728 x 90

کرونا در ایران - گزارش یک شهروند - افزایش ناگهانی بیماران مبتلا به کرونا در چابهار

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر کامل می‌شود.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، شنبه ۳۰فروردین ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان فاجعه کرونا در ۲۹۴شهر ایران از ۳۱۵۰۰نفر بیشتر شده است.

خانم مریم رجوی: مسئولان بهداشت رژیم با تقلید ناشیانه از کشورهای اروپایی که آمار درگذشتگان آنها به‌طور واقعی پایین آمده عدد دیکته شده توسط ولی‌فقیه را اعلام می‌کنند اما با مهندسی دروغین آمار و ارقام نمی‌توان مردم را فریفت

آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان:

  • آمار  مبتلایان کرونا در جهان : ۲.۳۳۳.۲۲۴
  • آمار  قربانیان کرونا در جهان : ۱۶۰.۸۱۸

 

بحران کرونا در ایران

 

اعلام آمار قطره چکانی توسط سخنگوی وزارت بهداشت رژیم:

  • شمار قربانیان کرونا در ایران به ۵۱۱۸نفر.

  • از دیروز تا امروز ۱۳۴۳بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد.

  • مجموع بیماران کووید۱۹در کشور به ۸۲۲۱۱نفر رسید.

  • متأسفانه در طول ۲۴ساعت گذشته، ۸۷بیمار کووید۱۹جان خود را از دست دادند.

  • شمار جانباخته تا امروز ۵۱۱۸نفر از بیماران.

  • ۳۴۵۶نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

گزارش یک شهروند - افزایش ناگهانی بیماران مبتلا به کرونا در چابهار

  • روز شنبه ۳۰ فروردین ۹۹ آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهر چابهار ناگهان بالا رفت و ۶۸نفر به کرونا مبتلا شدند. از این تعداد فقط ۸ نفر را در تنها بیمارستان چابهار (بیمارستان امام علی) بستری کردند و بقیه بیماران در خانه هایشان بستری شدند.

 

گزارش یک شهروند از هزینه بالای بیمارستانها برای بیماران کرونایی

  • یکی از هموطنان مبتلا به ویروس کرونا از شهرستان هادیشهر در رابطه با هزینه‌های سرسام‌آور بیمارستان گفت: «به‌خاطر کرونا ۶روز در بیمارستان هادیشهر بستری بودم. اس.ام.اس برایم دادن که باید پول بپردازم. ۳میلیون و ۲۸۰تومان پول دادم. قرار است بیمه مقداری را پرداخت کند‌. در صورتی که گفته بودند درمان رایگان است. کسانی که بیمه ندارند تعیین‌تکلیف نیستند».
  • هادیشهر غربی‌ترین شهر در بین مراکز شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی و مرکز اداری شهرستان مرزی جلفا است.

 

 

  • دوگانه‌گویی ابلهانه آخوند روحانی: از سر گیری کسب و کارها به‌معنی تمام شدن کرونا نیست.
  • اذعان روحانی به خطرات و تناقض شروع کار: وقتی بگوییم مردم با وسایل نقلیهٔ عمومی تردد کنند از نظر بهداشتی دچار مشکل می‌شویم، اگر هم بگوییم مردم از خودروی شخصی خودشان استفاده کنند، ترافیک ایجاد می‌شود. اما ما راه دوم را انتخاب کردیم و ترافیک ایجاد شد.
  • روحانی برخلاف نظر مدیران وزارت بهداشت: آمارهای وزارت بهداشت دربارهٔ کرونا امیدوارکننده است.
  •  
  • محسن هاشمی رئیس شورای حکومتی شهر تهران: میزان ابتلا به‌ کرونا در کشور بسیار بیشتر از آمار رسمی است.
  • فرانسه ۲۴: در حالی که ویروس کرونا بسیار مسری است، سران رژیم ایران می‌گویند که باید عواقب اقتصادی اقدامات قرنطینه را در نظر بگیرند، این رژیم تحت تحریم‌های شدید اعمال شدهٔ آمریکا در حال دست و پا زدن است.
  • هشدار وحشت‌آلود در روزنامهٔ حکومتی آفتاب یزد‌: باید به فکر باز کردن فضای سیاسی و اجتماعی جامعه بود، در غیراین صورت جامعه به سوی انفجارهای مقطعی یا سراسری خواهد رفت.

 

 

  • وحشت حق شناس، رئیس کمیسیون بهداشت شورای حکومتی شهر تهران از انتشار آمار کرونا توسط مقاومت ایران: آمار دقیق را توضیح دهیم تا مراکزی در خارج از کشور اقدام به انتشار آمار نکنند که در نهایت ما سرافکنده شویم.
  • حق شناس: بهتر است با مردم شفاف باشیم و با جان آنها بازی نکنیم. به‌طور مثال آمار به‌این صورت که دو هزار نفر مبتلا، ۱۰۰نفر فوتی، ۴۰۰نفر بهبود یافته به مردم داده می‌شد. این نحوهٔ اطلاع‌رسانی یک خودزنی غیرمنطقی و بدون هیچ‌گونه پشتوانه علمی بود.
  • رضا منصوری، فیزیکدان و معاون سابق پژوهشی وزیر علوم درباره کرونایاب سپاه: جهان به ما می‌خندد.

 

بحران کرونا در ایران و روزنامه‌های حکومتی:

مهرداد معمارزاده، رئیس بیمارستان کودکان امام حسین اصفهان، با اشاره به راه‌اندازی بخش ویژه کرونای کودکان در بیمارستان امین این شهر، گفت که تاکنون ۷۳کودک با علائم مشکوک به کرونا در این بخش بستری شده‌اند و به‌طور میانگین، روزانه ۷ تا ۸کودک مشکوک به کرونا در این بخش بستری هستند.

محمد علوی، مدیر گروه بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با هشدار نسبت به افزایش ابتلا به کرونا بر اثر بازگشایی‌ها، گفت:بازگشایی‌ها هدفمند انجام نشد، نمی‌توانیم بگوییم که مشاغل کوچک، کم‌ریسک هستند چون موارد زیادی از انتقال بیماری در فروشگاههای کوچک و خرده‌کارها رخ داده است.

 

روزنامه حکومتی ستاره صبح به نقل از حسین راغفر اقتصاددان حکومتی نوشت: از سال ۱۳۸۴ به این‌سو، درآمدهای ارزی که در دولتهای نهم و دهم به‌شدت افزایش پیدا کرد و تخصیص و توزیع این درآمدها مبتنی بر منافع گروهی و حزبی بود. پیامدهای آن را امروز در بخش‌های عمومی مثل بحران کنونی کرونا می‌بینیم. منابع بزرگی که آن زمان وارد کشور شده بود اگر درست سرمایه‌گذاری می‌شد، امروز با کاستی‌های حوزه درمان و سلامت یا بیکاری گسترده ناشی از کرونا و این مسائل روبه‌رو نبودیم. به‌رغم شواهد متعددی هم که برای این فساد مالی وجود داشته و تأیید هم شده، هیچ‌وقت گزارشی به مردم داده نشد.
مسئول این مسأله هم نظام حکمرانی اقتصادی کشور است. این اتفاقات آن‌چنان در حدود پانزده سال گذشته گسترده شده که اعتماد عمومی که سرمایه اصلی هر نظام سیاسی است را خدشه‌دار کرده و به آن آسیب‌زده است. حتی تکذیب این‌ها هم بیشتر به بی‌اعتمادی مردم منجر می‌شود.

 

کرونا پدیده‌ای نیست که دیگر بتوان با تبعات آن به شکل شعار زده رفتار کرد

روزنامه حکومتی ایران: کرونا مشکلات و بحران­‌هایی را که قبلاً داشتیم به‌شدت تعمیق می‌بخشد. ما باید باور کنیم که این کرونا پدیده‌ای نیست که دیگر بتوان با تبعات آن به شکل شعار زده رفتار کرد.

روزنامه حکومتی اعتماد: ضروری است مقامات بهداشتی توضیحاتی در مورد کاهش چشمگیر موارد ابتلا، به مردم و نیز به جامعه تخصصی بین‌المللی بدهند... خاصه آن که این میزان کاهش از ابتلا با الگوهای بین‌المللی نیز تا حدی ناهمخوان است.
یکی از دلایل ناهمخوانی الگوی ابتلا در ایران با الگوهای جهانی می‌تواند ملاک‌ ابتلا و فوت باشد. در ایران به‌گفته مقامات از جمله اخیراً دکتر سمیعی، مدیرکل آزمایشگاههای وزارت بهداشت، موارد مثبت قطعی مواردی است که با تست PCR-RT اثبات شده باشد و کسانی تست می‌شوند که با علائم حاد در بیمارستان بستری شده باشند. لذا، بیماران یا مرگ‌هایی که به این ترتیب تشخیص طبی نشده باشند، در زمره مبتلایان به کرونا دسته‌بندی نمی‌شوند. و اینها بر اساس تجربه چین، حدود 80درصد مبتلایان را شامل می‌شوند.
در حالی که به‌گفته دکتر سمیعی روزانه در ایران حدود 10هزار تست انجام می‌شود، شمار تست‌های روزانه در آلمان بیش از 110هزار است.

 

کرونا اقتصاد ما را به نوعی فلج کرده است

روزنامه حکومتی ابتکار: علی صوفی: اگر شرایط کشور برای مهار و کنترل این ویروس خوب پیش نرود و وضعیت اقتصادی و معیشتی هم‌چنان نابسامان باشد نتیجه آن نارضایتی مردم خواهد بود،... اقتصاد کشورها یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که این ویروس بیشترین آسیب را به آن وارد کرده است. به‌گونه‌یی که همه فعالیت‌های اقتصادی را به تعطیلی کشانده است. این امر در کشور ما که علاوه بر این مشکل از سوی آمریکا نیز دچار تحریم‌های یکجانبه است خیلی حائز اهمیت است و در واقع اقتصاد ما را به نوعی فلج کرده است. بنابراین اگر تصمیم‌گیرندگان نتوانند کرونا را مهار کنند و اوضاع معیشتی بهبود نیابد، نتیجه‌یی جز افزایش نارضایتی عمومی نخواهد داشت.

 

روزنامه حکومتی آرمان: عباس آرگون نایب‌رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی رژیم:

باید در نظر داشته باشین که کرونا مشکلات جدیدی را به‌ مشکلات قبلی اقتصاد ما اضافه کرد که همین موضوع باعث تعطیلی بسیاری از بنگاههای اقتصادی شده و به‌گردش کالا و زنجیره تأمین آسیب جدی وارد کرده است. در واقع امروز نه‌تنها بخش تولید و تجارت ما دچار ضرر و زیان هنگفتی‌شده، بلکه در بخش تقاضا هم آسیب‌های جدی بروز کرده است.

 

روزنامه حکومتی آرمان: این‌که دولت می‌گوید «در خانه بمانید»، از آن طرف مردم سؤال می‌کنند ما در خانه چه بخوریم؟

  • بسیاری شغل‌شان را با رعایت فاصله اجتماعی به‌منظور محافظت بیشتر از دست می‌دهند. دولتها و حکومتها باید از ذخائر ملی که دارند در این‌گونه موقعیت‌های بحرانی به داد زندگی مردم برسند. در کلیپی دیدم عده‌یی از کارگران مشهد می‌گویند کرونا ما را بکشد بهتر از این است که الآن از گرسنگی بمیریم.


روزنامه حکومتی اعتماد - ناصر فکوهی: اثر اقتصادی کرونا تا ۱۰سال ادامه دارد

  • استراتژی کنونی ظاهراً بسیار بر این نکته استوار است که جمعیت مسن کشور بسیار اندک است و این ویروس برای جمعیت جوان کشنده نیست.
  • اکثریت قریب به اتفاق افراد در جامعه چنین شرایطی را ندارند، یعنی نه از خانه‌های مناسب برخوردار باشند که بتوانند در آنها به‌راحتی چندین و چند ماه زندگی کنند و کار لزوماً به خشونتهای خانوادگی و اختلالات روانی خواهد کشید و خطر شورش را در جامعه بالا می‌رود
  • امروز چشم‌انداز کنار رفتن ترامپ از قدرت در آمریکا بسیار روشن است و از همین امروز باید به فکر عادی کردن روابط با آمریکا و اروپا بود تا بتوان موقعیت خود را در جهان تثبیت کرد؛ جهان به میل ما نمی‌گردد.
  • باز کردن فضای سیاسی و اجتماعی جامعه و عدم دخالت در سبک زندگی مردم و ایدئولوژی زدایی از زندگی فکری و اجتماعی در سطح کشور. اگر این کارها به درستی انجام شود می‌توانیم امیدوار باشیم...
  • ولی در غیراین صورت جامعه به سوی انفجارهای مقطعی یا سراسری خواهد رفت.

 

روزنامه حکومتی آفتاب یزد - به نقل از جعفرزاده‌ ایمن آبادی عضو مجلس رژیم : پسا کرونای وحشتناکی خواهیم داشت

  • ما در حال حاضر بین ۳تا ۵میلیون بیکار داریم، در نظر بگیرید اگر یک میلیون بیکار، آن هم از جمعیت فعال کشور به آن اضافه شود، چه شرایطی به‌وجود می‌آید...
  • نرخ بالای بیکاری، تعدیل بنگاههای کوچک و بزرگ، گران شدن کالاها، رشد وحشتناک تورم در پی خواهد آمد و پسا کرونای وحشتناکی خواهیم داشت؛ تب اقتصاد بیمار ما بالا خواهد رفت و با یک تب شدید اقتصادی روبه‌رو خواهیم شد و متأسفانه چشمم از این وزارت اقتصاد هم آب نمی‌خورد.

 

واشنگتن تایمز- صندوق پول نباید به ایران وام خروج از بحران بدهد

  • جید بابین معاون قائم‌مقام وزارت دفاع دولت بوش - یکی از معدود کشورهای بدخواه و شرور از صندوق پول خواستار وام برای مقابله با کرونا شده است. هیچ دلیل انسانی یا علت دیگری وجود ندارد که باید این وام داده شود.
  • شورای ملی مقاومت ایران به‌خصوص در امر برنامه اتمی تسلیحاتی منبع اطلاعات دقیقی حول ایران بوده است و در ۱۱آوریل گزارش کرد که تلفات ایران از کرونا ۲۵هزار نفر بوده است.
  • اقدام آقای ترامپ در بلوکه کردن وامهای صندوق پول به ایران به‌لحاظ استراتژیک و سیاسی، قانونی می باشد.

 

لن خودورکوفسکی،مشاور ارشد روابط عمومی وزارت‌خارجه آمریکا:

  • «این استاد حقوق بشر[جواد ظریف]هر چندگاه در گریه‌های مظلوم‌نمایانه خود دست به دامن تاریخ بلند و غنی ایران می‌شود. ایرانیان به میراث فرهنگی خود مفتخرند و می‌دانند هیچ‌کدام از این‌ افتخارات به جمهوری اسلامی ۴۱ساله برنمی‌گردد.»

 

کرونا در جهان:

  • دونالد ترامپ: آمریکا تاکنون بیش از چهار میلیون آزمایش کرونا انجام داده و این مقدار دو برابر بالاتر از بیشترین میزان آزمایشی است که در جهان انجام شده است.
  • خبرگزاری فرانسه - بنا‌ به اسناد فزاینده؛ حفظ فاصله فیزیکی بعد از این‌که ۴.۵میلیون بیش از نیمی از جمعیت جهان محصور به محیط خانه‌شان شدند به‌طور موفقی شیوع پاندمی کرونا را کند کرده است.
  • الجزیره انگلیسی - مبتلا به کرونا در ترکیه از ایران هم بالا زد و به ۸۲۳۰۰نفر رسید.
  • خبرگزاری فرانسه - ترودو گفت مرز کانادا و آمریکا به مدت یک ماه دیگر بسته می‌ماند.
  • تاپ چنل آلبانی - مجارستان ۱۰۰هزار ماسک و ۵۰۰۰لباس طبی به آلبانی اهدا کرد.
  • خبرگزاری فرانسه -کاخ بوکینگهام اعلام کرد ملکه الیزابت به‌دلیل کرونا تولد خود را روز سه‌شنبه با ۲۱تیر توپ جشن نمی‌گیرد. وی طی اطلاعیه‌یی گفت شرایط برای اینکار مناسب نیست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ffe9305-0d48-4cfc-8413-b0a23aa260fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات