728 x 90

کرونا در ایران - رئیس دانشکدهٔ علوم پزشکی خلخال: وضعیت سفید شهرستان خلخال به‌وضعیت قرمز تبدیل شده است+ فیلم

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر کامل می‌شود.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، شنبه ۲۴اسفند اعلام کرد شمار جانباختگان کرونا در ۱۷۵شهر در ۳۱استان از ۴۵۰۰تن بیشتر است. آمار قربانیان در قم لااقل۷۰۰نفر و در تهران دست‌کم ۶۵۰نفر است. شمار جانباختگان در گیلان به ۵۷۷نفر، در مازندان به ۳۵۰نفر، در اصفهان به ۴۵۰نفر، در خراسان رضوی به ۴۲۷نفر، در خوزستان به ۱۴۴نفر، در استان کردستان به ۱۵۱نفر، در لرستان به ۱۳۸نفر، در قزوین به ۱۲۱نفر، در یزد به ۶۲نفر، در سیستان و بلوچستان به ۴۸نفر و در کرمان به ۳۲نفر رسیده است.

 

تدابیر شدید کشورها برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا

  • در آمریکا کنگره این کشور برای مقابله با کرونا لایحه تأمین مالی تستهای کرونا به‌طور رایگان را تصویب کرد. بر اساس این لایحه بیمار کرونایی طی دوره بستری تأمین مالی می‌شود. لایحه کنگره آمریکا هم‌چنین شامل مرخصی استعلاجی برای بیماران کرونایی است. به گزارش رویترز این لایحه که با رأی بالای نمایندگان دو حزب تصویب شد چند میلیارد دلار هزینه را در بر می‌گیرد.
  • در آمریکا هم‌چنین اعلام شد که تست کرونای دونالد ترامپ که به‌دنبال برخی از ملاقاتهای وی صورت گرفته است، منفی بوده و علائمی از کرونا در وی دیده نشده است.

 

  • واتیکان اعلام کرد به‌منظور جلوگیری از گسترش بیماری کرونا عید پاک امسال را بدون حضور مردم برگزار می‌کند

 

  • نخست وزیر فرانسه دستور بستن کلیه مغازه‌ها، رستورانها و امکانات تفریحی را از نیمه‌شب شنبه صادر کرد. تنها فروشگاه‌های مواد غذایی، دارو خانه‌ها و پمپ‌بنزینها مشمول این ممنوعیت نخواهند بود. وی گفت:‌ ما باید سفرها و جابه‌جاییها خود را کاملاً محدود کنیم. دولت فرانسه هم‌چنین اعلام کرد قطارها و اتوبوسهای مسافرتی راه دور و برنامه‌های مسافرتی را در تلاش برای محدود کردن گسترش ویروس کرونا به نصف کاهش خواهد داد.

 

  • دولت اسپانیا تدابیر ویژه‌یی را برای مقابله با شیوع کرونا اعلام کرد.
  • کلیه مدارس، دانشگاه‌ها، رستورانها، کافه‌ها و هتلها در سراسر کشور به همراه فروشگاه‌های غیرضروری بسته شده‌اند.

 

  • اقدام سرکوبگرانهٔ استاندار رژیم در مشهد:‌ کسانی که بی‌دلیل در شهر تردد کنند جریمه می‌شوند.
  • رئیس دانشکدهٔ علوم پزشکی خلخال: وضعیت سفید شهرستان خلخال به‌وضعیت قرمز تبدیل شده است.
  • پاسدار فتاحی سرکرده نیروی انتظامی رژیم در ایلام: به‌جهت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، چهارشنبهٔ آخر سال با سنوات گذشته متفاوت بوده و نیروی انتظامی از هرگونه تجمع و مراسمهای مرسوم در این رابطه با جدیت جلوگیری می‌کند.
  • خبرگزاری حکومتی ایسنا:‌ فرمانده یگان حفاطت محیط‌زیست از مردم خواست که با توجه به شیوع ویروس کرونا چهارشنبه‌سوری را در خانه بمانند زیرا علاوه بر خسارات زیست محیطی برگزاری این مراسم و تجمع می‌تواند سبب گسترش این بیماری شود.

 

بریتانیا افراد بالای ۷۰سال را قرنطینه می‌کند
مقامات بهداشتی بریتانیا تأیید کردند از هفته پیش‌رو تمامی افراد بالای ۷۰را به‌خاطر در امان ماندن از ابتلا به ویروس کرونا قرنطینه خواهد کرد.

 

مرز مهران تا اطلاع ثانوی بسته شد
بر اساس اعلام اداره گذرگاه مرزی عراق، فعالیت مرز مهران در بخش تجاری و مسافری فعلاً تا اطلاع ثانوی بسته است.

 

واتیکان جشن عید پاک را بدون تماشاگر برگزار می‌کند
واتیکان اعلام کرد که در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا جشن عید پاک را امسال بدون حضور مردم برگزار خواهد کرد.


 

روزنامه حکومتی رسالت: عده‌یی هنوز شیپور جنگ نواخته نشده، فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند و مانند «غایب‌مفقودالاثر» می‌شوند؛ عده‌یی در صحنه هستند اما برای تضعیف روحیه و نمک به زخم پاشیدن و عده‌یی همدلانه در خانه می‌مانند و با دعای خیر خود، دسته اول را تقویت می‌کنند.

روزنامه حکومتی جهان صنعت: گسترش ویروس کرونا در کشور، بازده اقتصادی بنگاههای تولیدی را به میزان زیادی کاهش می‌دهد و بسیاری از کسب‌و‌کارها را به ورطه تعطیلی می‌کشاند که این موضوع نتیجه‌یی جز افزایش بیکاری و کاهش محصول ناخالص داخلی کشور نخواهد داشت.

روزنامه حکومتی آرمان: محمد هاشمی عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام: (کرونا) روی اقتصاد، اجتماع، سیاست و حتی امنیت تاثیر گذاشته است. بالاخره وقتی خیل بیکاران زیاد شود ممکن است ناهنجاریهای اجتماعی افزایش یابد.

 

آمار قطره چکانی سخنگوی وزارت بهداشت: در ۲۴ساعت گذشته ۱۱۳نفر در اثر کرونا جان باختند

  • جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۲۰۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۳۹۳۸ نفر افزایش یافت.
  •  تا کنون ۴۵۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند
  •  در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۳ نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۷۲۴ مورد رسید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
امکانات پزشکی ما به حدی رسیده که پاسخگوی مردم مشهد نیست.

 

گزارش یک هموطن از اصفهان - از ترس چهارشنبه‌سوری می‌خواهند حکومت نظامی کنند
شنبه ۲۴اسفند ۹۸ – یک هموطن از اصفهان: «کرونا را وارد ایران کردند که مردم انتخابات را یادشان برود قضیه آبان ماه یادشان برود خیلی از کثافت کاری‌هایی که رژیم انجام داده فراموش بشه اصلاً دنبال این بودند که این ویروس پخش بشه که مردم حواسشون به کثافت کاری این رژیم نباشد.
به بهانه چهارشنبه‌سوری می‌خواهد که قرنطینه ایجاد کنند حکومت نظامی اینجا کنند که مردم توی چهارشنبه‌سوری علیه رژیم کاری انجام ندهند همه این بهانه است. انتخابات در سایه کرونا انجام شد خیلی مخفی‌اش کردند.

 

دفن بیمار کرونایی در روستای آبندانکش ساری
روز چهارشنبه ۲۱اسفند ۹۸ در روستای آبندانکش از توابع شهرستان ساری یک بیمار کرونایی را دفن کردند. اقوام بیمار فوت کرده در پشت قبرستان منتظر بودند تا بعد از دفن بر سر خاکش بروند.


 

گزارش یک هموطن از دفن یک کرونایی در روستای آق قیه در گنبد
جمعه ۲۳اسفند ۹۸– یکی از هموطنان گزارشی در مورد دفن کردن یک بیمار کرونایی در قبرستان تهیه کرد و گفت:
«سابقه نداشت که اینطوری ماشین را بیاورند داخل قبرستان کرونایی‌ها. آوردند آخر قبرستون. می‌خواهند دفن بکنند چه وضع اش هست؟ بعد می‌گویید گنبد کرونا نداره؟! دیگه سند از این بهتر؟.. خیلی‌ها گفتند از قبل آورده بودند ما ندیده بودیم. قبر هم توی حالت معمول کندند، زیاد عمیق هم نیست. خاکها را می‌بینید آهک هیچی هم ندارند. اینها هم ماشینهاشون و این هم محوطه اینجا محل بازی بچه‌ها. آنجا هم بیمارستان پیامبر اعظم هست مرکز عفونی همون کرونای گلستان بود. الآن هم همه‌اش کرونایی شده. این اولین بیمارستان بود که بیماران کرونایی را قبول کرد. یعنی اگه با هوا بتونه منتقل بشه ما باید بگیریم».

روزنامه حکومتی همشهری:

از سال ۹۶ تقریبا به‌دلایلی بی‌توجهی زیادی به انتظارات جامعه انجام شد و قول‌ها و وعده‌های فراوانی داده شد که تقریبا هیچ‌کدام جامه‌عمل نپوشید. بنابراین از سال  ۹۶ با یک قهر مستمر مواجه شدیم که واقعا امکان بازگشت از این مسیر حالاحالاها میسر نیست. شما به ماجرای اعتراضات آبان‌ماه و سپس ماجرای سرنگونی هواپیما و پس از آن نتایج مشارکت مردم در انتخابات اخیر نگاه کنید، متوجه این قهر مستمر خواهید شد. خب نتیجه این وضعیت و متأسفانه عدم‌پاسخگویی به نیازهای مردم بی‌اعتمادی را افزایش داده است. شما ببینید چگونه عدم‌توانایی در ایجاد یک ستاد قوی و منسجم برای مدیریت این بیماری در شبکه‌های اجتماعی هرج‌ومرج ایجاد کرد و چه غارت‌هایی که صورت گرفت که مردم حتی نخستین نیازها برای تامین سلامت و امنیت جانی‌شان از جمله ماسک و موادضدعفونی‌کننده را نتوانستند برآورده کنند. در این وضعیت حتی شاهد وضعیت طنزگونه‌ای در مدیریت حاکمیتی در راه مبارزه با کرونا هم بودیم و هستیم. به‌طوری‌که وقتی ستادی هشدار می‌داد در روزهای آینده وضعیت بدتر می‌شود یکی دیگر می‌آمد و می‌گفت از شنبه همه‌چیز عادی است! اگر تا دیروز جامعه ما در بحران معیشتی و اعتماد قرار داشت، امروز بحران امنیت سلامت هم به آن افزوده شده است. با وجود این، جا دارد بپرسیم از همه بلاها، کشور ما دیگر چه چیزی کم دارد؟

 

روزنامه حکومتی همشهری: واقعیت آن است در جهانی که همه مردم هرچه بیشتر با یکدیگر ارتباط دارند، نمی‌توان تلاش کرد نظام‌های جهان‌سومی را در ساختارهای مدرن ادامه داد و بالاخره روزی توفانی از راه می‌رسد. این توفان در حوزه اجتماعی و سیاسی سال‌هاست در امواج پی‌درپی از راه می‌رسد. اما در زمینه بهداشت و محیط‌زیست و رفتارهای غیرعقلانی و زیاده‌خواهانه انسان‌ها نسبت به محیط‌زیست نیز امواج به صورتی دیگر، ولی باز هم به‌صورت منظم آمده و می‌آیند.

 

سرتیتر خبرهای کرونا در ایران و جهان

  • استاندار رژیم در خوزستان در یک اقدام دیر هنگام اعلام کرد از روز یکشنبه رفت و آمد به‌استان ممنوع است.
  • خبرگزاری حکومتی ایسنا:‌ چهارشنبه‌سوری امسال متفاوت‌تر از تمام چهارشنبه سوریهای گذشته است، چرا که خطرات ترقه و مواد منفجره هم‌چنان به‌جای خود باقی است.
  • محمدهادی قانع،‌ رئیس آتشنشانی رژیم در شیراز: لازم است امسال پویشی در شیراز برای جلوگیری از رفتارهای حادثه‌ساز در چهارشنبه پایان سال به‌راه افتد. شهروندان هم از رفتار پُرخطر اجتناب کنند.
  • آدینه‌لو، سرکردهٔ پلیس فتا در استان زنجان: جوانان و نوجوانان در مراسم چهارشنبه‌سوری، لازم است توصیه‌های پلیسی را جدی بگیرند. این چهارشنبه به‌عنوان خطر در کمین جوانان و نوجوانان است.
  • آخوند مصباحی مقدم: با بحران عجیب و سخت کرونا روبه‌رو شده‌ایم. باید اختلاف‌های سیاسی را کنار بگذاریم. از طرفی هم گرفتار تحریم هستیم و هم قیمت نفت پایین آمده است.
  • وحشت خبرگزاری حکومتی ایسنا: دولت روز چهارشنبه‌سوری را قرنطینه اعلام کند.
  • زالی، رئیس ستاد به‌اصطلاح مبارزه با کرونا در مورد چهارشنبه‌سوری: جلو این دست رفتارها که ممکن است سبب افزایش بیماری در هفته پایانی سال شود نیز باید گرفته شود.
  • فرماندار رژیم در شهرستان آران و بیدگل نسبت به«وقوع بحران احتمالی» در چهارشنبه‌سوری، به دستگاههای حکومتی هشدار داد.

 

مدیر فنی برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت، گفت:

  • برای ما غیرممکن است که بگوییم چه زمانی شیوع بیماری کرونا در جهان به نقطه‌ اوج خود می‌رسد.
  • تک تک افراد روی کره‌ٔ زمین بادی بدانند که علائم کووید ۱۹ چیست. علائم کووید ۱۹ عطسه و آبریزش بینی نیستند. تب، سرفه‌ٔ خشک و بدن درد هستند و این بسیار مهم است که این تفاوتها را بدانیم.

نخست‌وزیر کانادا:

  • کسی نباید به‌خاطر کرونا نگران پرداخت اجاره، مایحتاج عمومی یا مهد کودک بچه باشد. ما به مردم کانادا کمک مالی می‌کنیم.
  • شما نگران سلامتی خود و خانواده، شغل، پس‌انداز، اجاره و مدرسه بچه‌ها هستید. می‌دانم نگران ابهام‌های اقتصاد جهانی هستید.

کرونا ۲ماه بیشتر بماند، کار ایرلاین‌ها تمام است

  • سازمان بین‌المللی حمل‌ و نقل هوایی یاتا (IATA) به‌تازگی برآورد و اعلام کرده است که در صورت تداوم ویروس کرونا در دو تا سه ماه آینده، شرکتهای هواپیمایی بسیار بیشتری به مرحله ورشکستگی و فروپاشی خواهند رسید.

جواب آزمایش کرونای دونالد ترامپ منفی اعلام شد

  • پزشک کاخ‌سفید بامداد یکشنبه با صدور بیانیه‌یی از منفی بودن جواب آزمایش ابتلای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به ویروس «کووید۱۹» خبر داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3b5ba06-20e2-47b5-83b3-6e167cf18ce6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات