستانها که حالا در گزارش تان اشاره شد برخی از شهرستانها که وضعیت قرمز شدیدتری را داشتند محدودیتهایی اعمال شده که در اون شهرستانها خب وضعیت بیمارستانها یک مقدار بحرانی‌تر هست....

سنندج - مرگ ۹بیمار دیگر در ۲۴ساعت گذشته

تلویزیون شبکه کردستان رژیم گزارش داد: «بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ۲۴ساعت گذشته ۲۵۵نفر دیگر از مردم کردستان به بیماری کرونا مبتلا شدند بر اساس این گزارش در حال حاضر ۵۷۹بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای کردستان بستری هستند که ۷۵نفر از آنها در بخش ای سی یو در وضعیت اضطراری این بیماری قرار دارند هم‌چنین با مرگ ۹بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گذشته آمار جان‌باختگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان به ۵۸۴نفر رسید.
سنندج با ۲۰۵نفر بیشترین آمار جان‌باختگان در استان را به خود اختصاص داده است از آغاز شیوع کرونا بیمارستان توحید سنندج به‌عنوان مرکز پذیرش و درمان بیماران کرونایی در این شهر انتخاب شد فتحی‌پور رئیس بیمارستان توحید از تکمیل ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در این مرکز درمانی می‌گوید.

فتحی‌پور رئیس بیمارستان توحید سنندج: متأسفانه فعلاً در بیمارستان توحید با افزایش بی‌حد بیماران کووید۱۹ هستیم و تقریباً کل بخشهای بیمارستان به این بیماران اختصاص داده شده در حال حاضر ۱۹۰بیمار در بخشهای ما بستری هستند که ۳۵نفر از این بیماران نیاز به مراقبتهای ویژه دارند با این روند اگر مردم عزیز مان رعایت نکنند و حامی و همراه کادر درمان نباشند هم تختهای بیمارستانی گنجایش پذیرش بیماران غیرکووید و غیرکرونایی را ندارد و مشکلات عدیده‌ای برای سایر بیماران پیش خواهد آمد و هم متأسفانه فرسودگی کادر درمان و ابتلا کادر درمان ممکن است خدمات ما را با مشکل مواجه کند»

افزایش آمار جان‌باختگان کرونا در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توجه به گسترش شیوع کرونا در این استان اذعان کرد: «در شبانه روز گذشته به جز کاشان و آران و بیدگل ۴۷ فوت مشکوک به کرونا ثبت شده که مرگ ۲۸ نفرشان بدلیل کووید ۱۹ قطعی است»
آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: «در این مدت 1149 بیمار جدید به کرونا ثبت شده که از این تعداد 224 بیمار بستری شدند در حال حاضر 320 نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند در این مدت کاشان و آران بیدگل هم 83 بیمار جدید با علائم کرونا شناسایی شدند که 3 نفر بر اثر کرونا فوت کردند.»

افزایش فوتیهای ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از فوت هشت مورد جدید ناشی از کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۲۶۱ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند. شیرانی افزود: روزهای بسیار سختی در انتظار چهارمحال و بختیاری است، تعداد موارد سرپایی در این استان بسیار زیاد شده است . (باشگاه خبرنگاران جوان (رژیم) ۲آبانماه)

تقاضای قرنطینه دو هفته‌یی در آذربایجان غربی

(۱۰۰۰-۱) به‌دنبال اوجگیری جدید کرونا در آذربایجان غربی و افزایش آمار مبتلایان و جان باختگان، سازمان نظام پزشکی رژیم در این استان در نامه‌یی خواستار قرنطینه شدید دو هفته‌یی در مناطق مختلف شد. در این نامه از جمله آمده است با توجه به این‌که شرایط فعلی کرونا روزبه‌روز سخت‌تر و همکاران و کادر درمان در نهایت سختی و خستگی با افزایش روزافزون آمار بستری و فوتی در گیر می‌باشند خواسته شده است: نسبت به اجرای قرنطینه شدید حداقل به مدت دو هفته اقدام شود (روزنامه جوان ۱آبان).

اعتراف زالی به روند صعودی آمار ابتلاء و فوتیهای کرونا در تهران

زالی رئیس ستاد حکومتی مقابله با کرونا در تهران از ادامه روند صعودی آمار ابتلاء و فوتیها در تهران خبر داد. وی شب گذشته در مصاحبه با تلویزیون رژیم گفت:

«از نظر میزان مرگ و میر نسبت به روز گذشته ما حدود تقریباً ۱۵درصد رشد را در میزان مطلق مرگ و میر نشان می‌دهیم که نسبت به آمار ۲۴ساعت گذشته مرگ و میر ما ۱۵درصد افزایش رشد را نسبت به ۲۴ساعت گذشته نشان می‌دهد

در زمینه افرادی که آزمایش شان مثبت شده این هم نسبت به هفته گذشته اگر افرادی که مراجعه کردند در بحث میزان مبتلایانٍ با پی سی آر مثبت، این هم حدود ۱۸درصد ما رشد را در طول هفته اخیر داشتیم». (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۱ آبان۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df5e5b2e-517e-42fd-88e3-2547d656f36f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات