728 x 90

کرونا در ایران و جهان -کرونا در تهران ۶هزار نفر را راهی بیمارستان کرد

کرونا در ایران
کرونا در ایران

آمار قربانیان کرونا در ایران

  • آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۲۹۵شهر بیش از ۳۳هزار و ۸۰۰نفر است
  • پاسدار جعفری سرکرده قبلی سپاه: تهدید کرونا را به فرصت تبدیل می‌کنیم،کروناهای خطرناک تری در جامعه وجود دارد که ملموس نیست

 

زالی: کرونا امروز در تهران، ۶هزار نفر را راهی بیمارستان کرد
علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با بیماری کرونای رژیم در استان تهران در گفتگو با اخبار شبکه تهران۳اردیبهشت گفت: ما در تهران امروز مجموع مراجعین ما به بخشهای درمانی و بخشهای بهداشتی بالغ بر ۶۳۹۰بود که خب عدد قابل توجهی را تشکیل می‌دهد.

 

شیوع کرونا در فشافویه

شیوع کرونا در فشافویه، زندان تهران بزرگ گسترش یافته است. با وجودی که تاکنون ۸زندانی در این زندان بر اثر کرونا جان‌ باخته‌اند، اما مبتلایان به‌حال خود رها شده و هیچ قرنطینه‌یی وجود ندارد.

وضعیت بهداشتی در بندها و سلول‌های زندان اسفبار است. ضدعفونی بندها که قبلاً با محلول آب و وایتکس صورت می‌گرفت متوقف شده و دژخیمان خامنه‌ای هیچ مواد شوینده‌یی در اختیار زندانیان قرار نمی‌دهند. هر زندانی که روزانه به دادگاه اعزام می‌شود، بدون قرنطینه مجدداً وارد زندان و بند می‌شود.

 

وحشت رژیم از گسترش اعتراضات پس از کرونا

محبوب‌فر، کارشناس حکومتی طی مقاله‌یی که در رسانه‌های رژیم منتشر شد،‌ هشدار داد:‌ اکنون تبعات اقتصادی کرونا و در پس آن، تبعات اجتماعی نمایان شده و فروپاشی اقتصادی و سپس فروپاشی اجتماعی در آینده نزدیک غیرقابل اجتناب خواهد بود و این مسأله در کنار مطالعه منحنی روند اعتراضات مردمی در کشور در سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸بروز مجدد نارضایتی‌های اقتصادی و اجتماعی در جامعه و کشیده شدن آن به سطح خیابان‌ها را طی ماه‌های آینده در پی خواهد داشت. البته این بار اعتراضات شدیدتر و همراه با خشونت خواهد بود و می‌توان از آن به‌عنوان یک ابر جنبش اعتراضی در کشور یاد کرد. (جهان صنعت ۳اردیبهشت)

 

اعتراف اورژانس تهران به افزایش مبتلایان بدحال کرونایی

رئیس اورژانس تهران به افزایش مبتلایان بدحال کرونایی در سایت ایرنا ۳اردیبهشت اعتراف کرد و گفت: این روزها بیماران کرونایی که منتقل می‌شوند بدحال‌تر بوده و به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند و بلافاصله از اورژانس به تخت‌های آی.سی.یو منتقل می‌شوند.

پیمان صابریان افزود: تماس‌های اورژانس از اوایل اسفند به‌صورت صعودی تا چهار برابر رسید. ۵۰درصد تماس‌ها در مورد مشاوره کرونا بود و روزانه ۳۰هزار تماس کرونا انجام می‌شد.

 

ابتلای ۱۰۷نفر از کادر درمانی استان کرمانشاه به کرونا

سخنگوی ستاد حکومتی مقابله با کرونا در استان کرمانشاه اعتراف کرد: از آغاز اپیدمی کرونا تاکنون تعداد ۱۰۷نفر از کارکنان بخش‌های مختلف بهداشتی، درمانی و‌ ستادی حوزه سلامت استان به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. شکیبا گفت: از این تعداد ۲۳نفر پزشک، ۴۰نفر پرستار و ۴۴نفر از کارکنان بهداشتی و ستادی هستند.

 

اسپانیا با بیشترین شمار رسمی قربانیان کرونا در جهان

طبق گزارش‌های تازه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان از مرز دو و نیم میلیون نفر گذشت و بیش از ۷۰۰ هزار نفر نیز بهبود یافته‌اند. 

شمار قربانیان کرونا در اسپانیا با فوت ۴۳۵ نفر ظرف ۲۴ ساعت گذشته به ۲۱ هزار و ۷۱۷ نفر رسیده است. این کشور بر اساس جمعیت خود بیشترین قربانی را در سطح جهان دارد. 

ایتالیا، فرانسه، بریتانیا، آمریکا، ایران و آلمان، ترکیه، چین و روسیه به تناسب جمعیت خود به ترتیب بیشترین مرگ ومیر بر اثر ویروس کرونا را داشته‌اند. 

کرونا

 

ویروس کرونا؛ تازه ترین آمار ابتلا در همه کشورها

و یروس کرونا که بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در ۱۸۵ کشور جهان مبتلا کرده همچنان در حال گسترش است. دست کم ۱۷۱ هزار نفر تا ۲۲ آوریل به دلیل این بیماری جان باخته اند.

دولت ها، پرواز هواپیماها را متوقف کرده اند، در شهرها تعطیلی اعلام شده و از مردم خواسته اند تا در خانه بمانند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ تخمین زده می شود که بیش از چهار و نیم میلیارد نفر، یعنی نیمی از جمعیت جهان، تحت مقرر ات مربوط به فاصله‌ گذاری اجتماعی زندگی می کنند تا بلکه از سرعت اپیدمی کرونا کاسته شود.

برنامه غذای سازمان ملل متحد هشدار داده است که گسترش ویروس می تواند شمار جمعیت گرسنه جهان را تقریبا دو برابر کند.

بنا به اعلام صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد جهانی با بدترین رکود از زمان "‌‌رکود بزرگ"‌‌ در دهه ۱۹۳۰ رو به روست.

نقشه و جدول زیر تازه ترین آمار مربوط به ویروسکرونا را از زمان شیوع آن در چین در ماه دسامبر سال گذشته میلادی نشان می دهد.

اطلاعات موجود در این صفحه به طور روزانه تازه می شود و بسته به ساعت اعلام آمار روزانه از سوی هر کشور،‌ ممکن است ارقام موجود شامل آخرین آمار اعلام شده هر کشور نباشد.

کرونا

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a870135e-024d-493e-a5ae-537ef784ff3d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات